Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Η ιστορία των ονομάτων...

23/12/2019

Από που προέκυψε το TT για το πασίγνωστο Audi? Τι ήταν το 500 που βάφτισε το best seller της Fiat? Τι σημαίνει MX-5 Miata και γιατί 206 και όχι 006?

Mazda MX-5 Miata - Το πείραμα και η... ανταμοιβή
MX-5 είναι η διεθνής ονομασία για το δημοφιλές roadster της Mazda. Αποτελεί αρκτικόλεξο και αντιπροσωπεύει το 5ο πειραματικό πρότζεκτ της Mazda (Mazda Experimental 5). To Miata προέρχεται από μία παλιά γερμανική λέξη που σημαίνει ανταμοιβή και είχε προστεθεί στο κάμπριο Mazda MX-5 που αρχικά κυκλοφόρησε στη αγορά της Αμερικής.



To Fiat 500 και η στρογγυλοποίηση

Μπορεί το Fiat 500 να μπήκε στις ζωές μας τα τελευταία χρόνια όμως η Fiat το είχε πρωτοεμφανίσει το 1957. Ήταν ένα φτηνό, μικροσκοπικό όχημα κυρίως για όσους μοτοσυκλετιστές ήθελαν να κινηθούν προς τους 4 τροχούς. Το αυθεντικό μοντέλο χρησιμοποιούσε ένα δικύλινδρο κινητήρα 479 κυβικών. Η Fiat στρογγύλεψε το 479 λοιπόν βαπτίζοντας το ξακουστό 500ράκι. Επρόκειτο μάλιστα για συνήθη πρακτική της εποχής καθώς το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο της Fiat με τα 633 κυβικά βαπτίστηκε Fiat 600.



Τα τριψήφια της Peugeot ο στρόφαλος
Η Peugeot ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τριψήφιες ονομασίες για τα μοντέλα της με το μηδέν στη μέση όταν πρωτοπαρουσίασε το Peugeot 201 πίσω στο 1929. Γρήγορα το 201 εξελίχθηκε και στη γκάμα προστέθηκαν 3 ακόμα μεγαλύτερα οχήματα τα Peugeot 301, 401 και 601. Σε μερικά αυτά τα μοντέλα το έμβλημα τοποθετήθηκε στο κάτω μέρος της μάσκας και το μηδέν χρησίμευσε και ως τρύπα για το στρόφαλο. Αυτή η έξυπνη λύση για την οποία οι σχεδιαστές της Peugeot ήταν περήφανοι έδωσε την αφορμή για συνέχιση του τριψήφιου μοτίβου με το μηδέν στη μέση.



To Audi TT και το ξακουστό ράλι μηχανών
Το 1995 και η Audi παρουσιάζει στη Φρανκφούρτη το TT. Το πασίγνωστο μοντέλο πήρε το όνομά του από το πασίγνωστο ράλι μηχανών Tourist Trophy που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στη Isle of man. Αν και η Audi δεν μπήκε ποτέ στη μαζική παραγωγή μοτοσυκλετών, η DKW μία από τις εταιρείες που συγχωνεύθηκαν για να την σχηματίσουν το έκανε από τη δεκαετία του 30 καταφέρνοντας μάλιστα να κερδίσει το Tourist Trophy του 1938. Τιμής ένεκεν σε αυτή νίκη δόθηκαν τα αρχικά TT στο Prinz, ένα μοτοποδήλατο του 1960, και στην πιο σπορ εξέλιξή του το 1965 (Prinz TTS). 30 χρόνια μετά η Audi αποτίοντας φόρο τιμής στα μοντέλα αυτά και στον πασίγνωστο αγώνα ταχύτητας είσήγαγε το concept TT.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις