Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Φυσικό αέριο… ΤΕΛΟΣ! Μετράνε μήνες τα νέα αυτοκίνητα με CNG

Φυσικό αέριο… ΤΕΛΟΣ! Μετράνε μήνες τα νέα αυτοκίνητα με CNG

26/3/2024

Στον νέο τιμοκατάλογο της SEAT δεν υπάρχει καμιά έκδοση φυσικού αερίου. Στην Volkswagen με το Golf εξακολουθεί να πωλείται σε έκδοσηTGI, ενώ στη Skoda από τα ανανεωμένα Kamiq, Scala και Octavia λάμπει δια της απουσίας του το φυσικό αέριο. Το CNG πέρασε και… έφυγε, μήπως φτάνει και η σειρά του LPG (υγραέριο);

Σε SEAT & Volkswagen επέστρεψαν οι 1.000άρηδες των 116 PS και έφυγε το CNG

Η έλευση του 2024 έφερε σημαντικές αλλαγές στο οργανόγραμμα του VW Group, τουλάχιστον όπως αυτές αποτυπώνονται στα προς πώληση μοντέλα των SEAT και Volkswagen.
 
Ειδικά για την ισπανική μάρκα υπήρχε η θετική εξέλιξη πως θα συνεχίσει κανονικά η παραγωγή νέων αυτοκινήτων, όμως φαίνεται πως τα νέα αυτά μοντέλα δεν θα πωλούνται πλέον σε έκδοση TGI (διπλού καυσίμου) με βενζίνη και φυσικό αέριο. Πιο συγκεκριμένα, στον πρώτο τιμοκατάλογο του 2024 για λογαριασμό της SEAT δεν υπήρχαν πια προς πώληση CNG μοντέλα, δηλαδή τα Arona και Ibiza. Τουναντίον, είδαμε νέους κινητήρες βενζίνης, τους 1.000άρηδες TSI των 116 ίππων τους οποίους επανέφερε η SEAT στην γκάμα της.
 
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την Volkswagen. Το VW Polo σταμάτησε (προς το παρόν;) να προσφέρεται με τον 1,0 TGI και μόνο το Golf εξακολουθεί να προσφέρεται σε έκδοση φυσικού αερίου και μάλιστα με αυτόματο DSG κιβώτιο (130 PS, από 33.900 ευρώ). Μέχρι να έρθει η ανανεωμένη version του 8ης γενιάς VW Golf, που πολλοί αμφιβάλλουμε αν θα έχει έκδοση TGI…

Η Skoda «κόβει» το φυσικό αέριο στα ανανεωμένα Kamiq, Scala & Octavia

Ο παραπάνω συλλογισμός προκύπτει και από την πολιτική που ακολουθεί η Skoda στα δικά της ανανεωμένα μοντέλα. Μέσα στους επόμενους μήνες (΅Ανοιξη) περιμένουμε την άφιξη στην Ελλάδα των facelift Kamiq και Scala, ενώ για το καλοκαίρι προβλέπεται η έλευση της ανανεωμένης Octavia. Για τα τρία αυτά μοντέλα η Skoda ανέφερε τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις, «μίλησε» για κινητήρες», δεν είπε όμως τίποτα για πιθανούς κινητήρες διπλού καυσίμου με βενζίνη και φυσικό αέριο. Για την ακρίβεια, τα ανανεωμένα Kamiq και Scala θα έρχονται μόνο βενζινοκίνητα, ενώ η Octavia θα έχει και κινητήρες diesel. Προς το παρόν, στον τρέχων τιμοκατάλογο της Skoda υπάρχουν κινητήρες CNG φυσικού αερίου και στα 3 μοντέλα G-Tec).

Τα φυσικό αέριο είναι φθηνότερο από το υγραέριο αλλά δεν βρίσκεις πρατήριο να γεμίσεις

Όλες οι εκδόσεις φυσικού αερίου απαρτίζονται από τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα του ομίλου VW, ο οποίος με τις απαραίτητες μετατροπές καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Και πόσο «καίνε»; Υπολογίζοντας ότι η μέση κατανάλωσή τους είναι (χοντρικά) στα 5 κιλά/100 χλμ., με μέση τιμή φυσικού αερίου στα 1,2 ευρώ/κιλό, τα 100 χλμ. κίνησης με φυσικό αέριου κοστίζουν γύρω στα 6 λτ./100 χλμ..
 
Οι αντίστοιχες τιμές δημοφιλών υγραεριοκίνητων μοντέλων είναι μεγαλύτερες (π.χ. Clio 6,5 ευρώ/100 χλμ. και Duster 9,5 ευρώ/100 χλμ.). Μόνο που το υγραέριο LPG έχει 2 πλεονεκτήματα:

  • Μεγάλη συνδυαστική αυτονομία, πάνω από 1.000 χλμ.
  • Αφθονα πρατήρια
Τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου έχουν αυτονομία CNG γύρω στα 250-300 χλμ.. Επίσης, έχουν ένα μικρό εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης 90 λτ. που επαρκεί για 90-100 χλμ. στην καλύτερη. Και το πρόβλημα είναι πως μόλις αδειάσει το φυσικό αέριο υπάρχουν λίγα πρατήρια να γεμίσεις (35 σε όλη την Ελλάδα).
 
Και φυσικά μην ξεχάσουμε πως είναι ασύμφορο να βάλεις κιτ φυσικού αερίου. Κοστίζει σχεδόν τα 2πλά λεφτά από το υγραέριο και δεν ξέρεις αν θα κάνεις απόσβεση.

Με το φυσικό αέριο ως καύσιμο κίνησης να τελειώνει, πιστεύεις ότι θα συμβεί κάτι ανάλογο και με το υγραέριο; Αξίζει να πάρεις LPG τώρα γιατί του χρόνου ίσως να μην υπάρχει;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε