Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Audi, Bentley, BMW και Chevrolet: η μαγεία των V8

Audi, Bentley, BMW και Chevrolet: η μαγεία των V8

Διαβάστηκε από 13366 αναγνώστες - 7/8/2022

Audi RS 7 Sportback (600 PS, 800 Nm, από 122.500 ευρώ στη Γερμανία) Πρακτικό, και όχι μόνο. Πολύ πρακτικό, τέτοιο liftback με μεγάλη πόρτα χώρου αποσκευών. Αλλά το RS 7 μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα, αφού η κύρια ενασχόλησή του είναι… υπεραθλητής, έναν τίτλο, που κέρδισε χάρη στον twin turbo V8 της πλατφόρμας της Porsche, ισχύος 600 PS και μέγιστης ροπής 800 Nm.

Κοινοποίησέ το »




Ο V8 λειτουργεί ήπια και ήσυχα, σχεδόν απαλά, αλλά στο υψηλότερο πεδίο στροφών κάπως… βραχνά. Στο συγκεκριμένο περιβάλλον ευδοκιμεί το κουαρτέτο εγχόρδων, που επιταχύνει το RS 7 αβίαστα και, παρόλα αυτά, εξαιρετικά έντονα. Συνυπολογίστε στο σύνολο το σύστημα τετρακίνησης και την αερανάρτηση. Όλα λειτουργούν πολύ απαλά εδώ.



Bentley Continental GT V8 Convertible (550 PS, 770 Nm, από 220.745 ευρώ στη Γερμανία) Αφθονη πολυτέλεια, μεγάλη ισχύς. Προφανώς πρέπει να έχει κανείς μια... αυτοκρατορία για να κατασκευάζει αυτοκίνητα σαν αυτό, αλλά εμείς δε διακρίνουμε στην Bentley κινήσεις, που παραπέμπουν σε βασιλική συμπεριφορά. Αλλωστε, η αυτοκρατορία ανήκει στο παρελθόν και η τεχνολογία προέρχεται πια από την Porsche Panamera.



Ο V8 των 4,0 λίτρων είναι ακριβώς ο ίδιος κινητήρας με του RS 7. Βρυχάται άνετα εδώ, όντας ελαφρώς βαρύτονος. Σε γενικές γραμμές είναι ήρεμος, αξιοπρεπής και χαλαρός. Σε τελική ανάλυση, ο gentleman στο τιμόνι δε θα ήθελε να τον ενοχλεί κανένας κι άλλο.
Όμως, ο V8 μπορεί επίσης να συμπεριφερθεί και διαφορετικά, ανεβάζοντας στροφές απολαυστικά και ωθώντας το δυναμικό όχημα με ένταση.



BMW M5 Competition (625 PS, 750 Nm, 130.600 ευρώ στη Γερμανία) Σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Αρχικά ακούγεται αθώο: ένα συνηθισμένο sedan με υπέροχες αναλογίες και χώρο για τέσσερις, συμπεριλαμβανομένων των αποσκευών τους.
Ωστόσο, είναι οτιδήποτε άλλο παρά αθώο, γιατί κάτω από το μπροστινό καπό μαίνεται ο twin turbo V8 των 4,4 λίτρων. Ένας κινητήρας από… άλλο κόσμο, που εκτρέφεται σε μυστικά… εργαστήρια doping.



625 PS και 750 Nm, μαζί και το γνωστό, εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της ZF και σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι δυνατό να απεμπλέκεται με έξυπνο τρόπο. Ο V8 γρυλίζει, παριστάνοντας τον κακό και τον «σκοτεινό» τύπο, ενώ «σβήνοντας» ακούγεται σκληρός και μεταλλικός.
Η M5 μετατρέπει άμεσα την ωμή δύναμή της σε υπέροχη πρόσφυση, οι, δε, επιδόσεις της είναι απλώς… τρελές. Η M5 κινείται με ακρίβεια, κοφτά και ανελέητα, όπως ένα σαν νυστέρι laser.



Chevrolet Corvette C8 Stingray (502 PS, 637 Nm, από 99.000 ευρώ στη Γερμανία) παραμένει ακόμη ένα είδωλο. Ο V8 παρέμεινε, όχι, όμως, και η θέση του. Η νέα Corvette βασίζεται σε έναν καθαρόαιμο κινητήρα, που είναι τοποθετημένος στο κέντρο, και όχι κάτω από το μπροστινό καπό, κι αυτό έπειτα από μια τόσο μεγάλη χρονική περίοδο κατασκευής.
Με λίγα λόγια, η παραπάνω αλλαγή έκανε καλό στο θρύλο των Η.Π.Α. Είναι πια καλύτερα ισορροπημένος, η πρόσφυσή του σε κολλάει στην άσφαλτο, το τιμόνι είναι πιο ευαίσθητο και η σχεδίαση πιο επιθετική. Έτσι κατασκευάζονται τα sport αυτοκίνητα το 2021.



Σαφώς: Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 6,2 λίτρων λειτουργεί στην κορυφαία μορφή του ακριβώς πίσω από τα καθίσματα. 502 PS μάς… βιδώνουν στα bucket καθίσματά μας στην πτήση προς τον ορίζοντα. Το ταξίδι σε υψηλές ταχύτητες είναι κάτι, που κατέχει ο οκτακύλινδρος κινητήρας, χάρη στη ροπή των 637 Nm και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των οκτώ (τυχαίο;) σχέσεων τόσο τέλεια όσο ο χορός υψηλής πρόσφυσης στην κυκλική διαδρομή δοκιμής της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Είδατε τι αποτελέσματα μπορεί να έχει η διαφορετική θέση του κινητήρα…