Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Από τη Ford στη BMW

Από τη Ford στη BMW

Διαβάστηκε από 15056 αναγνώστες - 9/5/2022

Κρυφά, στα μέσα της σεζόν του 1972, οι Βαυαροί προσέλαβαν τον Jochen Neerpasch. Αυτός, πήρε μαζί του την ομάδα που τον βοήθησε να μεγαλουργήσει, και, έχοντας ως βάση το 2800CS, δημιούργησαν το εξαίσιο BMW 3.0 CSL, ένα αυτοκίνητο που χάρη στην εμφάνισή του απέκτησε το προσωνύμιο «batmobile». Το έπος του M Division μόλις ξεκίνησε, και μαζί με αυτό άρχισε η κυριαρχία της BMW.

Κοινοποίησέ το »


Μια εβδομάδα πριν το ντεμπούτο του εξωφρενικού μοντέλου στο Nurburgring, κυκλοφορούσαν φήμες. «Η BMW δοκιμάζει ένα αγωνιστικό με μεγάλες αεροτομές». Αυτό ακουγόταν ως παράνοια, αλλά ήταν αλήθεια. Όταν εμφανίστηκε, τo Batmobile ισοπέδωνε ό,τι έβρισκε στο διάβα του, και έγινε γνωστό ως το καλύτερο αγωνιστικό τουρισμού της εποχής του. Ονόματα θρύλοι της F1 όπως ο Sir Jackie Stewart, ο Jacky Ickx, ο Hans Stuck, ο James Hunt και ο καλός του φίλος Niki Lauda, βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του 3.0 CSL. Η BMW και η Ford μάχονταν η μία την άλλη για τη νίκη. Όσοι είχαν οδηγήσει τη BMW, το εκθείαζαν για την συμπεριφορά του. «Μπορούσες να το “διπλώσεις” παντού» ανέφεραν.



Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα στην εξέλιξη του BMW 3.0 CSL ήταν η απόκτηση έγκρισης τύπου, ή αλλιώς «homologation». Βλέπετε, εκείνη την περίοδο αυτή η ακραία εμφάνιση με την τεράστια πίσω φτερούγα, ήταν κάτι το ανήκουστο. Το κόστος αγοράς της βασικής έκδοσης του CSL πλησίαζε την τιμή μιας Aston Martin. Αν κάποιος ήθελε να αποκτήσει το αυτοκίνητο με το αεροδυναμικό κιτ, και την θρυλική αεροτομή, το ποσό που έπρεπε να αποχωριστεί ήταν σχεδόν 2,5 φορές μεγαλύτερο από την τιμή αγοράς μιας Jaguar E-type V12. Μπορούμε να φανταστούμε πόσο ακριβή ήταν η διαδικασία έγκρισης τύπου του αυτοκινήτου.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι πως η αεροτομή του Neerpasch, ήταν παράνομη για αυτοκίνητο δρόμου. Έτσι η BMW πωλούσε τα μοντέλα της με τα spoiler στο χώρο των αποσκευών. Οι ιδιοκτήτες έπρεπε να τα τοποθετήσουν μόνοι τους, μετά την αγορά του αυτοκινήτου. 48 χρόνια μετά, έχοντας δει μοντέλα με πολύ πιο ακραίες φτερούγες, όπως τα Ford Sierra και Escort RS Cosworth, τα Mitsubishi Evo και τα πρόσφατα Honda Civic Type-R, αυτό το γεγονός μας φαίνεται ιδιαίτερα παράδοξο, αλλά είναι αληθές.

Η Ford, δεν είχε τόσα χρήματα για να μπορέσει να υποστηρίξει το κόστος της homologation, κι έτσι δεν μπορούσε να τοποθετήσει μεγάλες αεροτομές στα Capri. Ως αποτέλεσμα, τα BMW ξεκίνησαν να υπερτερούν. Τη δεκαετία του 1970, τα 3.0 CSL 6 Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Τουρισμού.
Το 1975, ο Αμερικάνος καλλιτέχνης Alexander Calder ζωγράφισε το CSL ενός φίλου του, που θα έτρεχε στον 24ωρο Αγώνα του LeMans. Αυτή ήταν η αρχή μίας άλλης παράδοσης της BMW, τα ονομαζόμενα Art Cars, που είναι αυτοκίνητα ζωγραφισμένα στο χέρι.



Το Batmobile έφτασε στο απόγειό του το 1976, όταν η ομάδα του κ. Jochen τοποθέτησε 2 τουρμπίνες και εκτόξευσαν την ιπποδύναμη του εξακύλινδρου κινητήρα στα 750 άλογα, για να τρέξει στο Group 5.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1978, εμφανίστηκε το πρώτο μοντέλο με ονομασία που ξεκινούσε από το πιο γρήγορο γράμμα της αλφαβήτου: Το M1.
Το κεντρομήχανο όχημα με εσωτερικό κωδικό E26, ήταν περισσότερο αγωνιστικό όχημα με πινακίδες παρά αμιγώς πολιτικό αυτοκίνητο. Την επόμενη χρονιά γνωρίσαμε την M535i, η οποία ήταν ουσιαστικά ο πρόγονος της M5.

Το M Division, ακολούθησε συγκεκριμένη τακτική σε όλες του τις δημιουργίες. Μετέτρεπαν απλά οχήματα δρόμου σε πολεμικές μηχανές που κέρδιζαν πρωταθλήματα, και έπειτα εμφυσούσαν την τεχνολογία και τη δόξα των αγώνων σε ειδικές εκδόσεις μοντέλων παραγωγής, οι ιδιοκτήτες των οποίων μπορούσαν να οδηγήσουν μοντέλα φτιαγμένα από τη στόφα των αγωνιστικών κατασκευών  που θαύμαζαν στις πίστες.
Η μετέπειτα ιστορία των BMW M είναι γνωστή. Τίποτα δεν θα είχε συμβεί όμως, εάν δεν υπήρχε ένας υπάλληλος της Ford. Έτσι, κάθε φορά που βλέπουμε ένα Ford Focus RS δίπλα σε μία BMW Μ2, ή θα αναπολούμε εικόνες από Ford Sierra Cosworth να φτύνουν φλόγες από την εξάτμισή τους κυνηγώντας BMW M3 E36 που ουρλιάζουν στον αυτοκινητόδρομο, θα μειδιούμε, γνωρίζοντας την βαθιά προϊστορία που υπάρχει ανάμεσα στις 2 αυτές εταιρείες.
 

Δείτε επίσης: Ford RS: Τα πιο «καυτά» Ford που δημιουργήθηκαν ποτέ