Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Βενζίνη από τα φαρμακεία και Όρια ταχύτητας

Βενζίνη από τα φαρμακεία και Όρια ταχύτητας

Διαβάστηκε από 18358 αναγνώστες - 21/10/2023

Οι υποδομές της χώρας (αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης) άργησαν πολύ να αναπτυχτούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έλλειψη Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μέχρι και το 1935. Οι ιθύνοντες αποφάσισαν να θεσπίσουν εξετάσεις οδήγησης και Κ.Ο.Κ για τα αυτοκίνητα, με τις πρώτες εξετάσεις να πραγματοποιούνται στις 13 Μαρτίου 1935, αφού τον προηγούμενο ακριβώς χρόνο είχαν ήδη καταγραφεί 7.000 τροχαία ατυχήματα… Έτσι λοιπόν, ήρθε η ώρα να θεσπιστεί ο πρώτος Κώδικας κυκλοφορίας αυτοκινήτων, που ουσιαστικά θα ερχόταν να αντικαταστήσει τον Κώδικα Κυκλοφορίας Ζώων, που είχε θεσπίσει από τις 24 Ιανουαρίου 1837 ο Βασιλιάς Όθωνας. Το 1875 ήταν η χρονιά που στις άμαξες, είδαμε και τις πρώτες πινακίδες κυκλοφορίας, ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν οι ιδιοκτησίες.



Όρια ταχύτητας και διόδια
Ίσως να αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν κάποιος να θέσπισε όρια ταχύτητας σε μια εντελώς πρωτόγονη εποχή για την αυτοκίνηση, αφού οι κινητήρες είχαν εξωφρενικά αργή απόδοση. Και όμως υπήρχαν, και μάλιστα η αρχή έγινε στην Αγγλία το 1896. Κάποιος νομοθέτης σκέφτηκε πως το όριο ταχύτητας των 3 χιλιομέτρων/ώρα εντός των πόλεων και των 6 χιλιομέτρων/ώρα εκτός των πόλεων, ήταν το ιδανικό… Ναι! Δίκιο έχεις… Περπατώντας ίσως τα ξεπεράσεις τα όρια! Βέβαια, αυτό δεν ήταν το πιο σοβαρό πρόβλημα των οδηγών εκείνη την εποχή, αλλά οι σημαιοφόροι. Φαντάσου για παράδειγμα, πως θα ήταν η ζωή σου, αν κάθε φορά που θα έπρεπε να μετακινηθείς με το αυτοκίνητο σου, θα έπρεπε να είναι μαζί σου ένας σημαιοφόρος, που θα περπατούσε μπροστά από το αυτοκίνητο σου και θα ενημέρωνε τους πεζούς, ώστε να κάνουν στην άκρη να περάσεις…

Όλα αυτά η χώρα μας τα υιοθέτησε με μεγάλη ευχαρίστηση και χωρίς καμιά διάθεση να πρωτοτυπήσει σε κάποια νομοθεσία. Μιλώντας για πρωτοτυπία, πρέπει να ήμασταν μια από τις πρώτες χώρες που θέσπισε διόδια. Ναι, είναι αρκετά βαθιά η ιστορία της χώρας μας σε φόρο-εισπρακτικά χαράτσια… Τα διόδια υπάρχουν στους δρόμους από το 1837, όταν νομοθετήθηκε και ο Κ.Ο.Ζ, όπου κάθε δίτροχο ή τετράτροχο όχημα συρόμενο από ένα άλογο πλήρωνε διόδια 1,5 λεπτό. Αν είχε την τύχη η άμαξα να έχει δύο άλογα πλήρωνε 2 λεπτά, και για κάθε επιπλέον… ίππο τα διόδια αύξαναν κατά μισό λεπτό.
Όχι, δεν υπήρχε κίνημα «δεν πληρώνω» εκείνη την εποχή…