Μεγαλύτερο και φθηνότερο από το Golf: Κάτω από το μεταλλικό φύλλο βρίσκεται η τεχνολογία του Polo.

Ακόμη και στην πίσω όψη, το Scala έχει μια ωραία εμφάνιση.

Με ανεξάρτητη οθόνη σε τρία μεγέθη, τα ψηφιακά όργτανα προέρχονται από το Polo. Όταν πρόκειται για υλικά και ποιότητα, το Scala αφήνει πίσω στο παρελθόν το άγονο Rapid.

Η μεγαλύτερη προαιρετική οθόνη 9,2 ντσών, ανταποκρίνεται στην αφή και έρχεται χωρίς κουμπιά.

Προγράμματα οδήγησης και συστήματα βοήθειας στάθμευσης παρέχονται ως προαιρετική επιλογή.

Παρουσίαση: Skoda Scala

Διαβάστηκε από 1937 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/1/2019

Η νέα Skoda Scala διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά ενός πραγματικού Volkswagen και κάτι παραπάνω. Ο σχεδιασμός είναι σωστός, όπως επίσης οι χώροι και οι τιμές.

 
   
Γιατί το νέο όνομα; Επειδή η Scala είναι πολύ πιο μοντέρνα από τον προκάτοχό της Rapid Spaceback

Νέο αυτοκίνητο, νέο όνομα. Για σχεδόν επτά χρόνια η Skoda έχει στην αγορά το Rapid, τώρα έρχεται ο διάδοχός του με το όνομα Scala που στα Ιταλικά σημαίνει σκάλες. Θα έρθει την άνοιξη του 2019 μόνο ως πεντάθυρο hatchback, γιατί λοιπόν ένα διαφορετικό όνομα;

Η Skoda θέλει να τονίσει ότι το νέο κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός. Όπως και το επιτυχημένο Karoq κατά τη μετάβαση από το Yeti. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα! Το Scala είναι το πρώτο Skoda, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνικά τον πυρήνα του VW Polo και του Seat Ibiza. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,36 μέτρα, μεγαλύτερο σε μάκρος και ύψος από το παλιό Rapid. Σημαντικό: ο κοντός πρόβολος στο μπροστινό μέρος.



Θυμίζει τη μελέτη Vision RS, η οποία έδειξε η Skoda στο Σαλόνι του Παρισιού. Είναι σαφές ότι τα αξεσουάρ από carbon, οι τεράστιες ζάντες και μερικές τρελές λεπτομέρειες σχετικά με το μοντέλο παραγωγής απουσιάζουν, ωστόσο δεν είναι ακόμα προγραμματισμένο ως σπορ RS. Ας πάμε όμως στο επιτυχημένο πίσω μέρος του Scala.

Το μακρύ πίσω παράθυρο δημιουργεί μια λεπτή πλάτη, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι νέα και θυμίζουν έντονα το Vision RS. ¶λλη μια κομψή λεπτομέρεια είναι το τελικό της εξάτμισης που έχει τοποθετηθεί κάτω από την ποδιά, αντί της παραδοσιακής μεθόδου. Πολύ πιο εμφανές, είναι και το ευρέως διαφημιζόμενο λογότυπο της Skoda που απλώνεται στο πίσω μέρος, μια λεπτομέρεια που πιθανότατα θα βλέπουμε όλο και πιο συχνά στο μέλλον.



Στο μοντέλο προπαραγωγής που εξετάζουμε, η διάταξη του εσωτερικού  με την ελεύθερη οθόνη αφής είναι παρόμοια με το πρωτότυπο μοντέλο, αλλά το τιμόνι είναι γνωστό από το γκρουπ. Πέρα από αυτό έχουν γίνει πολλά στο εσωτερικό. Το Scala είναι σαφώς πιο σύγχρονο και διαθέτει υψηλότερη ποιότητα από τον προκάτοχό του. Έτσι, το νέο μοντέλο της Skoda τώρα μπορεί να δεχθεί τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών (που ονομάζεται VW «Active Info Display»), στην οποία εμφανίζεται εν συντομία στην αρχή τα  γράμματα «Laurin & Klement», ίσως ως ένδειξη ενός κορυφαίου και πολυτελούς μοντέλου;

Επίσημα, η Skoda δεν αναφέρει τίποτα για τις εκδόσεις εξοπλισμού. Στο infotainment, οι Τσέχοι εξηγούν ότι είναι νέας εξέλιξης και η ελεύθερη οθόνη έρχεται σε τρία μεγέθη. Ο βασικός εξοπλισμός διαθέτει οθόνη αφής 6,5 ιντσών, η μεσαία έκδοση 8 ιντσών σε μέγεθος και το κορυφαίο μοντέλο έχει οθόνη αφής 9,2 ιντσών. 



Συνολικά, το «πιλοτήριο» φαίνεται πολύ καθαρό και τακτοποιημένο, ενώ μόνο στη μικρότερη έκδοση υπάρχουν πρόσθετα κουμπιά. Περί της συνδεσιμότητας, το Apple Car Play και το Android Auto είναι στη θέση τους όπως και οι δύο θύρες USB-C στην κεντρική κονσόλα.

Ας πάμε στην ειδικότητα των Τσέχων, τους χώρους. Το Rapid Spaceback πρόσφερε μεγάλους χώρους. Το Scala ξεπερνά αυτό το σημείο και βρίσκεται στο επίπεδο του Golf. Δεν είναι περίεργο, επειδή με μεταξόνιο 2,65 μέτρα, είναι πιο μακρύ από το bestseller της VW. Τόσο το μπροστινό όσο και το πίσω μέρος του Skoda έχει άφθονο χώρο με τα γόνατα και το ύψος του κεφαλιού να είναι πολύ καλά, παρά την τεράστια πανοραμική οροφή. 



Μόνο στο ύψος των ώμων, το Scala δεν προσφέρει την ευάερη έκταση του Golf. Ένα άλλο μικρό σημείο κριτικής είναι η θέα προς τα πίσω, η οποία θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στον χώρο αποσκευών που αυξάνεται κατά 52 έως 467 λίτρα, είναι ήδη μπροστά, ειδικά όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες. 

Το μέγιστο των 1410 λίτρων όγκου φορτίου κάνει το Golf με τα 380 έως 1270 λίτρα, να φαίνεται παλιό που μπορεί να απευθύνεται σε νέες οικογένειες. Με επιπλέον χρέωση, το πορτπαγκάζ μπορεί να ανοίξει ηλεκτρικά, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα άνεσης που δεν υπήρχε στο Rapid.



Το Striking είναι μια νέα έξυπνη λεπτομέρεια κάτω από το καπό. Το καπάκι της δεξαμενής νερού του υαλοκαθαριστήρα είναι επίσης ένα είδος μικρής χοάνης για τη διευκόλυνση της πλήρωσης. Η ιδέα θα ήταν καλή για το Polo.

Οι πέντε κινητήρες είναι γνωστοί από τα μικρά αυτοκίνητα του Wolfsburg.  Ας ξεκινήσουμε με τον TSI 1.0 λίτρων σε δύο επίπεδα ισχύος, 95 και 115 ίππων. Το κορυφαίο μοντέλο φοράει τετρακύλινδρο TSI με 150 ίππους. Σε ότι αφορά τους ντίζελ κινητήρες, η Skoda προσφέρει μόνο τον TDI 1.6 λίτρων με 115 ίππους, καθαρό σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp. Στα τέλη του 2019 έρχεται το 1.0 G-Tech με 90 ίππους και φυσικό αέριο.

Όλοι οι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι για να κυκλοφορήσουν στην αγορά τον Μάιο του 2019. Πιθανόν η τιμή του Scala να είναι προσαρμοσμένη ώστε να ξεκινάει χαμηλότερα από αυτή του Rapid Spaceback, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί καυτή κόλαση για το ακριβότερο Golf. 

Συμπέρασμα
Το Scala αφήνει μια πραγματικά καλή πρώτη εντύπωση. Μοντέρνο και τακτοποιημένο εσωτερικό, άφθονοι χώροι και ανεξάρτητος σχεδιασμός. Με μια χαμηλή βασική τιμή, το Scala προσφέρει πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα.

 
   

Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων