Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μπορεί να σταθεί απέναντι στην BMW X1;

Το καπό είναι τοποθετημένο ψηλά και οι δυναμικές γραμμές στο πλάι το κάνουν «άγριο»

Όμορφη σχεδίαση με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα. Η οθόνη αφής είναι μεγάλη και κάθετα τοποθετημένη. Ο μοχλός επιλογέα δεν κλειδώνει με σαφήνεια όταν αλλάζει από R σε D γρήγορα

Υπάρχει αρκετός χώρος τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατα. Καλή η ορατότητα

Υπάρχουν πολλοί γάντζοι πρόσδεσης αντικειμένων στο χώρο αποσκευών.

Το σύστημα AdBlue μειώνει τα μικροσωματίδια NOx.

Το best seller φοράει εδώ τον κινητήρα των 190 ίππων

Επίπεδη οθόνη αλλά δεν είναι αφής. Εύκολη στην χρήση!

Σικ εμφάνιση αλλά τα προστατευτικά πλαστικά λερώνονται εύκολα

Τo XC 40 θα συνεχίσει την πετυχημένη πορεία των SUV της Volvo. Είναι διαφορετικό από τα γερμανικά της κλάσης και 100% Volvo. Ένας δυνατός αντίπαλος για την Χ1 αλλά και το Tiguan

Αποκλειστικό! Οδηγούμε το νέο Volvo XC 40

Διαβάστηκε από 8138 αναγνώστες - 30/11/2017

Μπορεί να σταθεί απέναντι στην BMW X1; Επιτέλους ένα compact SUV από την Volvo που έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με την BMW X1. Θα είναι ο Σουηδός σκληρός απέναντι στον ευγενή Γερμανό;

Επιτέλους ένα compact SUV από την Volvo που έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με την BMW X1. Θα είναι ο Σουηδός σκληρός απέναντι στον ευγενή Γερμανό;

Το Xc 40 είναι ψηλότερο από το συνηθισμένο, ενώ στο εσωτερικό του η μεγάλη οθόνη, τα δέρματα και αυτή η μοναδική μυρωδιά φωνάζουν από μακριά ότι είναι 100% ένα Volvo. O diesel κινητήρας φαίνεται να ταιριάζει ακόμα σε αυτή την κατηγορία, αλλά ο ήχος του θα σου υπενθυμίζει πάντα ότι έρχονται αλλαγές σχετικά με τα πετρελαιοκίνητα.

Τι πρέπει λοιπόν να μάθουμε για το νέο XC 40; Μια σύγκριση με την BMW Χ1 θα μας βοηθήσει να εξάγουμε καλύτερα συμπεράσματα. Ο βαυαρός γνώριμος έχει 5 εκατοστά μικρότερο ύψος αλλά ίδια λογική με τον Σουηδό. Μεγάλο όνομα με καθίσματα τοποθετημένα ψηλά στα πρότυπα των μεγαλύτερων Χ3 και XC 60 χωρίς όμως να έχουν το διαθέσιμο πλάτος και την ευρυχωρία των μεγαλύτερων αδερφών τους.

Στα μεγάλα και φαρδιά καθίσματα του Volvo θα μεταφερθεί με άνεση μια 4μελής οικογένεια. Ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθούν. Το πορτμπαγκάζ  όμως θα περιορίσει τον ενθουσιασμό του οικογενειάρχη μιας και τα 460 λτ που προσφέρει είναι λιγότερα από αυτά που προσφέρουν οι ανταγωνιστές. To X1 διαθέτει χώρο αποσκευών 505 λτ πού μπορεί να φτάσει τα 1550 λτ με την αναδίπλωση των καθισμάτων την ώρα που η αντίστοιχη τιμή για το σουηδικό μοντέλο είναι της τάξεως των 1336 λτ.

Εντύπωση μας έκανε και η μικρή τιμή των 426 κιλών ωφελίμου φορτίου που μπορεί να σηκώσει το XC 40. Ένα χαμηλό νούμερο για την κατηγορία των SUV. Βέβαια το πολυτελές SUV προτιμά να μεταφέρει πέδιλα σκι, παρά να εργάζεται ως μεταφορέας βαρέων αντικειμένων.

Στο ταμπλό του συναντάμε καθαρές σχεδιαστικές γραμμές ενώ τα καθίσματα έχουν μεγάλα έδρανα. Λείπει μόνο η δυνατότητα της αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού ώστε να μεταφερθούν μεγάλα σε μήκος αντικείμενα. Κατά τα άλλα η ατμόσφαιρα είναι τυπική Volvo και συνηθίζεται εύκολα η κάθετα τοποθετημένη οθόνη. Για την λειτουργία της βέβαια θα χρειαστεί λίγος χρόνος παραπάνω.

Ότι κάνεις με την οθόνη αφής στο Volvo πρέπει να το κάνεις με κουμπιά και περιστροφικό διακόπτη στην BMW, εργονομικά σίγουρα ο Γερμανός ζηλεύει τον Σουηδό αντίπαλο του.

Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου του XC 40 αποδίδει 190 ίππους και συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ενώ διαθέτει και σύστημα μείωσης των NOx,  AdBlue. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει ομαλή, χωρίς σπιναρίσματα επιτάχυνση και πολύ καλή πρόσφυση.

Ο δίλτρος κινητήρας της BMW έχει ίδια απόδοση με του Volvo, αλλά αποδεικνύεται πιο ζωηρός μιας και έχει ευκολότερο έργο. Το σουηδικό μοντέλο είναι 200 κιλά βαρύτερο από το βαυαρικό, δεν είναι και λίγα. Η πλατφόρμα CMA στην οποία βασίζεται και είναι προϊόν συνεργασίας της Volvo  και της Geely δεν επιτρέπει ελαφριές κατασκευές σύμφωνα με  έναν μηχανικό ανάπτυξης και εξέλιξης της Volvo.

Μέχρι στιγμής ο ντίζελ κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο, μέχρι τουλάχιστον το 2019 που αναμένεται μια υβριδική έκδοση που πιθανότατα θα έχει και πιο «ήσυχη» λειτουργία. Δάφνες βέβαια σε αυτό το τομέα δεν διεκδικεί κανένα από τα 2. Από πλευράς κατανάλωσης ο υπολογιστής ταξιδίου βοηθάει ώστε να οδηγείς πιο οικονομικά με την  κατανάλωση να είναι κοντά στα 7 λίτρα στην καθημερινή χρήση.

Σε χαλαρούς ρυθμούς το XC 40 δεν μπορεί να ακολουθήσει την Χ1. Το πολύ μαλακό τιμόνι χάνει σε ακρίβεια και δεν μπορεί με τίποτα να συγκριθεί με το πολύ γρήγορο της BMW, την ώρα που οι κλίσεις στις στροφές είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με το Χ1. Σου δίνει μια «βαριά» αίσθηση στο δρόμο που εν μέρει δικαιολογείται από το αυξημένο βάρος.
Το νέο Volvo έχει ως βασική προτεραιότητα να προστατεύει τους επιβάτες του. Έτσι, υπάρχει μια σειρά τεχνολογιών που αποτρέπουν μια πιθανή σύγκρουση. Το ίδιο σκέφτεται και για τους πεζούς που τους αναγνωρίζει και τα ηλεκτρονικά συστήματα σταματούν με ιδία βούληση το αυτοκίνητο. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο σταματάει και όχι ότι απλώς ενημερώνει τον οδηγό!
Μια εντυπωσιακή λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων, τα δερμάτινα καθίσματα και η οθόνη αφής( όλα στάνταρ) αναμένεται να δελεάσουν τους αγοραστές.Το πρώτο εξάμηνο του 2018 θα είναι διαθέσιμο στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης με τον κινητήρα πετρελαίου. Αργότερα μέσα στο 2018 θα έρθει ο βασικός πετρελαιοκινητήρας 150 ίππων και οι βενζινοκινητήρες 190 αλλά και 156 ίππων με τον τελευταίο να είναι τρικύλινδρος! Για το 2019 έχει δρομολογηθεί μια ήπια υβριδική έκδοση, ενώ για το 2020 μια ηλεκτρική.
Με το XC 40 οι Σουηδοί τα βάζουν με τους σκληρούς Γερμανούς και ένα είναι σίγουρο.. πως αυτό το μικρό Volvo μόνο μικρό δεν είναι.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικα VOLVO XC 40 AWD BMW X1 xDrive20d
Κινητήρας Τετρακύλινδρος, turbo Τετρακύλινδρος, turbo
Μέγεθος 1969 κεκ 1995 κεκ
Ιπποδύναμη 190ps/4000 σ.α.λ 190ps/4000 σ.α.λ
Ροπή 400 Nm-1750 σ.α.λ 401 Nm-1750 σ.α.λ
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα 219 χλμ/ώρα
0-100 7,9 δλ 7,6 δλ
Μετάδοση Τετρακίνητο Τετρακίνητο
Κιβώτιο ταχυτήτων 8άρι αυτόματο 8άρι αυτόματο
Διαστάσεις 4425/1863/1652 4439/1821/1598
Χώρος αποσκευών 460-1336 λτ 505-1550 λτ
Βάρος άδειο(κιλά) 1824 1625
Μέση κατανάλωση 5,0 λτ 4,9 λτ
Ρύποι 133 γρ 129 γρ
Τιμή(Γερμανία) 44,800 ευρώ 42,900 ευρώ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις