Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Κινητήρας-μετάδοση: 300 ίπποι και Τετρακίνηση

    Διαβάστηκε από 11420 αναγνώστες - 31/5/2019

    Σχεδίαση: Δυναμισμός
    Στο Cupra, ξεχωρίζει το νέο λογότυπο της μάρκας με το χάλκινο χρώμα, που βρίσκεται στη μάσκα, ενώ τα σπόιλερ και οι τροχοί 19 ιντσών φουσκώνουν σαν μύες καλογυμνασμένου αθλητή το αυτοκίνητο. Οι στάνταρ προβολείς LED, δείχνουν ότι ο Ισπανός θέλει να προσφέρει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Το Audi δεν μπορεί να κρυφτεί με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, αλλά το γενικότερο style, παραμένει περισσότερο κομψό και διακριτικό. Αυτή είναι και η πιο σημαντική διαφορά.



    Το Ateca διαθέτει κατά 10 εκατοστά ψηλότερη οροφή και χάρη στις μεγαλύτερες πόρτες, η είσοδος στο εσωτερικό είναι ευκολότερη σε σχέση με το SQ2. Εν ολίγοις, ο Ισπανός είναι πολύ πιο SUV. Το Audi κάθεται χαμηλότερα, και βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε SUV και compact. Είναι δυναμικό, αλλά και πιο στενό σε πλάτος. Στο SQ2 ο οδηγός κάθεται πίσω από το τιμόνι, όπως στις κονσόλες παιχνιδιών, ενώ στο Cupra πάνω από το τιμόνι, έχοντας το συναίσθημα του Βασιλιά. Ενος Βασιλιά που μπορεί να μεταφέρει την γαλαζοαίματη οικογένειά του στο ευρύχωρο πίσω μέρος και τις αποσκευές τους, στο μεγάλης χωρητικότητας, κατάλληλο για ταξίδια πορτμπαγκάζ. Στο Audi είστε μόνο ένας Πρίγκιπας, που προσπαθεί να βολέψει τα γόνατα και τα άκρα του, μέσα στο μαύρο παλάτι. Εκτός αυτού, όλα έχουν γίνει σωστά σε αυτό το sport εσωτερικό.

    Πολύ όμορφο το πακέτο εξοπλισμού με τους ματ βουρτσισμένους διακόπτες και το δέρμα με τις κόκκινες ραφές (1800 ευρώ). Η κεντρική οθόνη πληροφοριών στέκεται ελεύθερη πάνω από την κεντρική κονσόλα και ελέγχεται από το μεγάλο πλήκτρο MMI πίσω από το μοχλό ταχυτήτων. Μπορεί να μην είναι το πιο σύγχρονο infotainment σε αυτοκίνητο, αλλά είναι πολύ βολικό στη χρήση εν κινήσει. Στο Cupra, η οθόνη είναι στην κεντρική κονσόλα και δέχεται εντολές αφής. Ποιο είναι το καλύτερο και πιο μοντέρνο? Το ίδιο αναρωτιέσαι επίσης με την οθόνη οργάνων, η οποία προσφέρει τέσσερις διαφορετικές προβολές, αντί για δύο στο Audi. Όλα είναι θέμα γούστου, όπως και τα καθίσματα με συνδυασμό δέρματος και Alcantara (1875 ευρώ).
     


    Χάρη στον 2-λίτρο turbo κινητήρα κάτω από το καπό, τα δύο μοντέλα επιταχύνουν σαν να μην υπάρχει αύριο. Τα 4,8 δευτερόλεπτα που μετρήσαμε για τη διαδικασία 0-100, κάνουν πολλά sedan να φαίνονται παλιά, ενώ η τελική των 250 χιλιομέτρων, θα προκαλέσει τρόμο σε αρκετές γρήγορες κατασκευές που κινούνται στην αριστερή λωρίδα. Παρεμπιπτόντως, το Cupra πετυχαίνει γρηγορότερους χρόνους από τις εργοστασιακές τιμές! Η κατανάλωση με τέρμα γκάζι, σύμφωνα με τον ενσωματωμένο υπολογιστή, φτάνει σχεδόν τα 40 λίτρα. Μια νέα μέτρηση αποκαθιστά την τάξη. Με 9,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, το βαρύτερο κατά 33 κιλά Seat, ήταν ακόμα πιο οικονομικό από το Audi.



    Παρά την κοινή μετάδοση, τα δύο SUV-GTi συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο. Με την στάνταρ Adaptive ανάρτηση, το Cupra σιδερώνει τα πάντα στο διάβα του, από κακοτράχαλα περάσματα έως μεγάλες λακκούβες, όσο φυσικά το επιτρέπουν τα sport ελαστικά. Στην επιλογή "Comfort" το Cupra συμπεριφέρεται, όπως θα περίμενε κανείς από ένα ψηλό αυτοκίνητο. Στο "Sport" βγάζει νύχια,  τα ελαστικά γαντζώνουν δυνατά στην άσφαλτο και εκπλήσσει! Το κιβώτιο DSG και ο turbo κινητήρας λειτουργεί με ζωντάνια σε όλο το φάσμα, με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν το turbo lag.

    Στο Audi, η μετάδοση προσφέρει ένα συνδυασμό σιγουριάς και απόδοσης, με την πιο σπορ θέση οδήγησης να έχει ενεργό ρόλο στην απόλαυση. Η ανάρτηση με τα συμβατικά ατσάλινα ελατήρια είναι εξαιρετικά ισορροπημένη. Βέβαια, το 40άρι προφίλ των ελαστικών διαβάζει μέχρι και τα μικρά πετραδάκια της ασφάλτου, ενώ με πλήρες φορτίο η ανάρτηση θα κοπανήσει. Για να απολαύσεις το ικανό σύστημα διεύθυνσης, πρέπει να αποφύγεις τις απότομες αντιδράσεις, όπως ακριβώς και στο Cupra. To SQ2 έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει σε γρήγορες ασφάλτινες διαδρομές, αλλά οι μηχανικοί της Audi, φαίνεται ότι δεν επεδίωξαν κάτι τέτοιο. Όταν στρίβεις με ταχύτητα, το ESP παρεμβαίνει σε υπερβολικό βαθμό και αμέσως κόβει το γκάζι.



    Εδώ το Cupra δείχνει τις δυνατότητές του. Μπορεί να έχει υψηλότερο κέντρο βάρους και να εμφανίζει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, αλλά εξακολουθεί να διαχειρίζεται καλύτερα τα ηλεκτρονικά. Το Cupra είναι το fun car της παρέας! Ο Ισπανός είναι ταυτόχρονα και πιο προσιτός σε χρήματα, αφού με 42.850 ευρώ, τιμή Γερμανίας, έχεις στη διάθεση σου πλούσιο εξοπλισμό, με ψηφιακό πιλοτήριο, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα ηλεκτρικά καθίσματα. Το Audi μπορεί να υπερηφανεύεται μόνο για το ταχύτερο Navi. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι εξοπλισμένο με bucket καθίσματα Cupra και φρένα Brembo, τα οποία συνδυάζονται με ζάντες 19 ιντσών. Ακόμα και έτσι, το Ateca παραμένει φθηνότερο.
     
    Συμπέρασμα: Με τέτοιο ύψος και βάρος, τα δύο αυτά μοντέλα δεν θεωρούνται καθαρόαιμα GTi, αλλά ανήκουν σε μια νέα κατηγορία που μπορεί να αποδειχθεί εκπληκτικά διασκεδαστική.
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ