Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Ιστορικά οχήματα: Ελεύθερα, με κρατικές πινακίδες και λίγα τέλη

Ιστορικά οχήματα: Ελεύθερα, με κρατικές πινακίδες και λίγα τέλη

Διαβάστηκε από 30913 αναγνώστες - 8/12/2021

Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, που θα τεθεί σε ισχύ σε 18 μήνες, τα οχήματα άνω των 30 ετών θα μπορούν να κυκλοφορούν με κρατικές ιστορικές πινακίδες χωρίς περιορισμούς, πληρώνοντας τέλη 50, 100 και 200 ευρώ maximum, ανάλογα με τα κυβικά τους.

Τα αυτοκίνητα χρονολογίας 30 ετών και άνω έχουν παγκοσμίως την ονομασία «Oldtimer», και θεωρούνται οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος. Μέχρι και σήμερα, οι ιδιοκτήτες των εν λόγω αυτοκινήτων πρέπει να πληρώνουν κανονικά τέλη κυκλοφορίας, ασχέτως της χρονολογίας του οχήματος, αν και εφόσον θέλουν να κυκλοφορούν κανονικά και να παρκάρουν στο δρόμο.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Οι γνωστές «ιστορικές πινακίδες» που ίσως έχετε δει στους προφυλακτήρες ορισμένων οχημάτων, δεν είναι κρατικές, αλλά εκδίδονται από συγκεκριμένους, ανεξάρτητους φορείς, όπως οι Ε.Ο ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ και ΟΜΑΕ. Αν κάποιος έχει μία αντίκα και δεν επιθυμεί να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τότε πρέπει να καταθέσει τις κρατικές πινακίδες, και να κυκλοφορεί με τις ιστορικές και με τους περιορισμούς που τις συνοδεύουν. Περιορισμοί, οι οποίοι έχουν αλλάξει αρκετές φορές και παρερμηνεύονται από πολλούς.

Αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα είναι πως τα οχήματα με ιστορικές πινακίδες μπορούν να κυκλοφορήσουν υπό προϋποθέσεις: Για να συμμετέχουν σε συγκεκριμένες, νόμιμες εκδηλώσεις, να κινηθούν προς κάποιο συνεργείο για επισκευές, καθώς και κάθε Κυριακή για χιλιόμετρα συντήρησης.

Όπως τα κτήρια χαρακτηρίζονται διατηρητέα και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, έτσι αντίστοιχα τα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής, που εγείρουν τη νοσταλγία σε όσους τα πρόλαβαν στους δρόμους και το θαυμασμό και την περιέργεια στους νεότερους, χαίρουν αντίστοιχης εκτίμησης παγκοσμίως και υπάρχουν φορείς με σκοπό τη διατήρησή τους. Η Ελλάδα αναγνώρισε πρόσφατα την ιστορική σημασία των παλαιότερων οχημάτων και προχώρησε σε ψήφιση νομοσχέδιου που αφορά την ελεύθερη κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων, καθώς και την έκδοση κρατικών πινακίδων. Για να γίνει αυτό βέβαια, πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις.

Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών για να χαρακτηριστεί ιστορικό

Καταρχάς, προκειμένου να χαρακτηριστεί «ιστορικού ενδιαφέροντος» ένα όχημα, πρέπει να έχουν συμπληρωθεί 30 έτη από την ημερομηνία κατασκευής του.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, για να εκδοθούν οι «ιστορικές πινακίδες», πρέπει το αυτοκίνητο να διαθέτει αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος ως ιστορικού. Αυτό χορηγείται από συγκεκριμένους φορείς, οι οποίοι έχουν κριθεί αρμόδιοι από το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο. Οι εν λόγω φορείς είναι οι: Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλετών, Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων (FIVA). Στη χώρα μας αντιπρόσωπος της FIA είναι η ΕΛΠΑ, και της FIVA η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς των εν λόγω φορέων, για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο το Πιστοποιητικό Αναγνώρισης, πρέπει να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και να διατηρεί τα αρχικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων.
Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου »

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »