Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μάθε πως λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση

9/1/2019

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλο και πιο πολύ κερδίζουν έδαφος. Η εντυπωσιακή και πρωτοποριακή τους τεχνολογία και η ολοένα αυξανόμενη δημοτικότητα τους τα καθιστά ως η μελλοντική επιλογή. Δείτε πως λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση.

Με τα συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα καυσίμων, έχει γίνει απαραίτητο για τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν καλύτερες μορφές ενέργειας για να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι γνωστό ότι είναι πολύ αποδοτικά και καταναλώνουν πολύ λιγότερη ενέργεια.
 
Τα αυτοκίνητα με ηλεκτροκίνηση παίρνουν ισχύ από τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες που είναι εγκατεστημένες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μοιάζουν ακριβώς όπως άλλα κανονικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, εκ των έσω είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Για παράδειγμα, δεν θα βρείτε καμία δεξαμενή καυσίμων, καθώς δεν χρησιμοποιούν καύσιμα για τη μετακίνηση ή την προώθηση των κινητήρων.
 
Κατά συνέπεια, οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το όχημα. Είναι το ίδιο είδος μπαταριών που χρησιμοποιούνται συνήθως κατά την εκκίνηση ενός κινητήρα βενζίνης. Η μόνη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι αποθηκεύουν ενέργεια που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του οχήματος. Το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, τα φρένα και τα συστήματα μετάδοσης, καθώς και οι αερόσακοι παραμένουν ίδια όπως και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Μία από τις σημαντικότερες πραγματικές διαφορές που υπάρχουν είναι ο ηλεκτροκινητήρας.
 
Σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τα οποία αποδίδουν το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής τους όσο η βελόνα του στροφόμετρου ανεβαίνει, ένα ηλεκτρικό αποδίδει το 100% της ροπής του από τη στιγμή που ο οδηγός πατήσει το γκάζι. Έτσι η ροπή μεταφράζεται σε ισχύ, δύναμη, «τράβηγμα» από την πρώτη στιγμή.

Το γεγονός ότι όλο το απόθεμα ροπής είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο επιταχύνει ακαριαία και οι επιδόσεις του είναι ακαριαίες. Η γνωστή εταιρεία Tesla έχει εντυπωσιάσει τον κόσμο του αυτοκινήτου καθώς το νέο ηλεκτροκίνητο Tesla Model S P100D χρειάζεται μόνο 2,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα, ένας χρόνος που το κατατάσσει ως το ταχύτερο σε επιτάχυνση αυτοκίνητο παραγωγής στο κόσμο.

Τα 3 κύρια μέρη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι: Ηλεκτροκινητήρας, Ελεγκτής και Μπαταρία. Όταν ενεργοποιείτε το αυτοκίνητο, το ρεύμα περνάει από την μπαταρία. Ο ελεγκτής λαμβάνει ενέργεια από την μπαταρία και τον μεταφέρει στον ηλεκτροκινητήρα. Πριν περάσει το ρεύμα στο μοτέρ, ο ελεγκτής μετατρέπει τα 300V DC σε μέγιστη 240V AC, 2φασική ισχύ που είναι κατάλληλη για κινητήρα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας στη συνέχεια μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική ενέργεια. Η μηχανική ενέργεια κινεί το όχημα προς τα εμπρός. Ο ελεγκτής στέκεται ως διακινητής ισχύος από την μπαταρία και δίνει τη δύναμη στον κινητήρα ανάλογα. Μεταβλητά ποτενσιόμετρα συνδέονται μεταξύ του επιταχυντή και του ελεγκτή. Αυτά τα ποτενσιόμετρα λένε στον ελεγκτή πόση δύναμη πρέπει να παραδώσει. Όταν απελευθερωθεί ο επιταχυντής, αποδίδει 0V και όταν πιέζεται πλήρως, δίνει μέγιστη απόδοση.
 
Τύποι μπαταριών
 
Όσον αφορά την μπαταρία, υπάρχουν διάφορες μπαταρίες που κινούν τα αυτοκίνητα:

 
  • Μπαταρίες ιόντων λιθίου: Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου προσφέρουν επιπλέον απόδοση, εύρος τιμών και φέρουν υψηλότερη τιμή. Είναι ελαφρύτερα από το μόλυβδο οξύ και το μέταλλο νικελίου. Αυτές είναι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση δεδομένων σε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή ή έξυπνο τηλέφωνο.
  • Μπαταρία από μόλυβδο: Οι μπαταρίες αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς, φθηνότερες και 97% ανακυκλώσιμες.
  • Οι μπαταρίες νικελίου υδριδίου μετάλλου: κοστίζουν πολύ περισσότερο από το μόλυβδο οξύ αλλά παρέχουν υψηλότερη και καλύτερη απόδοση.
 
Καθώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κινείται, η εμπρόσθια ορμή που παράγεται από ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση των μπαταριών όταν πατάτε τα φρένα. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που συνήθως αναφέρεται ως φρενάρισμα αναγεννητικής και μπορεί να ανακτήσει έως και περίπου το 15% της χρησιμοποιούμενης ενέργειας για επιτάχυνση. Αυτό γίνεται με την εφαρμογή ορμής στη διαδικασία πέδησης στις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Όσο αυτό είναι αποτελεσματικό, δεν παράγει όμως αρκετά για να επαναφορτιστεί πλήρως το αυτοκίνητο για να το τρέξει. Επομένως, το σημαντικό πράγμα που κάνει είναι να επεκτείνει την απόσταση που μπορείτε να οδηγήσετε με τη μπαταρία φόρτισης.
 
Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV)
 
Η φόρτιση και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι παρόμοια με τη φόρτιση μιας ηλεκτρονικής συσκευής. Χρησιμοποιείται καλώδιο φόρτισης για την παροχή ρεύματος 230V στο EV μέσω δημόσιου σταθμού φόρτισης ή σταθμού φόρτισης στο σπίτι. Το ηλεκτρικό ρεύμα ρέει στον φορτιστή, το οποίο μετατρέπει το ρεύμα σε μια μορφή που μπορεί εύκολα να απορροφηθεί από την μπαταρία. Η ροή προς την μπαταρία αποθηκεύεται για να ανακτηθεί αργότερα. Ανάλογα με το μέγεθος και την απόσταση που πρέπει να καλυφθεί, πρέπει αντίστοιχα να «φορτίσει».
 
Με τις νέες εξελίξεις στην αυτοκίνηση, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλησιάζουν εκείνο το στάδιο όπου θα θεωρηθούν ως οι καλύτερες εναλλακτικές λύσεις σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων. Αυτό θα μειώσει σημαντικά τη ρύπανση που σχετίζεται με την καύση πετρελαίου στον κόσμο σήμερα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις