Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Στο πίσω κάθισμα του Vesta, o δοκιμαστής μας δεν νιώθει καθόλου άσχημα –όμως το παράθυρο δεν κατεβαίνει τελείως.

Εδώ ο οδηγός θα βγάλει εύκολα άκρη, χωρίς προβλήματα και χωρίς καν το βιβλίο οδηγιών.

Όμορφο look από τον αρχισχεδιαστή Steve Mattin, ο οποίος ήρθε από την Volvo το 2011.

Στο πίσω κάθισμα του Vesta, o δοκιμαστής μας δεν νιώθει καθόλου άσχημα –όμως το παράθυρο δεν κατεβαίνει τελείως.

Νέο Lada Vesta. Διαβάστε το πλήρες άρθρο για τη ρωσική λιμουζίνα

Διαβάστηκε από 15125 αναγνώστες - 15/12/2017

Μια λιμουζίνα από τη Ρωσία με 8.000 ευρώ - Θέλει να παρουσιαστεί σαν μια λιμουζίνα από την...εξωτική Ρωσία και να σπάσει το κατεστημένο.

Όμως, εδώ υπάρχει περισσότερη γυαλάδα από ότι ουσία: Το νέο Sedan της Lada φαίνεται ικανοποιητικό, αλλά η αλήθεια διαφέρει αρκετά. Δοκιμάζουμε πρώτοι το Vesta 1.6 16V Luxury. 

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έχει ένα πρόβλημα. Αντί να μετακινείται συνέχεια με μία γερμανική Mercedes, θα προτιμούσε να παραγόταν μια Ρωσική λιμουζίνα, την οποία και κατόπιν θα  χρησιμοποιούσε. Αλλά οι εποχές είναι πολύ διαφορετικές από ότι στο παρελθόν: Πλέον δεν υπάρχουν τα GAZ Volga και Chaika, ούτε και τα περίφημα ZIL, αυτοκίνητα πολυτελείας από την εποχή της Σοβιετικής ένωσης τα οποία ήταν τόσο αγαπητά στους πολιτικούς και όσους ήθελαν ένα πολυτελές σεντάν. Σήμερα, μόνο η Lada έχει μια επιλογή διαθέσιμη και αυτή είναι το Vesta. Μπορεί η προσπάθεια στα επίπεδα των χώρων, της εμφάνισης και της άνεσης να είναι αξιοπρεπής, αλλά τεχνικά και κυρίως οδηγικά, το Vesta βρίσκεται απελπιστικά πίσω σε σχέση με τα δεδομένα του σήμερα. 

Η ομολογουμένως ενδιαφέρουσα εμφάνιση κρύβει ένα πολύ μεγάλο μυαλό από πίσω της, αυτό του σχεδιαστή Steve Mattin. O Βρετανός καλλιτέχνης έχει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, καθώς είναι υπεύθυνος για τον εκμοντερνισμό των μοντέλων της Mercedes στα μέσα των 00s, ενώ αργότερα μεταπήδησε στην Volvo και συνέβαλε στην δημιουργία των S60, V60 και XC60. Από το 2011 εργάζεται για την Lada και έχει αποδεχθεί την πρόκληση να δημιουργήσει μοντέλα, με «δυτική» εμφάνιση και ικανά να βγάλουν το ρωσικό εργοστάσιο από την αφάνεια. Και πράγματι, το οπτικό αποτέλεσμα στο Lada Vesta κρίνεται από απολύτως αποδεκτό έως και καλό. Στο εσωτερικό μάλιστα, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα από άποψης σχεδίασης αλλά και πρακτικότητας.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σε καλά επίπεδα και ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ικανοποιεί, ανερχόμενος στα 480 λίτρα. Από πλευράς εργονομίας, τα πάντα είναι ξεκάθαρα και ο οδηγός θα μπορέσει να χειριστεί το Vesta, χωρίς καν να διαβάσει το βιβλίο οδηγιών. Στον εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται επίσης ένα σύστημα πλοήγησης -με–χάρτες για την Γερμανία, την Ουγγαρία και την Ρωσία-  και ένα σύστημα αυτόματου κλιματισμού...μέχρι εκεί, όμως, ενώ και η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μέτρια, με τα περισσότερα πλαστικά να είναι πολύ απλοϊκά.  

Οι –έντονες- παραφωνίες που καταφέρνουν να αμαυρώσουν μια αρχικά καλή εντύπωση έχουν να κάνουν με τα μηχανικά μέρη και την οδηγική συμπεριφορά του ρωσικού σεντάν. Πέτρα του σκανδάλου ο κινητήρας των 1.6 λίτρων, του οποίου οι 106 ίπποι κάτω από τις 3.000 στροφές δεν αποδίδουν και εξαιρετικά, ενώ υποστηρίζονται από τα μέτρια 148 Nm ροπής που αποδίδονται μόνο στις 4.200 σαλ. Ακόμα χειρότερα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μετέδιδε την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 5 σχέσεων, το οποίο όχι απλά κοστίζει 760 ευρώ επιπλέον, αλλά απορροφά και κάθε ψήγμα ταμπεραμέντου που ίσως να απέμεναν στο σύνολο, αν ο οδηγός είχε τον έλεγχο επί της μεταδόσεως. Οι αλλαγές ταχυτήτων αργούν και μεταδίδουν τινάγματα στους επιβάτες –δεν διακρίνουμε σε ποιο σημείο ένα χειροκίνητο σασμάν θα ήταν χειρότερο από αυτό. Επίσης, το αποκομμένο σε αίσθηση τιμόνι αποτυγχάνει να ενθουσιάσει και τα φρένα αποδεικνύονται αδύναμα να σταματήσουν ικανοποητικά το φιλόδοξο σεντάν, σημειώνοντας 40,1 μέτρα απόστασης ακινητοποίησης, από τα 100 χλμ/ώρα. Κρίμα γιατί το πλαίσιο, το οποίο μάλλον δοκιμάστηκε σε ρωσικές...σλάλομ πίστες, ικανοποιεί τουλάχιστον σε βασικό επίπεδο όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά που προσδίδει, ενώ το Vesta έχει λογικό μέγεθος και βάρος, στοιχεία που θα μπορούσαν να αποβούν θετικά στην ετυμηγορία μας.

έλος, η Lada είναι αισιόδοξη για την ποιότητα και την αξιοπιστία του Vesta και το συνοδεύει με τριετή εγγύηση με δυνατότητα επέκτασης στα 5 έτη. ¶ρα, έχουμε να κάνουμε με 5 χρόνια –ή 140.000 χιλιόμετρα- χωρίς άγχος. 
Στο φλέγον θέμα των τιμών, οι Ρώσοι θα μπορούσαν να είναι πιο μετριόφρωνες, με βάση τα δικά μας γούστα. Το πολυτελές Vesta με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει μάλλον αρκετά- σχεδόν στα ίδια χρήματα με τα οποία αγοράζεις δύο Dacia Sandero ή ένα Fiat Tipo Sedan με τον βασικό εξοπλισμό. Αυτός είναι ο λόγος που το Vesta δεν είναι μια εύκολη επιλογή. 

Συμπέρασμα
Το Lada Vesta είναι ένα πακέτο-μπλόφα: Εκ πρώτης όψης φαίνεται σαν ένα ευχάριστο και μοντέρνο σεντάν, αλλά όταν το οδηγήσεις καταλαβαίνεις ότι πραγματικά είναι πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τελικά βέβαια αν η τιμή του έχει οσο και στην Ρωσία, δηλαδή 9500 ευρώ, πολλά από τα παραπάνω θα αρχίσουν να φαίνονται πιο ελκυστικά.

Βαθμολογία
Αμάξωμα:
Αποδεκτοί χώροι, πορτ μπαγκάζ με όγκο 480 λίτρων, μικρότερο από αυτό του Tipo και του Rapid. Μέτρια η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. 3/5

Μηχανικά μέρη: «Κουρασμένος» κινητήρας που καταναλώνει και πολύ 
(7,4 λτ/100 χλμ.). Αργή και απότομη στις αλλαγές η αυτόματη μετάδοση. 1,5/5

Οδηγική συμπεριφορά: Ελάχιστα συμμετοχικό στο δρόμο, ασαφές τιμόνι και αδύναμα φρένα (40,1 μέτρα από τα 100 στα 0 χλμ/ώρα.) 2/5

Συνδεσιμότητα: Πλοήγηση και Bluetooth για την πολυτελή έκδοση, όχι πρόσβαση στο Internet και σχεδόν κανένα σύστημα υποβοήθησης. 2/5

Περιβάλλον: Λείπουν οι μοντέρνες τεχνολογίες φιλικότητας και οι εκπομπές CO2 είναι πολύ υψηλές στα 176 gr/km. Το βάρος και το μέγεθος είναι εντάξει. 

¶νεση: Καλά αποτελέσματα εδώ, άνετη η λειτουργία της ανάρτησης και ευκολία στη χρήση του αυτοκινήτου. Το γέμισμα των καθισμάτων είναι μάλλον μαλακό. 

Κόστη: Καλή η εγγύηση των 5 ετών και η τιμή είναι τίμια. Παρόλα αυτά χρειάζεται συντήρηση κάθε χρόνο, ενώ οι ευκαιρίες μεταπώλησης είναι μάλλον λίγες. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις