ΛΕΑ: Η «αμαρτία» των Εθνικών δικτύων

Διαβάστηκε από 1341 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/4/2019

Μια από τις πιο άσχημες συμπεριφορές που έχουμε σαν οδηγοί στην Ελλάδα, είναι η κίνηση μας στην Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης. Ελάχιστοι πλέον κατανοούν την πραγματική σημασία της απαγόρευσης χρήσης της. Τι λέει ο νόμος για την ΛΕΑ και ποιο είναι το πρόστιμο σε περίπτωση άσκοπης χρήσης της?

 
   
Δεν είναι η πρώτη φορά στην χώρα μας που καταστρατηγούμε τους νόμους, προς το συμφέρον μας. Ειδικά αν το κάνουν κι άλλοι εκτός από εμάς, βρίσκουμε εύκολα το άλλοθι στην ψυχή μας, ότι δεν διαπράττουμε κάτι κακό. Μπορεί η κίνηση στη ΛΕΑ από τα επιβατικά αυτοκίνητα να απαγορεύεται ρητά από τον Κ.Ο.Κ, όμως όλοι μας βλέπουμε καθημερινά ποια είναι η συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών…
Η συνήθης δικαιολογία είναι πως η κίνηση στους δρόμους τους αναγκάζει, και στο πλαίσιο να κερδίσουν χρόνο, την μετατρέπουν σε κανονική λωρίδα κυκλοφορίας, προκαλώντας μάλιστα αρκετά ατυχήματα. Ας δούμε τι ισχύει με βάση το νόμο και ποιες είναι οι επιπτώσεις.



Νομοθεσία και επιπτώσεις
Το άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει χαρακτηριστικά: «η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ή των εταιρειών που, κατά παραχώρηση από το Δημόσιο, λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών». Σε καμία άλλη περίπτωση δεν επιτρέπεται η κίνηση στην συγκεκριμένη λωρίδα.
Σε περίπτωση που είναι αναγκαία η στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει πάθει βλάβη ή εάν έχουμε σταματήσει εκεί μετά από παρότρυνση της Τροχαίας. Στην περίπτωση που αντιμετωπίσουμε κάποια βλάβη στο αυτοκίνητο και χρησιμοποιήσουμε την ΛΕΑ, τότε οι επιβάτες του δεν θα πρέπει να μείνουν μέσα σε αυτό, αλλά να βγουν εκτός αυτού και να περάσουν το στηθαίο ασφαλείας του αυτοκινητοδρόμου. Είναι αμέτρητα τα παραδείγματα όπως αναφέρει και η «Αττική Οδός», που πραγματοποιούνται συγκρούσεις στον αυτοκινητόδρομο, από οχήματα που είχαν σταματήσει στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, και κάποιο άλλο όχημα συγκρούστηκε μαζί τους, χωρίς να έχουν δει ότι έχουν σταματήσει λόγο βλάβης, αναδεικνύοντας την επικινδυνότητας της παρατεταμένης στάσης σε αυτήν.
 


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων