Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Όμορφο ή άσχημο; Η σχεδίαση του ήταν το σήμα κατατεθέν του.

Ήταν διαφορετικό, πρωτότυπο

Τυπική σχεδίαση του Ά90 με μπλέ πίνακα οργάνων

Τα 19,300 Γερμανικά μάρκα που κόστιζε δεν ήταν λίγα

Η πλάτη έπεφτε και έδινε επιπλέον χώρο φόρτωσης

Mazda 121, ένας ήρωας του χθές!

14/11/2017

Mazda 121, ένας ήρωας του χθές! Αυτό το χαριτωμένο μικρό σεντάν της Mazda έφερε την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας στις αρχές του Ά90 και σήμερα μπορεί να χαρακτηριστεί συλλεκτικό

Είναι τόσο γλυκό! `Αμα κάποιος δει σήμερα αυτό το μικροσκοπικό σεντάν Mazda  ίσως και να το χαρακτηρίσει αυτοκίνητο τσέπης. Πολυτέλειες στο εσωτερικό δεν υπάρχουν, ούτε κάποια δυναμική σχεδίαση με τονισμένους προφυλακτήρες και σπορ ύφος. ΑντΆ αυτού θα δείτε 2 αμυγδαλωτά
«χαρούμενα» ματάκια-φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με το σύνολο. Το στυλ χωρίς επιθετικότητα, που η Mazda το ονόμαζε O-TON, έκανε την εμφάνιση του στις αρχές τις δεκαετίας του Ά90.
 

Οι ακμές και τα νεύρα στο αμάξωμα, που είχαν τον πρώτο λόγο στην σχεδίαση του Ά80, έδωσαν την θέση τους σε όμορφες και γλυκές καμπύλες. Έγινε μόδα και πολλοί κατασκευαστές ακολούθησαν αυτήν την σχεδίαση.
 

Το τελικό σχήμα «αυγού» δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά κατάφερε η Mazda στο μεταξόνιο των 2,39 μ να δώσει λύσεις μεταβλητότητας μιας και η άνεση ήταν σπαρτιάτικη  και οι χώροι για τους επιβάτες ήταν μικροί.
 

Τα 19,300 Γερμανικά μάρκα που κόστιζε δεν ήταν λίγα αλλά αυτό το Mazda προσέφερε ηλεκτρικά παράθυρα ακόμα και ηλεκτρικά ανοιγόμενη προς 2 κατευθύνσεις ηλιοροφή κάνοντας το ενδιαφέρουσα επιλογή στην κατηγορία των μικρών.
 

Στην Γερμανία πούλησε τον πρώτο χρόνο 4,500 αγοραστές που δελεάστηκαν από τα 72 ζωηρά και ιαπωνικά άλογα. Είχε πραγματικά καλές επιδόσεις μια και ζύγισε μόνο 800 κιλά. Αξίζει να αναφέρουμε ότι έπινα τα πρώτα 100 χλμ/ ώρα σε μόλις 11,4 δευτερόλεπτα! Όμως η μπόγια του πέρασε γρήγορα , οι ανταγωνιστές είναι βελτιωθεί σημαντικά και το χαριτωμένο σχέδιο δεν αρκούσε για πείσει το αγοραστικό κοινό.  Η επόμενη γενιά του 121 άφησε πίσω την διαφορετικότητα και στην ουσία ήταν ένας κλώνος του  Fiesta 1ης  γενιάς
 

Συμπέρασμα- Όλοι θυμούνται το Twingo 1ης γενιάς, το έξυπνο μικρό. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το μικρό Mazda. Ήταν διαφορετικό, πρωτότυπο και προσέφερε έξυπνες λύσεις. Τα λίγα εναπομείναντα αξίζουν να γίνουν ιστορικά!
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά MAZDA 121
Κινητήρας Τετρακύλινδρος
Μέγεθος 1324 κεκ
Ιπποδύναμη 72 PS
Ροπή 104 Nm
Τελική 155 χλμ/ ώρα
0-100 11,4 δλ
Μετάδοση Μπροστά
Βάρος(άδειο) 800-850
Κατανάλωση 6,6 λτ/ 100
Διαστάσεις 3810/1655/1495 χλστ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις