Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Μικρό και μεγάλο service: Τι πρέπει να κάνω στο καθένα;

Μικρό και μεγάλο service: Τι πρέπει να κάνω στο καθένα;

9/1/2024

Υπάρχουν στάνταρ νόρμες για τα service του αυτοκινήτου σου: «Μία φορά το χρόνο ή στις τόσες χιλιάδες χιλιόμετρα». Διαφορετικά πράγματα κάνεις στο κάθε service, με βάση όσα προτείνει ο κατασκευαστής. Για αυτό υπάρχει το μικρό και το μεγάλο service. Τι περιλαμβάνει το καθένα.

Αν δεν αλλάξεις εγκαίρως ιμάντα για 300 ευρώ, θα πάθεις πολύ μεγάλη ζημιά στον κινητήρα

Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου θα σου γλιτώσει πολλά χρήματα. Για παράδειγμα, η μη αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού με ενδεικτικό κόστος τα 300 ευρώ, προκάλεσε σοβαρή ζημιά στον κινητήρα με το κόστος πολλές φορές να καθιστά την επισκευή μη συμφέρουσα. Ακόμα χειρότερη περίπτωση είναι να παραλείπονται εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως η συντήρηση του συστήματος πέδησης ή η αντικατάσταση των ελαστικών.
 
Για αυτό και πρέπει να διαβάζεις το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου σου. Εκεί αναφέρει τι πρέπει να προσέχεις, πότε κάνεις service. Μικρό ή μεγάλο. Διότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ τους.

Μικρό Service: Το κάνεις κάθε χρόνο ή στα 10.000 χλμ.

Αρχικά έχουμε την προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση, γνωστή και ως «μικρό service», η οποία σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές πρέπει να γίνεται με τη συμπλήρωση ενός έτους ή 10.000 χιλιομέτρων. Σε αυτή την περίπτωση, πέρα από τον γενικό έλεγχο της κατάστασης του οχήματος, γίνεται αντικατάσταση λιπαντικού κινητήρα και φίλτρου λαδιού. Μπορεί να είναι μία ιδιαίτερα απλή και οικονομική διαδικασία, αλλά είναι πολύ σημαντική για την «υγεία» του και δεν πρέπει να την αναβάλουμε. Μεγάλη προσοχή δίνουμε στην απόσταση που διανύει το αυτοκίνητο, δηλαδή αν συμπληρωθεί το χιλιομετρικό όριο προχωράμε σε αντικατάσταση του λιπαντικού ανεξάρτητα αν η προηγούμενη αντικατάσταση έγινε σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
 
Αντίστοιχα, αν διανύετε ελάχιστα χιλιόμετρα, φροντίστε να προγραμματίσετε το «μικρό service» πριν τη συμπλήρωση του χρονικού ορίου, μιας και οι ιδιότητες του λιπαντικού αλλοιώνονται τόσο με το πέρασμα του χρόνου, όσο και με τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Τέλος, μεγάλη έμφαση δίνουμε στο ιξώδες του λιπαντικού που θα χρησιμοποιήσουμε, οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν με το 5W-30, αλλά και στις προδιαγραφές που αναγράφονται ώστε να είναι σύμφωνες με τις ανάγκες του κατασκευαστή.

Μεγάλο Service: Με την συμπλήρωση 20-30.000 χλμ.

Το κόστος ανεβαίνει «μεγάλο service» το οποίο οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι πρέπει να γίνεται με τη συμπλήρωση 20.000-30.000 χιλιομέτρων ή ανά δύο χρόνια. Πέρα από την αλλαγή λιπαντικού και φίλτρου λαδιού, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε αντικατάσταση των φίλτρων αέρα, καμπίνας και βενζίνης.
 
Στην αντικατάσταση των μπουζί πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τύπο που εγκρίνει ο κατασκευαστής, μιας και χωρίζονται σε κατηγορίες όπως πλατίνας-ιριδίου, ψυχρά-θερμά κι ούτω καθ εξής.
 
Επιπλέον, στα «μεγάλα service» ή ανά δύο μεγάλα συνηθίζεται να γίνεται και αντικατάσταση των μπουζί στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τύπο που εγκρίνει ο κατασκευαστής, μιας και χωρίζονται σε κατηγορίες όπως πλατίνας-ιριδίου, ψυχρά-θερμά κι ούτω καθ` εξής.
 
Τέλος, υπάρχει κι άλλη μία προγραμματισμένη αντικατάσταση, η οποία βέβαια δεν συμπεριλαμβάνεται σε κάθε «μεγάλο service» και είναι η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού. Δεν υπάρχει σε όλους τους κινητήρες, αφού εξίσου πιθανή είναι η χρήση καδένας, αλλά σε όσους κινητήρες τον συναντάμε το διάστημα αντικατάστασης ορίζεται στα περίπου 6 χρόνια ή 90.000 χιλιόμετρα. Ασφαλώς αυτά τα νούμερα μεταβάλλονται ανάλογα με τον κάθε κινητήρα, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις