Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα 4 λάθη που κάνουμε οδηγώντας αυτόματο

Διαβάστηκε από 25770 αναγνώστες - 16/11/2020

Σε είχε κουράσει η διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων μέσα στην πόλη. Κουράστηκες με τον συμπλέκτη και αποφάσισες να πάρεις αυτόματο. Ξέρεις να το οδηγείς όμως ή κάνεις κι εσύ αυτά τα 4 λάθη;

Βάζεις «νεκρά» σε φανάρι ή εν κινήσει;
Τα χειροκίνητα κιβώτια «ζητάνε» η ταχύτητα να πάει στη νεκρά σε κάθε στάση. Αυτό δεν ισχύει για τα αυτόματα και αν τα κάνεις, μην το ξανακάνεις. Μπορεί να νομίζεις ότι με το να έχεις την ταχύτητα στο Drive όσο βρίσκεσαι σταματημένος ζορίζεις το κιβώτιο όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ειδικά τα σύγχρονα αυτοκίνητα καταλαβαίνουν πως το αυτοκίνητο έχει σταματήσει, αποσυμπλέκουν το δίσκο και εξαλείφουν τις τριβές και τη φθορά. Παράλληλα όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη νεκρά ο κινητήρας ανεβάζει περισσότερες στροφές καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και όταν επιλέγετε το Ν ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.



Πας από το D στο R πριν ακινητοποιηθείς;
Το μη βάζεις όπισθεν ενώ έχεις πρώτη και αντίστροφο είναι αυτονόητο και προφανές κι όμως ακόμα κάποιοι το κάνουν φθείροντας κατά πολύ το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου τους. Εννοείται πως το gearbox δεν επιτρέπει από μόνο του να γίνει κάτι τέτοιο όμως σε περίπτωση που το πιέσεις για να συμβεί είναι ξεκάθαρο πως ο μηχανισμός λειτουργίας του ζορίζεται αρκετά και δεν αποκλείεται να γίνει καταστροφική ζημιά στο κιβώτιο.



Αφήνεις κι εσύ σιγά σιγά το φρένο και μαρσάρεις με τη «νεκρά»;
Όταν το αμάξι ξεκινά πρέπει να ξεκινά ομαλά και προοδευτικά. Μην μαρσάρεις ενώ η ταχύτητα είναι στη νεκρά. Παράλληλα όταν εκκινάς μην αφήνεις διστακτικά το φρένο αλλά αποφασιστικά. Αν δεν το κάνεις αυτό τότε γίνεσαι αιτία να αυξηθούν οι τριβές (και κατ επέκταση η θερμοκρασία) μέσα στο κιβώτιο καθώς αυτό θα δίνει εντολή εκκίνησης ενώ εσύ το «αναγκάζεις» να μείνει σταματημένο. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν πατάμε γκάζι και φρένο ταυτόχρονα.



Κατεβάζεις χειροκίνητα σχέση; Μέγα λάθος
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων παίρνουν εντολή για να ανεβοκατεβάσουν σχέσεις από τις στροφές του κινητήρα. Συνεπώς όταν επιταχύνετε και ανεβαίνουν οι στροφές αυτά προετοιμάζονται να ανεβάσουν σχέση και φυσικά το αντίστροφο. Για αυτό τον λόγο δεν πρέπει όταν επιταχύνετε να κατεβάσετε χειροκίνητα σχέση. Αν θέλετε τη μέγιστη δυνατή δύναμη π.χ. για προσπέραση καταφύγετε στη λύση του kickdown.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις