Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

«Μην ξεγράφετε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης»

Διαβάστηκε από 36641 αναγνώστες - 22/6/2020

Ο Γερμανός Lutz Stiegler ηγείται στη Volvo του Τμήματος εξέλιξης νέων κινητήρων. Εμπλεκόμενος με αυτούς, έμαθε να εκτιμά το όφελος μιας ώριμης τεχνολογίας. Μας ανοίγει τα χαρτιά του αλλά και την δική του οπτική στο μέλλον των αυτοκινήτων.

Σαν ένα τρόπαιο βρίσκεται ο νέος κινητήρας στο φουαγιέ των κεντρικών της Volvo στο Göteborg της Σουηδίας. Αυτό το αποκλειστικά εκθεσιακό κομμάτι επέστρεψε πρόσφατα από το «Συμπόσιο Κινητήρων», που διεξήχθη στο Aachen της Γερμανίας, όπου οι μηχανικοί παρουσίασαν το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο και τα βήματα προόδου, που έχει σημειώσει. Γεννήτρια-μίζα 48 Volt, απενεργοποίηση κυλίνδρων – η προκατάληψη ότι η Volvo κατασκεύαζε τραχείς κινητήρες για αγροτικά μηχανήματα είναι απλά μια προκατάληψη. Επικεφαλής της εξέλιξης κινητήρων είναι ο Lutz Stiegler. Εδώ και 6 χρόνια ζει στο Göteborg και παραγγέλνει σε άψογη σουηδική "alkokoholfritt öl" - μία μπύρα χωρίς αλκοόλ.

AutoBild: Ένας Γερμανός υπεύθυνος εξέλιξης στη χαλαρή σουηδική κοινωνία! Γίνεται αυτό;
Stiegler: Έπρεπε να συνηθίσω. Να προσποιείσαι ότι τα καταφέρνεις, δε λειτουργεί. Αφού πρώτα «δέσει» κανείς την ομάδα και συμμετέχει, τότε θα φτάσει την ίδια ώρα στο αποτέλεσμα.

Και τότε θα αρχίσουν να... αστράφτουν και οι Κινέζοι της Geely ενδιάμεσα;
Όχι, αυτοί θα μας αφήσουν ήσυχους, επειδή τους λείπει η μακροχρόνια εμπειρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης εμείς σχεδιάζουμε τους κινητήρες με τρόπο που να μπορούν επίσης να λειτουργούν στην κοινή πλατφόρμα, που έχουμε με την Geely.

«Αν επικεντρωθούμε μόνο στους ηλεκτροκινητήρες, θα παραμελήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε αυτούς οι γερμανικές εταιρείες έχουν μακράν ένα μεγάλο προβάδισμα.»


Τι κάνει το νέο τετρακύλινδρο κινητήρα τόσο ιδιαίτερο;
Ο κινητήρας είναι σε μεγάλο βαθμό νέος, λειτουργεί πιο οικονομικά και πιο καθαρά. Επιπλέον έχουμε αλλάξει θέση στον ψεκασμό της βενζίνης έτσι, ώστε να έχουμε περισσότερα κοινά μέρη με την έκδοση diesel.

Για μισό λεπτό, η Volvo δεν ανακοίνωσε πως δε θα κατασκευάζει πλέον diesel κινητήρες;
Εμείς πιστεύουμε ότι ο diesel κινητήρας με τη νόρμα Euro 7, που θα ισχύει από το 2025, θα είναι τόσο πολύπλοκος και ακριβός, με αποτέλεσμα η υπεροχή του έναντι του βενζινοκινητήρα να εξανεμίζεται. ΓιΆ αυτόν το λόγο, λοιπόν, η Volvo δε θα εξελίσσει πλέον κανένα νέο πετρελαιοκινητήρα. Ως τότε, όμως, θα μας βοηθά να επιτυγχάνουμε τα χαμηλά όρια εκπομπών CO2 στην Ευρώπη.

Δεν ακούγονται όλ αυτά σαν καταδίκη του diesel;
Κατά τη γνώμη μου, ως μηχανικού, μου φαίνεται παράλογο να βλάψει κανείς το diesel τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και γενικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει άλλη καλύτερη τεχνολογία, με την οποία μπορεί κάποιος να αντιμετωπίζει οικονομικά τις μεγάλες διαδρομές και σύμφωνα με τις σύγχρονες, αυστηρές νόρμες.

Την ίδια στιγμή, η Volvo ανακοινώνει ότι σύντομα θα περιορίσει στα αυτοκίνητά της την τελική ταχύτητα στα 180 km/h.
Όσον αφορά το μάρκετινγκ, αυτό φαίνεται σαν μια καταστροφή στη Γερμανία, αλλά ο υπόλοιπος κόσμος δεν ενδιαφέρεται πολύ. Ποιος οδηγεί εκεί όλη την ώρα με πάνω από 180 km/h; Αν οδηγεί κάποιος αντί με 90 km/h δύο φορές πιο γρήγορα, τότε θα καταναλώνει τέσσερις φορές περισσότερα καύσιμα.

«Οι Κινέζοι θα μας αφήσουν ήσυχους, επειδή τους λείπει η μακροχρόνια εμπειρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.»


Αλλά εμείς οι Γερμανοί εκτιμούμε την ελευθερία ότι επιτρέπεται να το κάνουμε. Θέλει η Volvo να μας μετεκπαιδεύσει;
Όχι, καθόλου. Μας φαίνεται μόνο για λόγους ασφαλείας πως δεν είναι λογικό να οδηγεί κανείς τόσο γρήγορα. Οι Γερμανοί πελάτες, βέβαια, έχουν την ελευθερία να μην επιλέγουν τη Volvo.

Το υβριδικό σας έχει γίνει πολύ πιο πολύπλοκο, οπότε το όλο σύστημα κίνησης θα είναι πιο ευάλωτο;
Όχι, το αντίθετο, μάλιστα. Τα ηλεκτρονικά αποτυγχάνουν πιο σπάνια σε σχέση με τα μηχανικά μέρη παλιότερα. Και με τη μεγάλη ποσότητα αισθητήρων θα μπορεί κανείς να αναγνωρίζει πολύ πιο σύντομα, αν υπάρχει κάπου μια ζημιά.

Τότε θα πρέπει ένας ηλεκτροκινητήρας να είναι το τέλειο μηχανικό σύνολο.
Ο ηλεκτροκινητήρας έχει λιγότερα κινούμενα μέρη, ενώ μερικά άλλα, όπως το κύκλωμα λαδιού ή η εξάτμιση δεν υπάρχουν σε αυτόν. Ωστόσο, η τιμή της μπαταρίας περιορίζει ακόμη την εξάπλωσή του. Επίσης, βλέπουμε μεγάλη προοπτική στα υβριδικά συστήματα, που συνδυάζουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με την ηλεκτροκίνητη υποστήριξη. Αν επικεντρώσουμε την πρόσοχή μας μόνο στους ηλεκτροκινητήρες, θα παραμελήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στους οποίους οι γερμανικές φίρμες έχουν μακράν ένα προβάδισμα.

Και αυτό απειλείται;
Οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες ερευνούν με σπουδή το υβριδικό σύστημα με το βενζινοκινητήρα, ενώ οι Κινέζοι δεν έχουν εστιάσει μόνο στους ηλεκτροκινητήρες. Δε θα έπρεπε να διαγράψουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις