2019: Το σώμα του νέου Dacia Duster γεννιέται ακόμα και τώρα, εν μέρει με το χέρι. Οι εργαζόμενοι έχουν οκτάωρες βάρδιες και, επί του παρόντος, δουλειά έξι ημερών.

1973: Στο Μιοβένι, το Dacia 1300 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής, βασισμένο στο Renault 12. Οι Ρουμάνοι το κατασκεύαζαν μέχρι το 1982 και εξάγονταν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας.

Τα σύγχρονα ρομπότ τοποθετούν τις μεταλλικές πλάκες στα πρέσες. Μέχρι πρόσφατα, υπήρχαν ακόμα άνθρωποι εδώ.

Οι πρέσες που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σήμερα.

Ο Mihai Alexa (59) είναι ο τεχνικός διευθυντής του εργοστασίου της Dacia. Βρίσκεται εδώ από το 1985 και έχει για προσωπικό του αυτοκίνητο από το 2005 ένα Logan .

Στη Dacia παρά την αυτοματοποίηση, το 67,2% των εργασιών εξακολουθούν να γίνονται με το χέρι.

Η Georgiana Mutu (35) επιβλέπει την παραγωγή κινητήρων. Η ομάδα των μηχανικών περιλαμβάνει 300 συναδέλφους. «Ακόμη και ο παππούς μου ήταν με τη Dacia» αφηγείται.

Η Dacia κατασκεύασε 509.655 κινητήρες με 70 και 90 ίππους το 2017 στο Μιοβένι. Επιπλέον 505.621 κιβώτια ταχυτήτων και 1.271.000 πλαίσια.

Ο Iulian Craciun (49 ετών) εργάζεται για τη Dacia από την ηλικία των 17 ετών. Το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν στα 26, ένα Dacia 1400.

Ο προκατασκευασμένος πίνακας οργάνων εγκαθίσταται σαν ενιαίο κομμάτι στο Duster.

Αυτό ονομάζεται γάμος. Το πλαίσιο και ο κινητήρας συγχωνεύονται σε μία μονάδα. Οι πόρτες συναρμολογούνται για πρώτη φορά μετά τη βαφή.

Το 50,8% του συνόλου των Dacia πωλήθηκε το 2017 ως Renault. Σε χώρες όπως η Ρωσία, η Ινδία ή το Ιράν, η μάρκα Dacia δεν υπάρχει.

Τα κεντρικά γραφεία της Dacia επεκτείνονται για να καλύψουν τη ζήτηση.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Tο εργοστάσιο της Dacia στην Ρουμανία

Διαβάστηκε από 2176 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/3/2019

Πριν από 20 χρόνια, η Renault ανέλαβε να σώσει την Ρουμάνικη μάρκα από την κατάρρευση. Σήμερα η Dacia πουλάει 1.33 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 44 χώρες, με τις τιμές στη Γερμανία να ξεκινούν από 6.990 ευρώ!

 
   
Η Dacia βγάζει ένα αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής στο Μιοβένι της Ρουμανίας, κάθε 54 δευτερόλεπτα!

Το εργοστάσιο της Dacia εδρεύει μέχρι σήμερα στο Μιοβένι, μια μικρή πόλη που βρίσκεται 15 χιλιόμετρα έξω από το Πιτέστι, στην επαρχία της Βλαχίας. Το Πιτέστι είναι μια από τις περισσότερο εκβιομηχανοποιημένες πόλεις της Ρουμανίας, 140 χιλιόμετρα βορειότερα από τη πρωτεύουσα της Ρουμανίας, το Βουκουρέστι.  Από το 2007 η Ρουμανία ανήκει στην ΕΕ και από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 30 Ιουνίου, θα έχει για πρώτη φορά την προεδρία της. Μέχρι σήμερα, η χώρα είναι ένα από τα φτωχότερα μέλη αυτής της κοινότητας. Μπορείτε να το παρατηρήσετε στο δρόμο. Σε ισόπεδες διαβάσεις κάποιος εξακολουθεί να σηκώνει την μπάρα με το χέρι. Και η πυκνότητα των αυτοκινήτων είναι χαμηλότερη από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη.

Σε κάθε 1.000 κατοίκους αντιστοιχούν 261 οχήματα, με τη Γερμανία να έχει αντίστοιχα 555 οχήματα για τον ίδιο αριθμό κατοίκων. Με διαφορά, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ανήκει στην Dacia. Κάθε τρίτο αυτοκίνητο προέρχεται από την εγχώρια παραγωγή. Μπορεί μοντέλα των εταιριών BMW, Mercedes και Audi να αγοράζονται ως μεταχειρισμένα ντίζελ Euro 5 με ονόματα όπως «αυτοκίνητα παγκόσμιας κλάσης», αλλά οι Ρουμάνοι είναι επίσης περήφανοι για το δικό τους εμπορικό σήμα. Εξάλλου, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να θεωρηθούν εξαγωγικές επιτυχίες στη Ρουμανία. Μεταξύ των κορυφαίων 5 εξαγωγών ανήκουν τα εξαρτήματα αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα και τα ελαστικά, εκτός από το σιτάρι και το μονωμένο σύρμα. Ο Δράκουλας δεν εμφανίζεται στις στατιστικές, παρά μόνο στα τουριστικά φυλλάδια!

Δύσκολο ξεκίνημα-εντυπωσιακή συνέχεια
 Όταν ιδρύθηκε πριν από 50 χρόνια, η Dacia έλαβε βοήθεια από το εξωτερικό  και ο δρόμος της δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Το πρώτο μοντέλο, το Dacia 1100, βασίστηκε στο Renault 8. Ο δικτάτορας Τσαουσέσκου οδήγησε το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από την γραμμή παραγωγής (αν και προτιμούσε τις Rolls-Royce). Ένα χρόνο αργότερα ακολουθεί το 1300 έχοντας ως βάση το Renault 12. Μέχρι το 1978, η συνεργασία μεταξύ Γάλλων και Ρουμάνων συνεχίζεται και τότε ξαφνικά τελειώνει, τουλάχιστον επίσημα. Εξαιτίας της έλλειψης εναλλακτικών λύσεων, η Dacia συνεχίζει απλώς να παράγει το 1300 για το επόμενο διάστημα. Σε αυτή τη δύσκολη για την Dacia περίοδο, δεν λείπουν τα προβλήματα, κυρίως σε θέματα ποιότητας, με αποτέλεσμα ακόμη και στη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, να έχει ιδιαίτερα χαμηλές πωλήσεις. Όμως το 1999 η Renault επανέρχεται και αναλαμβάνει τις τύχες της εταιρίας από το Πιτέστι. Ο αρχηγός της εταιρείας Louis Schweitzer είχε την ιδέα να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για τις αναδυόμενες χώρες, που δεν θα πρέπει να κοστίζει περισσότερα από 5.000 ευρώ. Έτσι η Renault αγοράζει τον Ρουμάνο ασθενή που πάσχει. 

Logan: το 1ο Dacia της νέας εποχής 
Πέντε χρόνια αργότερα, το φθινόπωρο του 2004, η ιδέα μετατράπηκε σε αυτοκίνητο, το Dacia Logan ή  το πρώτο Dacia της νέας εποχής, αν προτιμάτε. Δεν είναι το πιο ωραίο αυτοκίνητο, αλλά είναι πολύ φτηνό. Η βάση του είναι το Renault Clio και κατά τους πρώτους τρεις μήνες δέχεται 30.000 παραγγελίες. Το χρήμα έχει αρχίσει να ρέει. Στη Γερμανία, το Logan έρχεται με ABS και δύο αερόσακους και κοστίζει 7.500 ευρώ.
Η Auto Bild έγραψε εκείνη την εποχή: «Το όνομα ακούγεται σαν απολογία, το Dacia Logan - Made by Renault. Τα γράμματα στην πόρτα του χώρου αποσκευών θα πρέπει να διαγράφουν κάθε αμφιβολία. Τα εμπορικά σήματα δεν βρίσκουν εφαρμογή εδώ, καθώς το αυτοκίνητο είναι στην πραγματικότητα καλό».  Η επιτυχία αυξάνει και την αυτοπεποίθηση των εργαζομένων. Το 2008, 10.000 εργαζόμενοι στην Dacia απεργούν και απαιτούν 50 τοις εκατό μεγαλύτερους μισθούς. Εκείνη την περίοδο, ορισμένοι εργάτες κερδίζουν λιγότερα από ¤ 200 το μήνα. 15 χρόνια αργότερα, ο Christophe Dridi, ο νέος προϊστάμενος της Dacia από την 1η Ιανουαρίου, κάθεται στην αίθουσα συνεδριάσεων, έχοντας να αντιμετωπίσει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο: «Έχουμε το εξής πρόβλημα. Η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την παραγωγική μας ικανότητα», λέει ο Γάλλος. Πριν, ο Dridi ήταν στην Ιαπωνία, στο Μαρόκο και τώρα στη Ρουμανία. Ο Dridi δείχνει τον χώρο όπου πρέπει να χτιστεί μια νέα αίθουσα. Επί του παρόντος, το εργοστάσιο παράγει 350.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ άλλα εννέα εργοστάσια παραγωγής, είναι διασκορπισμένα από τη Βραζιλία έως το Μαρόκο. Το 2017, η Dacia πούλησε συνολικά 1,33 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 44 χώρες. Σαν μέτρο σύγκρισης, η άλλη επιτυχημένη ανατολική μάρκα, η Skoda, πούλησε 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Από μια απλή ιδέα να κατασκευάσουν απλά αυτοκίνητα, η Renault δημιούργησε μια επιτυχημένη ιστορία. Και δεν έχει τελειώσει ακόμα. Ο δρόμος ανάμεσα από τις τεράστιες εγκαταστάσεις του εργοστασίου, οδηγεί στις παλιές πρέσες της GDR, με τις οποίες τα μεταλλικά φύλλα έπαιρναν την επιθυμητή μορφή. «Πριν από τρία χρόνια, υπήρχαν ακόμα 24 άνθρωποι εδώ, οι οποίοι χειρίζονταν τις πρέσες. Σήμερα υπάρχουν δώδεκα ρομπότ,» λέει ένας από τους υπεύθυνους. Η αυτοματοποίηση της Dacia αυξήθηκε από 5% σε 32,8% μέσα σε τρία χρόνια. Αυτό έχει μια απλή εξήγηση. Η χειρωνακτική εργασία έχει αντικατασταθεί από μηχανές. Πριν από τρία χρόνια, ο μέσος μισθός στη Ρουμανία ήταν ακόμα 626 ευρώ το μήνα, φέτος θα έπρεπε να είναι 984 ευρώ. Οι καιροί στη Ρουμανία έχουν αλλάξει. Και θα συνεχίσουν να αλλάζουν. Αν ρωτήσεις τους ανθρώπους, που εντοπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας, παίρνουν την ίδια απάντηση: «διαφθορά». Όμως, υπάρχουν και θετικά παραδείγματα, όπως αυτό της Dacia.

Το νέο Duster απογειώνει την Dacia
Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Ρουμανία απασχολεί περίπου 18.000 υπαλλήλους. Υπάρχει ένα κέντρο σχεδιασμού στο Βουκουρέστι και ένα τεχνολογικό κέντρο στο Titu, στα δυτικά του. Αλλά η καρδιά φυσικά παραμένει το εργοστάσιο στο Μιοβένι. Η γραμμή παραγωγής μήκους 1,3 χιλιομέτρων είναι η μοναδική γραμμή συναρμολόγησης, από την οποία βγαίνει το νεοφερμένο Duster. «Αυτό είναι το μωρό μας», λέει ο Dridi, το αφεντικό της Dacia. 220 αυτοκίνητα βρίσκονται ταυτόχρονα υπό κατασκευή.  Οι εργαζόμενοι τοποθετούν τα προσυναρμολογημένα καντράν στο πιλοτήριο και στο τέλος της γραμμής, ένας άνθρωπος γεμίζει δέκα λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Αυτό αρκεί για ένα test drive. Χρειάζονται περίπου δώδεκα ώρες, από την στιγμή που θα ξεκινήσει η γραμμή παραγωγής, για να ολοκληρωθεί κάθε αυτοκίνητο, από τη συγκόλληση του αμαξώματος έως τον τελικό έλεγχο κάτω από έντονο φως. Στη συνέχεια, παράγεται ένα αυτοκίνητο κάθε 54 δευτερόλεπτα. Οκτώ ώρες την ημέρα, έξι μέρες την εβδομάδα, δουλεύουν οι εργαζόμενοι.

Στην πραγματικότητα, δουλεύουν πενθήμερο, όμως λόγω της μεγάλης ζήτησης του Duster, έχουν προγραμματιστεί υπερωρίες. Κάνουν τα πάντα μόνοι τους. Οι πρέσες των 2400 τόνων σχηματίζουν πόρτες, τα ρομπότ κατασκευάζουν κινητήρες, οι εργάτες συγκολλούν το σασί. Και μερικές φορές συγκολλούν επίσης κάτι από κοινού. «Εδώ γνώρισα τη σύζυγό μου», λέει ο Iulian Craciun (49 ετών), ο οποίος εργάζεται στο εργοστάσιο από την ηλικία των 17 ετών. Η Dacia ανήκει στην οικογένεια Renault. Αλλά η Dacia είναι μια οικογένεια από μόνη της. «Είμαστε περήφανοι εδώ», λέει ο τεχνικός διευθυντής Mihai Alexa. «Όχι μόνο εμείς οι εργαζόμενοι, αλλά όλοι οι Ρουμάνοι».

 
   

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων