Γιατί έχασε την ισχύ του ο κινητήρας μου?

Διαβάστηκε από 12372 αναγνώστες - 13/2/2020

Έχεις νιώσει το αυτοκίνητο σου να χάνει την «δύναμη» του με την πάροδο του χρόνου? Ποιοι οι λόγοι που συμβαίνει αυτό? Ποιο λάθος κάνουμε εμείς και πως μπορούμε να αποφύγουμε αυτή την υστέρηση?

 
 
Αν είσαι ένας από τους οδηγούς που κυκλοφορεί για χρόνια με το ίδιο αυτοκίνητο, θα έχεις παρατηρήσει πως ο κινητήρας από ένα σημείο και μετά, αρχίζει να φθίνει και να χάνει την ισχύ που είχε, σε σχέση με αυτή που είχε την ημέρα που το αγόρασες. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και πως μπορούμε να αποφύγουμε μια τέτοια άσχημη κατάσταση?

Όλα ξεκινούν από το γεγονός πως δεν συντηρούμε το αυτοκίνητο μας στην ώρα του, με αποτέλεσμα κάποια από τα άλογά, αλλά και τα Nm της ροπής του, να μας εγκαταλείπουν. Δυστυχώς όπως έχουμε ήδη δει και στην έρευνα που έκανε πρόσφατα το autoagora.gr, οι Έλληνες είναι πίσω αρκετά στην συνείδηση περιοδικής συντήρησης των αυτοκινήτων μας. Ποιοι όμως είναι οι κυριότεροι λόγοι απώλειας ισχύς του κινητήρα?
 
1) Φίλτρο αέρα: Ένα μπουκωμένο φίλτρο αέρα μπορεί να μειώσει αισθητά την απόδοση του κινητήρα μας. Αυτό συμβαίνει, γιατί ουσιαστικά περιορίζεται αισθητά η ποσότητα του αέρα που θα εισέρθει στον κινητήρα, με την καύση να είναι ατελής.

2) Μπεκ: Τα βουλωμένα μπεκ είναι ένας ακόμα λόγος για την μείωση της ισχύος. Τα νοθευμένα καύσιμα που πολλές βάζουμε στο αυτοκίνητο μας, βουλώνουν και έτσι ο ψεκασμός δεν είναι αυτός που θα έπρεπε. Ένας καθαρισμός των μπεκ θα βοηθούσε πολύ την σωστή λειτουργία τους.

3) Αντλία καυσίμου: Οι τρόμπες όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε, γεμίζουν με διάφορα «σκουπιδάκια» από την  κακή ποιότητα καυσίμων, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η σωστή λειτουργία τους, σε καταστάσεις υψηλής πίεσης.

4) Σύστημα εξαγωγής: Πολλές φορές η εξάτμιση και ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου είναι σε κακή κατάσταση από την χρήση των χρόνων. Ένας βουλωμένος καταλύτης θα αναγκάσει τον κινητήρα να δουλέψει με μεγαλύτερη ένταση ώστε να προωθήσει τα καυσαέρια στο περιβάλλον, πράγμα που θα μειώσει την ισχύ του κινητήρα.

5) Ελατήρια εμβόλου: Η κακή συντήρηση του αυτοκινήτου μας, αλλά και η φθορά που επιφέρει ο χρόνος, μπορούν να φθείρουν τα ελατήρια των πιστονιών, με αποτέλεσμα να μειωθεί η συμπίεση στον κινητήρα μας.

6) Βαλβίδες: Η καύση στον θάλαμο του κινητήρα, προκαλεί επικαθίσεις άνθρακα στις βαλβίδες, με αποτέλεσμα να μην κλείνουν σωστά και αρκετός αέρας να βγαίνει εκτός θαλάμου καύσης. Αποτέλεσμα αυτού είναι η μείωση της συμπίεσης, άρα και της ισχύος.

7) Πιστόνια: Επικαθίσεις άνθρακα μπορεί να βρούμε και στα πιστόνια του αυτοκινήτου, λόγο της φθοράς που φέρνει η λειτουργία του κινητήρα με την πάροδο των χρόνων, με αποτέλεσμα μια ατελής καύση.

8) Πεταλούδα γκαζιού: Αιτία και εδώ είναι οι επικαθίσεις ξένων στοιχείων. Η βρωμιά στην πεταλούδα του γκαζιού, θα μειώσει την ποσότητα αέρα που θα εισέρθει στον κινητήρα, και ταυτόχρονα θα μειώσει και την διαθέσιμη δύναμη του.

9) Μπουζί: Μέσω των μπουζί δίνεται ο σπινθήρας που θα προκαλέσει την «έκρηξη» στον θάλαμο καύσης. Όταν τα μπουζί στο αυτοκίνητο μας είναι βρώμικα ή πολυκαιρισμένα, η καύση θα είναι και πάλι ατελής.  
 

Σχετικες Ειδησεις

ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ