Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Insider: Το μέλλον της Volkswagen σε 14 μοντέλα

20/9/2018

Καταιγισμός εξελίξεων στην VW! Από το 2020 έρχονται νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ η υπάρχουσα γκάμα δέχεται σημαντικές αλλαγές. Ο γίγαντας σηκώνεται.

Η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα. Έτσι σκέφτεται η VW και προσπαθεί να ξεφύγει από την καταστροφή των diesel με μια ηλεκτρική επικράτηση. Υπό την διεύθυνση του Herbert Diess, σχεδόν όλα τα μοντέλα θα γίνουν ηλεκτροκίνητα στην εταιρεία και η VW μπορεί να επενδύσει σε μία ανεξάρτητη (αν και όχι εντελώς διαφορετική από τις υπάρχουσες πλατφόρμες κατασκευής), αρχιτεκτονική ηλεκτροκίνησης. Όλα αυτά όμως θα γίνουν μετά το 2020. Μέχρι τότε και για τα επόμενα χρόνια στο μέλλον, θα πρωταγωνιστούν ακόμα τα μοντέλα με κινητήρες καύσης. Για παράδειγμα, το Golf VIII και η ένατη γενιά του Passat.

Ένα ακόμα Golf είναι ξεκάθαρο για το μέλλον
Σε μία αγορά που κινείται γρήγορα και ψάχνει την σωτηρία στα Premium, ακόμα και τα best sellers των compact και της μεσαίας κατηγορίας θα πρέπει να σχεδιαστούν εκ νέου για τις επόμενες γενιές τους. Τα περιθώρια στενεύουν όσο αυξάνεται η πίεση από τον ανταγωνισμό. Για αυτό, το Golf VII θα αντικαταστήσει το υπάρχον μοντέλο, μετά από σχεδόν 7 χρόνια. Λίγο αργότερα, για το 2020, ο κατασκευαστής θα παρουσιάσει και το νέο Golf Estate. To station wagon ωστόσο φαίνεται πολύ πιο ελκυστικό, ειδικά από πίσω και διαγώνια.

To Passat και το Arteon βρίσκονται σε ακόμη πιο δύσκολη θέση, διότι δεν είναι ούτε ιδιαίτερα premium, ούτε και αρκετά καινοτόμα. Το Passat sedan έχει χάσει μεγάλο μέρος της δυναμικής του, το Variant, χάνει έδαφος απέναντι στα SUV. Το επόμενο Passat έχει τον εσωτερικό κωδικό VW491 και θα κάνει ντεμπούτο το 2021, αν και ίσως παρουσιαστεί στατικά, το 2020. Όποιος περιμένει μια ριζική εμφανισιακή αλλαγή, μάλλον θα απογοητευτεί. Παρά το ότι το νέο μεσαίο της VW φαίνεται κομψό και μοντέρνο, τα στοιχεία σχεδίασης από το Touareg με την έντονη παρουσία χρωμίου και αρκετές όμορφες λεπτομέρειες κάνουν το station wagon πιο όμορφο, αλλά ακόμη όχι ξεχωριστό. Λόγω της υβριδικής τεχνολογίας και με δυνατότητα plug-in, τουλάχιστον οι ρύποι θα πέσουν αρκετά.

Το επιτυχημένο και επίσης ελκυστικά τιμολογημένο Arteon παραμένει η απάντηση, σε μια ερώτηση που πολύ λίγοι πελάτες κάνουν. Είναι αμφίβολο αν άλλος τύπος αμαξώματος φέρει λύση στο δίλημμα. Το Arteon Shooting Brake δεν άρεσε και τόσο πολύ, τουλάχιστον είναι καλά τοποθετημένο. Βγήκε στην παραγωγή, καθώς μια ακύρωση της τελευταίας στιγμής θα κόστιζε ακόμα πιο πολύ. Ωστόσο, αυτή η μίζερη τύχη δεν θα χτυπήσει και άλλα μοντέλα. Η VW θα περιορίσει σημαντικά την γκάμα της στο μέλλον. Αυτό ισχύει για το Golf Sportsvan το 2022 και για το Sharan to 2021, τα οποία θα τερματίσουν την παραγωγή τους χωρίς αντικαταστάτη, μετά από μικρές ανανεώσεις.

Προκειμένου τα άλλα μοντέλα να αποφύγουν αυτή την μοίρα (νωρίς το 2020), η ηλεκτροκίνηση θα παίξει μεγάλο ρόλο. Σίγουρα, ο τρικύλινδρος του 1.0 λίτρου ανανεώνεται με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης στην επόμενη εξάτμιση και αλλαγές στην κατανάλωση, αλλά στο προσκήνιο είναι το νέο E-Up, που μπορεί να ταξιδέψει μεταξύ 300 και 500 χιλιόμετρα απόστασης, μεταξύ δύο κύκλων φόρτισης. Το μικρό μοντέλο θα εξοπλιστεί με σχετικά μικρές μπαταρίες, χωρητικότητας 24, 36 ή 49 kWh. Η ροπή αναμένεται αν είναι 230, 300 και 430 Nm. Για λόγους κόστους, το Up 2.0 και τα αδερφά μοντέλα από την Seat και την Skoda θα μείνουν πιστοί στην παλιότερη πλατφόρμα των προγόνων τους. Ωστόσο, τα ηλεκτρονικά τους θα αναβαθμιστούν, προκειμένου να προσφέρουν τουλάχιστον τα πιο σημαντικά συστήματα υποβοήθησης.

Στην κατηγορία των SUV, παρά την προσθήκη των Tiguan Allspace και T-Roc, η VW δεν είναι ακόμα πλήρως εξοπλισμένη. Της λείπει, για παράδειγμα ένα μικρό Neo Off-Road βασισμένο στο Up, το οποίο προς το παρόν διατίθεται μόνο στην κίνα με το όνομα Tiguan Coupe. Λείπει επίσης, μια μόνιμη χρήση του Alltrack concept όπως στο Audi Allroad, ένα καυτό, νεανικό T-Roc Coupe και μια Ευρωπαϊκή έκδοση του Αμερικανικού Atlas, ως ένα προσιτό «χωροταξικό θαύμα» μεταξύ του Tiguan και του Touareg. Το πρώτο φωτεινό σημείο είναι το αιχμηρό T-Roc R, που ήδη περιμένουμε για το 2019. Στην αρχή του επόμενου έτους, η μάρκα θα ενεργοποιηθεί επιτέλους και στην κατηγορία του Polo, με το T-Cross. Ωστόσο, στην ίδια κατηγορία, το ανερχόμενο SUV είναι βασισμένο στο λίγο μεγαλύτερο T-Roc. Μεγαλύτερη ανάπτυξη στα SUV αναμένεται με την διάθεση του ηλεκτρικού ID Crozz, το οποίο αναμένεται το 2020.

Το μέλλον έρχεται μόνο με καθαρή στρατηγική ηλεκτροκίνησης
Τα crossovers δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν μόνα τους την ηλεκτρική επίθεση. Η στρατηγική, η οποία αποκαλύφθηκε προσωπικά από τον CEO με τον Επικεφαλής ανάπτυξης Frank Welsch, λεπτομερώς έχει ως εξής:
  • ID Neo: Ηλεκτροκίνητο στην μορφή του Golf αλλά με χώρους επιβατών ανάλογους του Passat. Αναμένεται την άνοιξη του 2020.
  • ID Crozz: Πλήρως ηλεκτρικό SUV, με πολύ μικρές αλλαγές από το concept. Αναμένεται στα μέσα του 2020.
  • ID Buzz: Ενσάρκωση του θρυλικού Minibus με πρίζα φόρτισης πίσω από το δοχείο καυσίμου. Θα το δούμε μάλλον το 2020.
Με αυτά τα 3 μοντέλα η VW θέλει να κάνει το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνητη σκηνή και να την θέσει υπό τεράστια πίεση. Από το 2022 το ID Aero (λιμουζίνα ενδιάμεση του Tesla Model 3 και Model S) και το ID Lounge (minivan με SUV χαρακτηριστικά και μεγάλους χώρους, που πιθανόν αντικαθιστά το Sharan) θα συνεχίσουν την τάση. Σε δεύτερη φάση, σειρά έχουν οι λάτρεις του lifestyle και της σπορ οδήγησης. Στα σχέδια περιλαμβάνεται το διθέσιο ID Roadster, το εντελώς ανασχεδιασμένο ID Beetle και το μοδάτο ID Shooting Brake. Τα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα δεν είναι τυχαία, αλλά έχουν λόγο. Το πρώτο μοντέλο των 400 Volt θα έρθει το επόμενο έτος, με την μορφή μιας καυτής μελέτης σχεδιασμού.  

Για να είναι όσο πιο ευέλικτα γίνονται, όλα τα ηλεκτρικά στοιχεία μπορούν να προσαρμοστούν προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το καλύτερο παράδειγμα είναι οι μπαταρίες, με χωρητικότητα 60, 80 και 110 kWh. Οι κινητήριες μονάδες όχι απλά θα έχουν ποικίλα νούμερα απόδοσης, αλλά θα διαφέρει και ο αριθμός τους και η θέση τοποθέτησής τους. Στο ID Beetle, για παράδειγμα, το μοτέρ των 150 kW θα βρίσκεται εμπρός από τον πίσω άξονα και θα δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως ακριβώς στο παραδοσιακό Beetle. Ωστόσο, το βασικό μοντέλο του ID Neo είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Στο ID Crozz, κάθε άξονας θα λειτουργεί ανεξάρτητα, κάτι που ανοίγει νέες δυνατότητες στην μεταβλητή κατανομή ροπής. Σε όλες τις περιπτώσεις, η μετάδοση της ισχύος θα γίνεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ακόμη και το κρίσιμο για τα ηλεκτρικά οχήματα, σύστημα ψύξης, είναι ενιαίο σε μεγάλο βαθμό. Καθώς η μέγιστη ταχύτητα θα περιορίζεται στα 160 χιλιόμετρα την ώρα, οι ισχυρότερες εκδόσεις θα μπορούν να επιταχύνουν από στάση στα 100 χμ/ώρα σε λίγο κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα. Ανάλογα με την μπαταρία και το στυλ οδήγησης, η VW ανακοινώνει επιδόσεις αυτονομίας από 400 μέχρι 600 χιλιόμετρα. Ο χρόνος φόρτισης θα εξαρτάται από την αντίστοιχη εγκατάσταση και αναμένεται να είναι τουλάχιστον 20 λεπτά.

Ένα ειδικό σημείο σε αυτή την γκάμα θα είναι τα ελαφράεπαγγελματικά οχήματα, όπου τα Caddy και Bulli θα αντικατασταθούν με νέα μοντέλα το 2020. Το T7 (βασισμένο στο Τ6) θα παρουσιαστεί ως πλήρως ηλεκτρικό πριν εξοπλιστεί και με συμβατικούς κινητήρες. ¶λλωστε, το T6, είτε μας αρέσει είτε όχι, έχει λίγο χρόνο ακόμη στο πρόγραμμα. Και αυτό επειδή παρά όλη την ηλεκτρική ευφορία, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι ακόμη πολύ ακριβά, για να είναι πραγματικά «αυτοκίνητα του λαού». Και εκεί είναι, που πρέπει επίσης να επιτεθεί η Volkswagen.

Συμπέρασμα
Τα Golf και Passat θα δυσκολευτούν ακόμη, τώρα που τα SUV και τα Crossover είναι στην μόδα. Στο εγγυς μέλλον, τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να παρέχουν την προσφορά, στην επόμενη έκρηξη ζήτησης. Αν το timing πετύχει, η VW θα είναι μια χαρά.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις