Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Από μπροστά είναι ένα γνήσιο Range Rover, από πίσω μοιάζει όμως με coupe. Το νέο Velar, τοποθετείται «απέναντι» στις BMW X6 και Mercedes GLE Coupe.

Στις εξαιρετικές λεπτομέρειες του Velar, σημειώνουμε τη γραμμή της οροφής με το «κατέβασμα» στο πίσω μέρος, τους φαρδύς τροχούς με τις ζάντες αλουμινίου και τα αναδιπλούμενα χερούλια στις πόρτες.

Σαν γλυπτό, το αμάξωμα του SUV Coupe της Range Rover σε κάνει να ξεχνάς τις BMW X6 και Mercedes GLE Coupe.

Για το ταμπλό, το σχεδιαστικό τμήμα της Range Rover αξίζει βραβείο: δύο οθόνες αφής και μικρά κουμπιά που δεν χαλούν την αρμονία του συνόλου.

Οδηγώντας το αυτοκίνητο και μάλιστα αρκετά δυναμικά σε πολλά διαφορετικά τερέν, εμάς μας έμειναν οι δυναμικές του επιδόσεις αλλά και η αίσθηση της πολυτέλειας που ταιριάζει απόλυτα με την υποδειγματικά στιβαρή κατασκευή.

Οδηγούμε πρώτοι το νέο Range Rover Velar

Διαβάστηκε από 6824 αναγνώστες - 16/10/2017

Η Range Rover έχει μια νέα γενιά αυτοκινήτων. Το νέο Velar είναι ένα από αυτά και εκτός από τη γνωστή αισθητική φόρμα, έχει και το δύσκολο έργο του να αποδείξει πως είναι ικανό σε κάθε είδους έδαφος. Όπως οι Βασιλιάδες του είδους, πρόγονοί του.

Δεν υπάρχουν και πολλά αυτοκίνητα που μπορούν να σε ξεσηκώσουν. Το Velar είναι μια από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις, που επιπλέον έχει και πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση. Είναι κομψό, είτε το βλέπεις παρκαρισμένο, είτε κινείται, έχει εξαιρετικό επίπεδο ποιότητας σε ό,τι έχει να κάνει με την κατασκευή και τη συναρμολόγησή του και συνολικά καταφέρνει και είναι την ίδια στιγμή μοντέρνο αλλά και υποδειγματικά διαχρονικό. Το νέο πολυτελές SUV, δίνει τα διαπιστευτήριά του με το «καλημέρα», χάρη στην ιδιαίτερη «υπογραφή» που βάζει με τα LED φώτα ημέρας και τις μοναδικές λεπτομέρειες - οι οποίες και το κάνουν να ξεχωρίζει από το Γερμανικό ανταγωνισμό. Η BMW X6 μοιάζει να είναι πολύ πιο κτηνώδης και η Mercedes GLE Coupe είναι πιο άχρωμη. Μπαίνεις μέσα και το ταμπλό δεν είναι ένα ακόμα δείγμα οικονομίας κλίμακας με κοινά στοιχεία μεταξύ πολλών μοντέλων αλλά ένα μοντέρνο γλυπτό. Το ένα τρίτο του είναι σύγχρονο και καλαίσθητο όπως είναι τα iPhones στην αγορά των smartphones και τα άλλα δύο τρίτα του είναι λες και έχουν σχεδιαστεί από τους κορυφαίους οίκους μοντέρνων επίπλων.
 
Τελείως νέος σε σχεδίαση είναι και ο πίνακας με τα ψηφιακά όργανα, όπως και οι δύο μεγάλες οθόνες αφής. Σε ό,τι αφορά στους διακόπτες και τα χειριστήρια, από την πληθώρα του παρελθόντος στην κεντρική κονσόλα έχουν «μείνει» μόνο τρεις μικροί περιστροφικοί διακόπτες - μοχλοί πολλαπλών λειτουργιών. Εργονομικά, αυτή η επιλογή είναι εξαιρετική αλλά στην πράξη, τα μενού έχουν γίνει πολύ πολύπλοκα, κάνοντας το highlight του δαχτυλικού αποτυπώματος στο κέντρο του ταμπλό να φαντάζει υπερβολικό. Χωροταξικά, το Velar είναι εξαιρετικό καθώς προσφέρει πλούσιο χώρο για τους πίσω επιβάτες αλλά και ο σχετικός χώρος για τις αποσκευές είναι 673 λτ. Για να μείνουμε λίγο ακόμα σε χωρητικότητες και αριθμούς, το ρεζερβουάρ του καυσίμου του Velar είναι σχετικά μικρό καθώς χωράει περίπου 66 λτ. ενώ αυτό του AdBlue είναι 17 λτ. Οι κινητήρες που εφοδιάζουν το Velar είναι τρεις και αποδίδουν 180, 240 και 300 ίππους. Ο V6 κινητήρας με τα 700 Nm της ροπής, δίνει τελική ταχύτητα 241 χλμ./ώρα στο Velar.
 
Οδηγήσαμε δύο εκδόσεις του μοντέλου, την diesel με τους 300 ίππους και την βενζινοκίνητη με το V6 σύνολο και τους 380 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις μας έδωσαν την ίδια κορυφαία αίσθηση σε όλα τα επίπεδα. Η μεγαλύτερη απόδοση ροπής στο diesel μας έκανε λίγο καλύτερη την αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο, με τις δύο εκδόσεις να έχουν ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό: αυτό της υψηλής τιμής αγοράς. Εδώ πρέπει να πούμε πως ο μικρότερος κινητήρας της γκάμας, ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας με τους 250 ίππους, τουλάχιστον στα χαρτιά, δείχνει ενδιαφέρουσα περίπτωση. Το Velar με αυτό το μηχανικό σύνολο είναι σχεδόν 11.000 ευρώ φθηνότερο στη Γερμανική αγορά σε σχέση με τη βασική έκδοση που έχει V6 κινητήρα. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για 2 λτ. κατά μέσο όρο λιγότερου καυσίμου ανά 100 χλμ. ενώ κάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6.7 δλ. (1 δλ. περισσότερο από την έκδοση με το τρίλιτρο μοτέρ).
 
Η τετρακίνηση είναι δεδομένη για το νέο μοντέλο της Range Rover, έχει 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τα χερούλια για τις πόρτες είναι αναδιπλούμενα και στη λίστα με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του προστίθενται και τα LED φώτα ημέρας αλλά και οι δύο οθόνες αφής 10 ιντσών στο εσωτερικό του. Αυτά - και όχι μόνο - είναι στοιχεία που τονίζουν τον ιδιαίτερα πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου. Οδηγώντας το αυτοκίνητο και μάλιστα αρκετά δυναμικά σε πολλά διαφορετικά τερέν, εμάς μας έμειναν οι δυναμικές του επιδόσεις αλλά και η αίσθηση της πολυτέλειας που ταιριάζει απόλυτα με την υποδειγματικά στιβαρή κατασκευή. Το τιμόνι είναι βαρύ, ειδικά στο πρόγραμμα «Sport». Στο πρόγραμμα «Eco» η μετάδοση γίνεται ιδιαίτερα «ευγενική», κάνοντας ακόμα και τα πιο ολισθηρά εδάφη εύκολα στην αντιμετώπιση από τους θηριώδεις τροχούς. Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, δύσκολα κάποιος από τους αγοραστές του Velar θα το υποβάλλει σε σκληρές εκτός δρόμου δοκιμασίες. Παρ` όλα αυτά όμως, αυτό εδώ το Range Rover μπορεί να πάει πολύ μακριά σε εκτός δρόμου δύσκολες διαδρομές, ακόμα και με τα φαρδιά ασφάλτινα ελαστικά που φοράει. Για την κάθοδο σε απότομες πλαγιές με έντονη κλίση, υπάρχει το σχετικό ηλεκτρονικό βοήθημα, ενώ τα δύο διαφορικά φροντίζουν για όλα όσα θα χρειαστεί ο οδηγός για να περάσει οποιαδήποτε δυσκολία στη διαδρομή του. Για να μην μιλήσουμε σχετικά με το τι μπορεί να κάνει το Velar αν του βάλει κάποιος ελαστικά για αμιγώς εκτός δρόμου χρήση.
 
 
Range Rover Velar D300
 
• Κινητήρας: V6, twin turbo, στο διαμήκη άξονα
• Κυβισμός: 2.993 κ.εκ.
• Ισχύς: 221 kW (300 ίπποι) στις 4.000 στρ./λεπτό
• Ροπή: 700 Nm στις 1.500 στρ./λεπτό
• Τελική ταχύτητα: 241 χλμ./ώρα
• 0-100 χλμ./ώρα: 6.5 δλ.
• Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς/ 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
• Ρεζερβουάρ: 66 λτ.
• Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.803/2.032/1.665 χιλ.
• Χώρος αποσκευών: 673-1.731 λίτρα
• Βάρος: 1.959 κιλά
• Μικτή κατανάλωση: 6.4 λτ. diesel / 100 χλμ.
• CO2: 167 γρ./χλμ.
• Τιμή (Ελλάδα): από 74.000 ευρώ (2.0 diesel)

Σύνταξη: Georg Kacher
Φωτογραφίες: Auto Bild Syndication & A. Schick-Zech

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις