Θες αυτονομία 1500+ χλμ;

Διαβάστηκε από 8292 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/12/2017

Μισείς το βενζινάδικο; Με αυτά τα 3 μοντέλα θα έχεις έως 1.579 χλμ αυτονομίας και απλά θα ξεχνάς πότε φούλαρες τελευταία φορά.

 
   
Το πόσο καίει ένα αυτοκίνητο είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο καυτά θέματα της εποχής. Παρουσιάζουμε τρία μοντέλα με αυτονομία που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 1.500 χιλιόμετρα. Από πλευράς είδους καυσίμου, είναι -βέβαια- πετρελαιοκίνητα και η κατανάλωσή τους (κατά NEDC) είναι στα 3,5 με 3,8 λτ./100 χλμ. Πρόκειται για τα Citroen C4 1,6 e-HDi με αυτονομία 1.579 χλμ., το Ford Focus 1,5 TDCI των 120 ίππων με αυτονομία 1.447 χιλιόμετρα και τo Toyota Auris 1,4 D-4D με αυτονομία 1.429 χιλιόμετρα.
 
 
Κινητήρες: Ισχυρότερο το Focus, μεγαλύτερη αυτονομία το C4.

 
Κοινός τόπος και των τριών μοντέλων είναι η χαμηλή τους κατανάλωση. Tο μεν Toyota έχει ένα κινητήρα 1,4 λίτρων, το Focus είναι στα 1,5 λτ., ενώ στα 1.600 κυβικά έρχεται το Citroen C4. Η ιπποδύναμή τους κυμαίνεται από τα 90 έως τα 120 άλογα, ωστόσο ανταγωνιστικές μεταξύ τους είναι οι επιδόσεις. 
Πιο αναλυτικά, αρχικά, το Toyota Auris προσφέρεται με τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα, τον 1,4 D-4D των 90 ίππων, ο οποίος εκμεταλλεύεται το ελαφρύ αμάξωμα και το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο 6 σχέσεων, για να χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο ικανοποιητικές επιδόσεις. Η κατανάλωσή του ανέρχεται στα 3,5 λτ./100 χλμ. και έτσι η θεωρητική του αυτονομία σταματάει στα 1.429 χλμ.
Ισχυρότερος σε ιπποδύναμη είναι ο κινητήρας του Ford Focus, κυρίως στις ρεπρίζ μιας και στο 0-100 μένει κλάσματα πίσω από το C4 λόγω του μεγαλύτερου βάρους του (+138 κιλά). Ο 1,5 TDCI διαθέτει άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας. Η κατανάλωσή του είναι 3,8 λτ./100 χλμ., η αυτονομία του 1.447 χλμ. ενώ και αυτός με τη σειρά του έχει πολιτισμένη λειτουργία.
Τέλος, την μεγαλύτερη αυτονομία έχει το Citroen C4, κάτι που οφείλεται και στο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ του (60 λίτρα). Ο 1,6 e-HDI κινητήρας που φορά αποδίδει 115 άλογα και αφήνει καλές εντυπώσεις με τον πολιτισμένο χαρακτήρα και την απουσία του χαρακτηριστικού «κροταλίσματος» και κραδασμών, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να μην γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για diesel. Η ελαστικότητά του είναι αρκετά καλή μιας και η ροπή των 270 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ, ενώ καλές είναι τέλος και οι επιδόσεις του με το 0-100, μάλιστα, να είναι το γρηγορότερο εκ των τριών. 
 
Εσωτερικό: Λιτό το C4, high-tech το Focus. Όλα τα λεφτά η οθόνη στο Auris.
 
Υψηλή είναι η ποιότητα κατασκευής και των τριών μοντέλων στο εσωτερικό. Το Citroen C4 σε κερδίζει με το παχύ και αφρώδες υλικό στο ταμπλό και το προσεγμένο φινίρισμα, ωστόσο είναι λιτό στη σχεδίαση. Από την άλλη καλό είναι το φινίρισμα, ενώ ο διάκοσμος αναβαθμίζεται από τις επενδύσεις αλουμινίου, όπως και το χρώμιο στους αεραγωγούς.
Ο θάλαμος των επιβατών του Ford Focus, στη συνέχεια, ξεχωρίζει για την μοντέρνα του αισθητική και την high-tech κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Καλή είναι η ποιότητα κατασκευής, παρότι δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες φινιρίσματος, ενώ μαλακά και αφρώδη πλαστικά καλύπτουν ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, προσδίδοντας μια έξτρα νότα πολυτέλειας.
Τέλος, αντίστοιχη καλής ποιότητας είναι και η καμπίνα του Toyota Auris όπου από την πρώτη στιγμή η εξαιρετική εργονομία και πρακτικότητα, έρχονται για να κερδίζουν την προτίμηση των επιβαινόντων. Σχεδιαστικά, το ταμπλό είναι εντελώς κάθετο δίνοντας περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των επιβατών εμπρός, ενώ όλα τα λεφτά είναι η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα με τα πλήκτρα αφής που παραπέμπουν σε σύγχρονο tablet.

 
Στο δρόμο: Ανετο το C4, πιο σπορ το Focus, all around το Auris
 
Το καθένα από τα τρία μοντέλα έχει το δικό του χαρακτήρα στο δρόμο. Για παράδειγμα το Citroen C4 προσανατολίζεται στην άνεση, το Focus είναι πιο σπορτίφ, ενώ στη μέση βρίσκεται το Toyota Auris. 
Πιο αναλυτικά, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του C4 1,6 e-HDI είναι ιδανική για τους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους μιας και απορροφά κάθε ανωμαλία. Στις στροφές οι κλίσεις είναι υπαρκτές, αλλά όχι υπερβολικές και οι τάσεις υποστροφής περιορίζονται από το ESP. Κινούμενο στην εθνική, το γαλλικό μικρομεσαίο παραμένει σίγουρο και ασφαλές ανεξαρτήτως ταχύτητας, αποτελώντας έτσι έναν ιδανικό ταξιδευτή για οδηγό και επιβάτες.
Το Ford Focus 1,5 TDCi από την πλευρά του είναι και στην diesel έκδοσή του ένα από τα μοντέλα αναφοράς της κατηγορίας στο κομμάτι οδική συμπεριφορά, αφού εμφανίζει fun to drive χαρακτήρα. Το πλαίσιο και το πλούσιο σε πληροφόρηση και αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα, βοηθώντας τον οδηγό να αξιοποιήσει στο μέγιστο τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, και οι αντιδράσεις στο όριο προοδευτικές και εύκολα ελεγχόμενες. Μάλιστα, το Focus είναι και το μοναδικό με πολλαπλούς συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση
Στην περίπτωση τέλος του Toyota Auris 1,4 D-4D, το ιαπωνικό μικρομεσαίο δίνει έμφαση στην άνεση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να υστερεί σε δυναμισμό. Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση ενώ και ο θόρυβος λόγω και της πολύ καλή αεροδυναμικής, παραμένει μειωμένος στην εθνική, τονίζοντας περαιτέρω την άνεση του αυτοκινήτου.
 
Χώροι: Προβάδισμα για το C4 
Στο κομμάτι των χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές, προβάδισμα έχει το Citroen C4 καθώς δεν έχει μόνο το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ (408 λίτρα), αλλά είναι και το μοντέλο με τον περισσότερο «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Αμέσως μετά έρχεται το Ford Focus που έχει επίσης μεγάλο αέρα για τα γόνατα των πίσω, είναι όμως το πιο στενό εκ των τριών. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι στα 363 λίτρα, όσα σχεδόν και του ιαπωνικού μικρομεσαίου (360 λτ.), το οποίο σε σχέση με το Focus είναι πιο φαρδύ πίσω, όμως χάνει στα γόνατα (85 χλστ.). Από την άλλη, έχει επίπεδο πάτωμα που διευκολύνει όταν μπει και ένας τρίτος επιβάτης. Σε γενικές γραμμές, πάντως, και στα δύο αυτά μοντέλα θα καθίσουν άνετα δύο ενήλικες πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. 
  
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Π. Σαμποκίλης

    Toyota Corrola 1.4 D MY 2017, μεγαλύτερη αυτονομία 1050 km οταν εκανα και ενα ταξίδι, μέσα στη πολή κάθε εβδομάδα 750-800 km. Αυτά που γράφετε για το auris με τον ίδιο κινητήρα, πώς προεκυψαν?