Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Dodge, Ford, Lexus και Mercedes: οι V8 ζουν ακόμα

Dodge, Ford, Lexus και Mercedes: οι V8 ζουν ακόμα

Διαβάστηκε από 13415 αναγνώστες - 7/8/2022

Dodge Charger SRT Hellcat (717 PS, 881 Nm, από 85.000 ευρώ στη Γερμανία), όπως μια άγρια αρκούδα grizzly. Το Charger είναι μια απλή… ξύλινη καλύβα στο δάσος και ο κινητήρας του μία αρκούδα grizzly σε χειμέρια νάρκη. Βέβαια, ο διακόπτης έναρξης λειτουργίας του κινητήρα κάνει και τα δύο να τρέμουν.

Κοινοποίησέ το »

Όταν ανάψετε το ηλεκτρονικό… φιτίλι, θα αισθανθείτε σαν να πέρασε κάτι πάνω από το κεφάλι σας, που ο κόσμος του αυτοκινήτου δεν έχει ξαναδεί.



Στο Dodge Charger SRT Hellcat… λυσσομανά το πιο θυμωμένο, θορυβώδες, διαπεραστικό, χονδροειδές, ζωντανό και επίσης πιο εντυπωσιακό V8 τέρας, που επιτρέπεται να συμμετέχει νόμιμα στην οδική κυκλοφορία. Όπου εμφανίζεται το Hellcat, γίνεται της… κόλασης. 717 ίπποι δαγκώνουν, 881 Nm σας αρπάζουν από το λαιμό και η χωρητικότητα των 6,2 λίτρων επιτρέπει και στους θεατές να συμμετέχουν. Ισχύει!



Ford Mustang GT Convertible (449 PS, 529 Nm, από 71.620 ευρώ στην Ελλάδα) Αγριο άλογο, που αφέθηκε από τα σκοινιά του. Λοιπόν, η Corvette είναι ένα είδωλο, όπως επίσης η Mustang. Κατασκευάζεται εδώ και δεκαετίες και στην τρέχουσα έκδοσή της είναι τόσο φρέσκια, όπως δεν ήταν εδώ και πολύ καιρό.



Ιδιαίτερα, φυσικά, με το V8 των 5,0 λίτρων. «Ατμοσφαιρικός κινητήρας», λέμε απλά, αλλά και απλώς καταπληκτικός. Κάτω από τις 3.000 στροφές είναι πράγματι κάπως αδύναμος, αλλά από εκεί και πιο πάνω το… αλογάκι ξεπετάγεται και καλπάζει άγρια.
Ο ισχυρός V8 γρυλίζει, βροντά, εκρήγνυται και βρυχάται. Rock and roll; Μπα, Heavy metal! Φυσικά, όλα ακούγονται ακόμα καλύτερα στο Cabriolet, επειδή ο ήχος έρχεται στο εσωτερικό πιο άμεσα, καθώς δε μονώνεται από κάποια μεταλλική οροφή. Επίσης, η Mustang έχει πλέον και καλή οδική συμπεριφορά.



Lexus LC 500 Sport+ (464 PS, 530 Nm, από 179.000 ευρώ στην Ελλάδα) Εξωτική πρόταση, γεμάτη μυστικά από την Aπω Ανατολή. Η ευχάριστη-εξωτική μορφή ενός coupe 2+2 θέσεων: εξαιρετικά σπάνιο, με δραματική σχεδίαση, πολλή τεχνολογία υψηλού επιπέδου, χάρη στα ανθρακονήματα, αλλά και στο αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων.
Το σύνολο περιλαμβάνει και ένα μη υπερτροφοδοτούμενο V8. Μόλις «ξυπνήσει» ο… 5.0 ξεχνάτε γρήγορα ότι ο χειρισμός των όποιων συστημάτων χρήζει εξοικείωσης.



Το άνετο cruiser βρίσκεται στην καλύτερη κατάστασή του στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ή σε αυτοκινητοδρόμους, όπου ο στροφαλοφόρος άξονας… βουτά σε λουτρό λαδιού στα 130 km/h με μόνο 1.600 στροφές.
Σας αρέσει η ανατριχίλα; «Κατεβάστε» πέντε σχέσεις με το paddle πίσω από τιμόνι , πιέστε το δεξί σας πόδι στο αντίστοιχο πεντάλ και στη συνέχεια απολαύστε τον ήχο, την ευστροφία και την άμεση επιτάχυνση. Arigato, δηλαδή «ευχαριστώ» στα γιαπωνέζικα!



Mercedes-AMG GT (530 PS, 670 Nm, από 185.983,60 ευρώ στην Ελλάδα) Τι αστερισμός! Αναζητάτε την πολύ ιδιαίτερη εμπειρία με ένα V8 μοντέλο; Πάρτε θέση στην AMG GT! Τόσο κοντά στην άσφαλτο μπορείτε να βρεθείτε μόνο μέσα στην Corvette.
Στην Mercedes, όπου ο κινητήρας βρίσκεται μπροστά, αλλά κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω αισθάνεστε σαν να κάθεστε στον πίσω άξονα, ο οποίος πλέον προαιρετικά στρίβει επίσης (βλ. παθητική τετραδιεύθυνση).



Μπροστά, αλλά πίσω από τον μπροστινό άξονα, σιγοβροντά ένας από τους καλύτερους V8 των ημερών μας. Χάρη στα σταθερά αποκρινόμενα turbo, ο χαμηλά τοποθετημένος αγωνιστικός κινητήρας με λίπανση ξηρού κάρτερ μετατρέπει αμέσως τις εντολές του δεξιού πεντάλ σε ισχυρή ώθηση.
Στο πρόγραμμα οδήγησης «race», τα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν παίρνει… κρατούμενους, δηλαδή δε διατηρεί για μεγάλο χρονικό διάστημα την ίδια σχέση, αφού τις αλλάζει ασυγκράτητα. Τι θα μπορούσε να εμπλουτίσει αυτήν την εμπειρία; Μία κόντρα με την Corvette!



Συμπέρασμα: Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που είχαμε διασκεδάσει ξανά τόσο πολύ! Αυτοί οι V8 είναι υπέροχα μηχανικά σύνολα, το καθένα με το δικό του τρόπο. Ανεξάρτητα, αν πρόκειται για το βίαιο Charger, την τρελά γρήγορη M5, την επιβλητική Bentley ή την τραχιά Mustang, όλα τους θα φέρουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σας. Με ανατριχιαστικό ήχο και επιδόσεις, που θα σας… γονατίσουν. Δείξτε χαρακτήρα! Θα έπρεπε να τους γιορτάζουμε τους V8, αν και, δυστυχώς, το τέλος τους δε θα αργήσει πολύ.