Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Ομορφιά ή Εξυπνάδα?

    Διαβάστηκε από 17672 αναγνώστες - 3/11/2019

    Η λεπτή γραμμή της σχεδίασης διατηρεί στο Volvo S60 σε κάθε περίπτωση το ευγενικό-καλαίσθητο στοιχείο. Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει η χρήση της οθόνης αφής των 9 ιντσών, έστω κι αν εκτός από τα προτερήματά της έχει και μεινονεκτήματα. Ποια είναι τα προτερήματα; Τα όμορφα γραφικά και τα ξεκάθαρα σχέδια. Το μειονέκτημα; Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το σύστημα, ενώ το S60 βρίσκεται εν κινήσει...
    Το σουηδικό sedan δίνει στους επιβάτες του την εντύπωση πως είναι πιο ευάερο σε σχέση με το γερμανικό. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, το Volvo S60 δε διαθέτει μεγαλύτερους χώρους, οι οποίοι είναι τελικά εξίσου μεγάλοι με αυτούς της Mercedes C 200.



    Επιπλέον, δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσει κάποιος πως, αν και πρόκειται για αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, στη δεύτερη σειρά θέσεων η κατάσταση δεν είναι τόσο άνετη όσο θα περίμενε κανείς. Αν πάντως, πρέπει να δούμε ποιο από τα δύο αυτοκίνητα ξεχωρίζει ή υστερεί σε σχέση με το άλλο, σημειώνουμε ότι το Volvo S60 είναι το λιγότερο άνετο στο πίσω μέρος του σαλονιού του, καθώς το ενιαίο κάθισμα είναι τοποθετημένο ασυνήθιστα χαμηλά. Η έδρα του απέχει από το πάτωμα μόλις 30 cm! Αποτέλεσμα; Οι ενήλικες επιβάτες πρέπει να γονατίσουν πολύ. Η χαλαρότητα και η ανεμελιά είναι, φυσικά, κάπως αλλιώς.
    Σε κάθε περίπτωση, στη Mercedes-Benz κάθεται ο επιβάτης πιο άνετα, καθώς έστω και με απόσταση 33 cm, η έδρα του καθίσματος βρίσκεται ελαφρώς ψηλότερα. Σε σύγκριση με το Volvo S60, που θα λέγαμε ότι έχει υποστεί... ασκητικού επιπέδου περιορισμούς, η C 200 έχει... μπαρόκ εικόνα, με άφθονο ξύλο, χρώμιο και πολλή λάμψη. Το σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα (με την οθόνη 10,25 ιντσών) χειρίζονται μέσω του πιεζο-περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, και όχι μέσω μιας μοντέρνας οθόνης αφής (όπως στην GLC).



    Πάλη μεταξύ των συστημάτων υπάρχει επίσης στους τομείς του κινητήρα και της μετάδοσης της κίνησης. Το Volvo εξοπλίζεται με έναν κινητήρα, τοποθετημένο εγκάρσια, ενώ κινητήριοι τροχοί είναι οι μπροστινοί. Κάτω από το μπροστινό καπό είναι τοποθετημένος ένας κινητήρας 2,0 λίτρων, με ισχύ 190 PS, ο οποίος συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το τετρακύλινδρο μοτέρ δείχνει αρχικά πολύ ζωντανό, ψηλά, όμως υστερεί, με συνέπεια ο κινητήρας της Mercedes-Benz να παίρνει το προβάδισμα.
    Με τον εξοπλισμό R-Design και τη σπορ ανάρτηση το Volvo S60 βρίσκεται κατά 15 mm χαμηλότερα, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τις extra (570 ευρώ στη Γερμανία) εκτυφλωτικές ζάντες 19 ιντσών. Μήπως -τελικά- δεν αξίζουν τα λεφτά τους; Εντάξει, ίσως, καθώς το S60 γίνεται (και) με αυτές από έντονα σφικτό έως κουραστικό.



    Σκεφθείτε πως ακόμα και τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ (900 ευρώ στη Γερμανία) δε βοήθησαν την κατάσταση. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης βγάζει μια έντονα συνθετική αίσθηση. Το θετικό στοιχείο; Το Volvo επιβραδύνει εξαιρετικά. Μάλιστα, κατά τις μετρήσεις μας, ακινητοποιήθηκε από τα 100 km/h (κρύα φρένα) έπειτα από μόλις 33,5 m! Όχι πως η Mercedes C-Class τα πήγε χειρότερα. Η Γερμανίδα κατάφερε να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h (ζεστά φρένα) έπειτα από 33,3 m.! Στην C 200 στρίβουν ελαφρώς και οι πίσω τροχοί, ενώ ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα. Ο νέος κινητήρας των 1,5 λίτρων υποστηρίζεται από μία γεννήτρια, αλλά και ένα δίκτυο 48 Volt. Το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να υποστηρίξει επιπρόσθετα το μοτέρ των 184 PS με επιπλέον 14 PS μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το turbo, που θα αναλάβει δράση με πλήρη πίεση.



    Το κινητήριο σύστημα της Mercedes-Benz λειτουργεί μια χαρά, δείχνει ζωντανό και έχει καλό τράβηγμα. Αν και κατά την εκκίνηση της λειτουργίας του ακούγεται ήπιο και μαλακό, ο ήχος του γίνεται στη συνέχεια πιο σκληροπυρηνικός, που μοιάζει να μην ταιριάζει με τη φίνα C-Class. Βέβαια, με 7,7 l/100 km καταναλώνει ένα λίτρο λιγότερο από το μοτέρ του Volvo. Μάλιστα, η C 200 είναι και κατά 150 kg πιο ελαφριά σε σχέση με το S60.



    Το τελευταίο στοιχείο είναι κάτι, που μπορεί να καταλάβει κανείς κατά την οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης της Mercedes C-Class είναι πιο φίνο και πιο φιλικό στον οδηγό σε σχέση με του Volvo S60, είναι πιο γρήγορο και πιο ακριβές. Επιπλέον, υπολογίστε ότι το γερμανικό μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με την extra (1.666 ευρώ στη Γερμανία) αερανάρτηση. Με αυτήν η C 200 δε γίνεται πιο μαλακή, η ανάρτησή της, όμως, λειτουργεί κατά πολύ πιο αρχοντικά.

    Η C 200 της δοκιμής μας στοιχίζει 53.850 ευρώ, αλλά στην περίπτωσή της, οι Γερμανοί έχουν πέσει θύμα της δικής τους πολιτικής τιμών. Για παράδειγμα, η ανακλινόμενη πίσω σειρά θέσεων στοιχίζει (στη Γερμανία) επιπλέον 345 ευρώ! Επίσης, ο τιμοκατάλογος της C-Class είναι έκτασης 99 σελίδων, οι οποίες δε διαβάζονται με ευκολία...



    Στο Volvo S60 όλα αυτά είναι πάρα πολύ απλά, αν και ο τιμοκατάλογος είναι μόνο... 55 σελίδων. Η βασική εξοπλιστική έκδοση σε συνδυασμό με το βενζινοκινητήρα των 190 PS είναι η R-Design, που διαθέτει ουσιαστικά σχεδόν τα πάντα ή ό,τι ουσιαστικά χρειάζεται κανείς, ακόμα και το σύστημα πλοήγησης. Το μοντέλο της δοκιμής μας στοιχίζει 45.830 ευρώ, δηλαδή σχεδόν 8.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τη Mercedes-Benz. 

    Συμπέρασμα
    Η Mercedes C200 μπορεί να δείχνει πιο ήπια, αλλά χάρη στην τεχνολογία της αποδεικνύεται πιο έξυπνη. Το Volvo S60 έγινε μία πολύ ευχάριστη λιμουζίνα, η οποία θα κερδίσει πολλούς φίλους μόνο και μόνο με τη σχεδίασή της.
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει