Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ένα καθοραίμο αγωνιστικό αυτοκίνητο με SUV περιβολή.

Αγαπάει την πίστα και τις στροφές.

Θα πατήσει χώμα παρά τα ψηλά του τακούνια.

Η πρώτη επαφή με το εσωτερικό της Urus.

Lamborghini Urus. Ένα super-SUV-car

15/1/2018

Lamborighini super-SUV-car - Σοβαρά τώρα; Ανακοινώθηκε επιτέλους το νέο αστέρι στην κατηγορία των supercar SUV.

Κουπέ SUV σε ψηλοτάκουνα και υπογραφή Lamborghini. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Ο μεγάλος ενθουσιασμός μας μετριάστηκε μόλις είδαμε το Urus με τα αυτοκόλλητα του καμουφλάζ , αλλά επέστρεψε όπως και η έκπληξη μας μόλις πατήσαμε το κουμπί του κινητήρα, βάλαμε μπροστά και ξυπνήσαμε το κτήνος.

Πραγματικά πορωτικός και εθιστικός! Τα συστατικά ωστόσο για το νέο supercar είναι πιο «γήινα» από το τελικό αποτέλεσμα.  Έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από την  Bentayga ενώ φοράει τον ολοκαίνουργιο 4λίτρο  V8 της  μαμάς Lambo που σχεδιάστηκε για το συγκεκριμένο μοντέλο. Το σύστημα Plug-inHybrid το έχει δανειστεί από την Cayenne ενώ η τετρακίνηση του προέρχεται από το Audi Q7, με την υπογραφή της σχεδίασης να ανήκει στον Filippo Sapino.

Το τελικό αποτέλεσμα; Ένα καθοραίμο αγωνιστικό αυτοκίνητο για μεγάλες, πολύ μεγάλες αποστάσεις που δεν θα διστάσει να πατήσει τα ψηλοτάκουνα του και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η ατελείωτη ευχαρίστηση στην οδήγηση πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη σε όποιο τερέν και αν κινηθεί. 

Στην πίστα δοκιμών, Nardò,  των 6,2 χιλιομέτρων φτάνει στο τέλος της ευθείας τα 255 χλμ/ώρα(!) την στιγμή που στις στροφές το σώμα δέχεται πίεση 1.5G! Πραγματικά σε κολλάει στο κάθισμα κατά την επιτάχυνση. Όταν τα 650 άλογα και τα 856 Nm ροπής περνούν στα 4 θηριώδη λάστιχα της Urus αρχίζεις να πιστεύεις στην μεταφυσική! Γίνεται επιτάχυνση 0-100 σε 3,35 δλ από ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,2 τόνους; Ναι και όμως γίνεται! Απίστευτο μεν αλλά με την βοήθεια του Launch Control τα καταφέρνει και κάνει εμάς τους κοινούς θνητούς να πιστεύουμε σε θαύματα!

Ένα πραγματικό σημείο αναφοράς στην παράλογη αυτή κατηγορία. Με ενεργή προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο πίσω άξονα και ένα ηλεκτρικό σύστημα  48V που επεμβαίνει στις αντιστρεπτικές και  εξαφανίζει τις κλίσεις στις στροφές στα πρότυπα του Audi Q7. Μοναδική αίσθηση! Ακόμα και στους πίσω τροχούς τα φρένα είναι κεραμικά και έχουν τρομερή απόδοση.  
Το ενδιαφέρον είναι ότι όλα αυτά μπορείς να τα εκμεταλλευτείς και εκτός δρόμου. Μετά από σύντομη περίοδο εξοικείωσης, η μετατόπιση φορτίου από στροφή σε στροφή γίνεται φίλος  και ο V8 με την απύθμενη ροπή του τραβάει και επαναφέρει την τάξη.  Σε διαδοχικές στροφές σου κάνει εντύπωση ότι στρίβεις με πολλά χιλιόμετρα και το βαρύ αμάξι γέρνει ελάχιστα.. Σε κάνει να ιδρώνεις από ευχαρίστηση. 

Είναι λοιπόν όλα τέλεια; Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις ταχύτητες πολύ ομαλά αλλά η απόκριση του κιβωτίου είναι περισσότερο Audi παρά Lamborghini. Σε στροφές κοντά στο όριο, το μπροστινό μέρος είναι ελαφρώς ανήσυχο την ώρα που το τιμόνι έχει σκληρύνει μέσα στην στροφή.
Τα προγράμματα οδήγησης πραγματικά πολλά, Strada, Sport Corsa (διαδρομή αγώνα), Terra(εκτός δρόμου), Sabbia (¶μμο) και Neve (χιόνι). Η τελευταία ρύθμιση οξύνει όλα τα συστήματα πρόσφυσης όπως και την τετρακίνηση, παρεμβαίνει ακόμα στα φρένα στο σύστημα διεύθυνσης μέχρι και στις αναρτήσεις  εξασφαλίζοντας πολύ καλή επαφή με τον δρόμο κάτω ακόμα και από ακραίες συνθήκες. Σε αυτή την ρύθμιση γίνεται υπερτροφικό και αμβλύνονται οι αποστάσεις ακινητοποίησης

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η εξάγωνη σχεδίαση που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Lambo. Λέτε καμιά μέρα να βγάλουν και εξάγωνες ρόδες με αυτήν την εμμονή;
Το εσωτερικό του είναι ένα μοναδικό κράμα από δέρμα και carbon με υπερβολικές  δόσεις πολυτέλειας.  Η οθόνη αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης όπως και η διάταξη στον πίνακα οργάνων. Δυστυχώς τα βασικά καθίσματα δεν αξίζουν πολλά, η  κλίση της οροφής και η αεροτομή εμποδίζουν αρκετά  την ορατότητα προς τα πίσω

Τα 175,000 ευρώ που υπολογίζεται πως θα κοστίζει στην Γερμανία είναι λογική τιμή για αυτά που προσφέρει αλλά παραμένει εκτός πραγματικότητας, όχι μόνο για την χώρα μας, αλλά και για τους πλούσιους Ευρωπαίους.
Συμπέρασμα: Δεν θα διστάσει να πατήσει χώμα με τις πανάκριβες ζάντες του αλλά  ο πραγματικός προορισμός του SUV της Lamborghini είναι ο αυτοκινητόδρομος, ο  επαρχιακός δρόμος και οι στροφές. Καλύτερα!
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις