Το cockpit και η κεντρική κονσόλα δεν αποτελούν μυστήριο. Επιλογή ταχυτήτων μέσω paddles (αριστερά). Η ηλεκτρική αυτονομία απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη

Το πίσω μέρος είναι στενό. Μικρός χώρος για τα γόνατα, λιγοστός αέρας πάνω από το κεφάλι. Η θύρα φόρτισης στο μπροστινό μέρος είναι εύκολα προσβάσιμη.

Ηyundai E-Kona: Ασταμάτητο με 613χλμ αυτονομία

Διαβάστηκε από 1674 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/10/2018

Η Hyundai υπόσχεται αυτονομία 470 χιλιομέτρων με το ηλεκτροκίνητο Kona, και εμείς το οδηγούμε για δέκα ώρες (συνεχόμενα) με μια μόνο φόρτιση μπαταρίας, για να διαπιστώσουμε το λόγου το αληθές.

 
   
Οι ειδικές δοκιμασίες απαιτούν ειδικό προσωπικό και για αυτό το ταξίδι κατανάλωσης με το ηλεκτρικό Hyundai Kona, το τιμόνι ανέλαβε ο  Jan Tietjen, συντάκτης δοκιμών από το 1992, που έχει το ιδιαίτερο ταλέντο να οδηγεί οικονομικά χωρίς να γίνει εμπόδιο για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτή τη φορά η αποστολή του είναι, να βγάλει με το E-Kona ότι περισσότερο μπορεί.

Κατάφερε κάτι που μοιάζει απίστευτο, αφού οδήγησε για δέκα ώρες, με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας, κάτι που αντιστοιχεί σε 613 χιλιόμετρα αυτονομίας! Μάλιστα, αυτή είναι μια επίδοση μεγαλύτερη ακόμα και από τις υποσχέσεις του κατασκευαστή. Σύμφωνα με τη διαφήμιση, οι Κορεάτες διαχειρίζονται 470 χιλιόμετρα χωρίς στάση με τη μπαταρία λιθίου-πολυμερούς 64 kWh. Ωστόσο, το ελαφρύ πόδι εξοικονομεί και η αλεπού με το όνομα Jan λειτουργεί υπό ιδανικές συνθήκες.  Όταν ξεκινάει ο γύρος κατανάλωσης, η θερμοκρασία είναι 23 βαθμοί Κελσίου, ο ήλιος λάμπει και δεν έχει πολύ κίνηση στους δρόμους.

Το Hyundai ξεκινά με 100% πλήρης φόρτιση της μπαταρίας, ρολάρει σε λειτουργία Eco, χωρίς κλιματισμό, με μέγιστη ανάκτηση και στην εθνική οδό δεν υπερβαίνει ποτέ τα 100 χλμ/ώρα. Μετά από δέκα ώρες ήρθε η ώρα για υπολογισμούς. Το πρωινό γέμισμα στο wallbox έχει κόστος 25,70 ευρώ.  Έτσι, για 100 χιλιόμετρα απόσταση, το κόστος είναι 4,19 ευρώ και η κατανάλωση 11,33 kWh. Επιπλέον, ο γύρος κατανάλωσης περιλαμβάνει και 20 χιλιόμετρα με τέρμα γκάζι. Σε αυτές τις συνθήκες,  το E-Kona καταπίνει 18,8 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, το οποίο κοστίζει 6,96 ευρώ και η αυτονομία είναι τώρα σημαντικά χαμηλότερη μένοντας στα 340 χιλιόμετρα.  Αλλά ουτέ αυτό το νούμερο μοιάζει τόσο κακό.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, τα 100 χιλιόμετρα στο βενζινοκίνητο Kona των 177 ίππων, κοστίζουν 12,19 ευρώ και η αυτονομία σε αυτό το μοντέλο βρίσκεται "μόνο" στα 560 χιλιόμετρα. Με άλλα λόγια, αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, δεδομένου ότι το E-Kona είναι ένα γρήγορο 2 + 3 θέσεων compact SUV. Στο μπροστινό μέρος, ο οδηγός κάθεται άνετα, έχοντας καλή ορατότητα πάνω από το κοντό καπό. Στο πίσω μέρος, τα πράγματα είναι σφιχτά για τους συνεπιβάτες, καθώς πρέπει να λυγίσουν αρκετά τα γόνατα και έχουν περιορισμένη ορατότητα. Η δεύτερη σειρά εξυπηρετεί περισσότερο ως επέκταση του σφιχτού πορτπαγκάζ των 332 λίτρων.

Η έλλειψη χώρου αποθήκευσης οφείλεται κυρίως  στη μπαταρία υψηλής χωρητικότητας στο κάτω μέρος. Ωστόσο, και το "κανονικό" Kona με τα 361 λίτρα χώρου αποσκευών δεν διεκδικεί δάφνες αποθήκευσης. Οπότε τα 29 λίτρα που καταλαμβάνει η ηλεκτρική κίνηση, είναι απολύτως λογικά.
Ειδικά από τη στιγμή που το ηλεκτρικό Kona στο δρόμο είναι καλύτερο αυτοκίνητο. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους του, λόγω της μεγάλης μπαταρίας, του δίνει μια αξιοσημείωτα πιο σταθερή και πιο ήσυχη οδική συμπεριφορά.Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται πιο άμεσα στην κατεύθυνση αλλαγής, σε σχέση με τους νευρικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι υποδειγματική και ο έλεγχος της μετάδοσης μέσω τεσσάρων πλήκτρων (P-D-R-N) διευκρινίζει όλα τα ερωτήματα με μια κίνηση.

Η οθόνη οκτώ ιντσών για το σύστημα ήχου και την πλοήγηση, έχει τοποθετηθεί πάνω από την κεντρική κονσόλα. Η Hyundai δίνει δωρεάν ενημέρωση χαρτών, για όλη τη διάρκεια της ζωής της. Για την διατήρηση σωστής θερμοκρασίας για τους επιβαίνοντες στο εσωτερικό, υπεύθυνο είναι το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, υποστηριζόμενο από το τιμόνι και τα θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, στις εκδόσεις ​​Style και Premium. Η επίπλωση και ο εξοπλισμός δημιουργούν καλή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ακόμα και στην βασική έκδοση. Αρκετά καλό και το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που περιλαμβάνει έλεγχο απόσταση, διατήρηση λωρίδων, πέδηση Assi,  συμπεριλαμβανομένης της κάμερας οπισθοπορείας. Όποιος επιθυμείς φωτισμό LED, ενημέρωση κυκλοφορίας και βοηθό τυφλών σημείων, αναγνώριση κυκλοφοριακού σήματος και πολλά άλλα, παίρνει το μενού premium με επιπλέον χρέωση. Μπορούν να επιλεγούν τρεις τρόποι οδήγησης (Eco, Comfort, Sport). Το Eco είναι μια καλή περίπτωση καθημερινής συνύπαρξης.

Η δύναμη του ηλεκτρικού κινητήρα είναι αρκετά εντυπωσιακή. Η λειτουργία Sport είναι διασκεδαστική, αλλά οι e-οδηγοί θα απολαύσουν περισσότερο τα paddles του τιμονιού. Στο πάτημα του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ένα λεπτό ουρλιαχτό ήχο και αμέσως μετά επιτυγχάνεται ο επιθυμητός ρυθμός σίγασης. Ακούγεται μόνο ο θόρυβος από τον αέρα και το οδικό δίκτυο, πραγματικά απολαυστικό. Παρεμπιπτόντως, να αναφέρουμε ότι υπάρχει και μια έκδοση με κινητήρα απόδοσης 39 kWh, αλλά πρέπει πάλι να ξεκινήσουμε την συζήτηση γύρω από την αυτονομία.

Συμπέρασμα: Οι μέρες εκείνες που το ηλεκτρικά αυτοκίνητα έμοιαζαν με πρωτότυπα ή μακρινή τεχνολογία, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όπως επίσης και οι συζητήσεις γύρω από την αυτονομία του. Η Κορέα δείχνει τον δρόμο.  Με την άφιξη του Kona, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται σιγά-σιγά πιο προσιτό σε κόστος και κατάλληλο για καθημερινή χρήση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά                            
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι)           1498  
Ισχύς (ίπποι/σαλ)                 395  
Ροπή (Nm/σαλ)                                                   220/1.900  
0-100 χλμ/ώρα (δλ)                              7.1  
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα)             167  
Εκπομπές CO2 (γρ/χλm)                    0  
Χώρος αποσκευών (λίτρα)               332/1114  
Αυτονομία (χιλιόμετρα)                      483  

 
   

ΟΔΗΓΟΥΜΕ - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων