Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κόντρες ταχύτητας, δυστυχήματα και Τροχονόμοι

Κόντρες ταχύτητας, δυστυχήματα και Τροχονόμοι

Διαβάστηκε από 18333 αναγνώστες - 21/10/2023

Σε μια εποχή που πιο εύκολα έβλεπες ιπτάμενο δίσκο, παρά αυτοκίνητο στους δρόμους ήταν δύσκολο να υπάρχουν τροχονόμοι. Όμως ο Βασιλιάς Όθωνας, είχε δημιουργήσει μια ομάδα οδοφυλάκων με την ονομασία «Βασιλικός οδοφύλαξ», με αποκλειστικό σκοπό την καταγραφή των συμβάντων στους δρόμους και όχι την τήρηση των νόμων. Ίσως όμως θα ήταν απαραίτητο για το dna του Έλληνα, να υπάρχει από την πρώτη στιγμή που πάτησε αυτοκίνητο στην χώρα μας. Κι αυτό, γιατί το αίμα που βράζει στις φλέβες των Ελλήνων είναι ανίκητο, κι έτσι η πρώτη καταγεγραμμένη «κόντρα» στους Ελληνικούς δρόμους έγινε το πρωί της 4ης Μαρτίου 1907 στη Συγγρού, στο ύψος του ΦΙΞ.



Η Συγγρού τότε ήταν ένας χωματόδρομος εκτός της πόλης των Αθηνών, και καμία σχέση δεν έχει με την σημερινή της εικόνα. Δεν υπήρχε άσφαλτος και τεράστια κτίρια, αλλά ένας μεγάλος χωματόδρομος και χωράφια με ζώα. Να τονίσουμε εδώ, πως ο πρώτος δρόμος που ασφαλτοδρομήθηκε στην Αθήνα ήταν η σημερινή Αιόλου, ώστε να διευκολυνθούν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων. Που ούτος ή άλλως ήταν ελάχιστοι, με μόλις 7 αυτοκίνητα να κυκλοφορούν σε όλη την πόλη.

Ο μεγαλοαστός και υπουργός Νικόλαος Σιμόπουλος και ο Πρίγκιπας Ανδρέας, οδηγούσαν ο καθένας το αυτοκίνητο του με προορισμό το Παλαιό Φάληρο. Περίπου στο ύψος του ΦΙΞ ο υπουργός και ο πρίγκιπας αποφάσισαν να στήσουν την πρώτη κόντρα επί Ελληνικού εδάφους. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό…
Ο Σιμόπουλος κατάφερε να βρεθεί μπροστά σε αυτό τον αυτοσχέδιο αγώνα, αλλά χτύπησε μια πεζή γυναίκα μόλις 25 χρονών (Ευφροσύνη Βαμβακά), μητέρα δυο ανήλικων παιδιών. Ο οδηγός δεν κατάφερε να την αποφύγει, αλλά ούτε και να φρενάρει, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί η άτυχη γυναίκα. Μάλιστα, και το όχημα του Πρίγκιπα δεν κατάφερε να την αποφύγει και πέρασε πάνω από το άψυχο σώμα της…