Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέα BMW Σειρά 1 - Οδηγική απόλαυση… με εμπρός κίνηση!

Διαβάστηκε από 6005 αναγνώστες - 2/4/2019

Δεκαπέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης BMW Σειρά 1, η Γερμανική εταιρεία κάνει στροφή 180ο με την παρουσίαση της νέας BMW Σειρά 1 με μπροστά κίνηση αυτή τη φορά. Εμείς οδηγήσαμε το πρωτότυπο και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η πρώτη BMW Σειρά 1 παρουσιάστηκε το 2004 και πήρε από την αρχή πολύ καλές κριτικές λόγω της τολμηρής της σχεδίασης, αλλά και της πίσω κίνησης. Η τελευταία ήταν και η αιτία για την οποία το Γερμανικό μοντέλο λατρεύτηκε από τους απανταχού φαν της sport οδήγησης. Αυτοί θα πρέπει να αποχαιρετήσουν με «βαριά καρδιά» την πίσω κίνηση, καθώς η νέα BMW Σειρά 1 θα διατίθεται πλέον ως αμιγώς προσθιοκίνητη. Είναι όμως τα πράγματα τόσο «άσχημα» και τι να είναι άραγε αυτό που ώθησε τη Γερμανική εταιρεία σε αυτή τη μεταστροφή?



Η BMW προέβη σε αυτή τη μεταστροφή για τρεις λόγους, χωρίς να υπάρχουν πάντως επίσημα στοιχεία για αυτό. Αρχικά για λόγους οικονομίας, και κατά δεύτερον για υβριδικούς λόγους. Η 2άρα, η Active Tourer, υπάρχει ήδη ως Plug-in Hybrid, οπότε γιατί όχι και η νέα BMW Σειρά 1?
Ο τρίτος όμως και ο πιο σημαντικός λόγος έχει να κάνει με τους χώρους, στοιχείο στο οποίο και «χώλαινε» το απερχόμενο μοντέλο, λόγω του κεντρικού τούνελ και της διάταξης του κινητήρα λόγο πίσω κίνησης.

Εσωτερικό- Χώροι- Σχεδίαση
Η νέα BMW Σειρά 1 είναι κατά 1 εκ. μακρύτερη από το προκάτοχο μοντέλο (4.34 μέτρα), αλλά πιο ελαφριά και με καλύτερους χώρους στο εσωτερικό, τόσο μπροστά, όσο και στο πίσω μέρος, όπου ο χώρος για τα γόνατα έχει αυξηθεί κατά 3 εκατοστά ενώ και αυτός των αποσκευών έχει «κερδίσει» 20 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο ξεχωρίζει για τις πλατιές νευρώσεις, τις περισσότερες γωνίες και τις ακμές έναντι των καμπύλων του απερχόμενου μοντέλου και το «τραβηγμένο» καπό του κινητήρα.

Κινητήρες
Η νέα BMW Σειρά 1 θα διατίθεται με ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 140 ίππων (118i) με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ 306 ίππων με τετρακίνηση (M135i xDrive) με κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων και αυτόν της έκδοσης 120d xDrive με 190 ίππους, επίσης με κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, το οποίο αλλάζει γρήγορα και με ακρίβεια τις σχέσεις. Στο πακέτο υπάρχει και ένας οικονομικός diesel κινητήρας.

Οδήγηση-τεχνολογία
Στο χώρο δοκιμών της εταιρείας στο Miramas της Νότιας Γαλλίας δοκιμάσαμε τόσο το απερχόμενο μοντέλο, όσο και τη νέα BMW Σειρά 1, ούτως ώστε να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αλλά πρωτίστως ένα σαφές δείγμα γραφής για το καινούργιο μοντέλο, το οποίο είναι και το ζητούμενο. Το απερχόμενο μοντέλο 118i των 136 ίππων στο γύρο σε υγρό οδόστρωμα και με 70 χλμ/ώρα στη στροφή εμφάνισε μετατόπιση του μπροστινού άξονα. Εντελώς διαφορετική ήταν η εικόνα την οποία παρουσίασε το νέο προσθιοκίνητο μοντέλο των 1,5 λίτρων και 140 ίππων στην ίδια στροφή, καθώς παρέμεινε ακλόνητο στην πορεία του και μάλιστα με 80 χλμ/ώρα. Τα ηλεκτρονικά δούλεψαν άψογα διατηρώντας το αυτοκίνητο στην πορεία του, τα φρένα το ίδιο και χωρίς την παραμικρή τάση υποστροφής μάλιστα. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει και η τεχνολογία ARB, την οποία δεν έχανε ευκαιρία να επαινεί ο υπεύθυνος δοκιμών της Γερμανικής εταιρείας Πέτερ Λάνγκεν.



Η τεχνολογία αυτή αφορά τον περιορισμό ολίσθησης του τροχού, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της μετάδοσης γρήγορων σημάτων για καλύτερη πρόσφυση και μείωση της υποστροφής. Η Γερμανική εταιρεία έχει τοποθετήσει τον σχετικό διακόπτη, όχι στη μονάδα ελέγχου, αλλά κατευθείαν στον κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι χρόνοι εκπομπής των σημάτων από 33 ms σε 10 ms. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την ύπαρξη ειδικής δοκού στο κάτω και πίσω τμήμα του οχήματος, η οποία μοιάζει με μπούμερανγκ ή με ένα τεράστιο V και αναμένεται να συμβάλλει στη σταθερότητα του αυτοκινήτου στις στροφές. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει τέλος η εξαιρετική αρμονία συστήματος διεύθυνσης και αμαξώματος, παρότι το τελευταίο είναι κατά τι πιο σκληρό έναντι αυτού του προηγούμενου μοντέλου. 

Τι μας άρεσε και τι όχι
Περισσότεροι χώροι, πλήρως ψηφιακό Cockpit με iDrive και περιστροφικό μπουτόν. Το στροφόμετρο με ανάποδη φορά σε σχέση με τους δείκτες του ρολογιού δεν ταιριάζει σε μια BMW.
 
Συμπέρασμα
Ο αρχικός σκεπτικισμός για τη στροφή της BMW στην μπροστινή κίνηση, εξαφανίστηκε μετά τη δοκιμή με το πρωτότυπο. Τώρα είμαι πια σίγουρος, ότι η BMW εξακολουθεί να κατασκευάζει το πιο σπορ μικρομεσαίο. Αυτή τη φορά μάλιστα με πιο άνετους χώρους. Η μπροστινή κίνηση είναι απλά θέμα εξοικείωσης!
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις