Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οιικονομικά και δυνατά στην "μάχη" της σύγκρισης

Από το 2018, το νέο Fiesta θα έχει και έκδοση με εμφάνιση SUV/ Crossover

Μοιάζει τόσο πολύ με γερμανικό, που πρέπει να το δεις και δεύτερη φορά για να πεισθείς ότι δεν είναι.

Ο χιλιάρης Ecoboost της Ford, είναι βραβευμένος και έχει αποδείξει την αξία του. Εμφανίζει «τσιμπημένη» κατανάλωση σαν να είναι 4κύλινδρος και αυτό είναι ένα από τα αρνητικά του.

Συνδέεται με το τηλέφωνο του οδηγού και μέσω αυτού κάνει την κλήση έκτακτης ανάγκης όταν χρειαστεί

Ενοχλητικά είναι μόνο το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και το κρυμμένο χερούλι γαι την πόρτα των αποσκευών.

Τα καθίσματα είναι σαν καναπέδες. Ξεκούραστα και μαλακά.

Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, θέλει εξοικείωση.

Τα καθίσματα δείχνουν πιο παλιά από αυτά του ανταγωνισμού.

Η διαμόρφωση στο ταμπλό είναι τυπική για Opel: η οθόνη είναι «χωμένη», ενώ έχει και «φιλέτα» αλουμινίου.

Η πρώτη μεγάλη σύγκριση του νέου Ford Fiesta

Διαβάστηκε από 12713 αναγνώστες - 17/10/2017

Το Fiesta επιτίθεται! Είναι το Ευρωπαϊκό μικρό best seller και το καλύτερο της κατηγορίας του. Το λέμε «μικρό» αλλά κάθε άλλο παρά μικρό είναι

Η μικρή κατηγορία περνάει πολύ καλές ημέρες: πρώτα απ` όλους η Hyundai, έφερε το καλοφτιαγμένο i20 και τάραξε τα νερά, με τη Seat να ακολουθεί παρουσιάζοντας το νέο Ibiza που και αυτό με τη σειρά του, κάνει τη διαφορά. Έχουμε ήδη δει το νέο VW Polo και όπως όλα δείχνουν, η επιλογή του καλύτερου για τον αγοραστή της μικρής κατηγορίας, θα είναι δύσκολη απόφαση.
Το Fiesta έχει πρόσφατα και αυτό ανανεωθεί- αν και η Ford κάνει λόγο για εξ ολοκλήρου νέα γενιά του μοντέλου. Δείχνει να έχει βάλει στο στόχαστρο για τα καλά τη διάκριση ή αν θέλετε, τη συνέχεια στις διακρίσεις των τελευταίων ετών με τα πολύ καλά μοντέλα της γκάμας. Βλέποντάς το από κοντά, το νέο Fiesta αποδεικνύεται πολύ μεγαλύτερο από το προκάτοχο, σε όλους τους τομείς.
 
Η τεχνολογία με την οποία το έχει εξοπλίσει η Ford, το βοηθάει να διακριθεί εκεί που το προκάτοχο «πονούσε». Χρησιμοποιεί πλέον ό,τι καλύτερο υπάρχει σε εξοπλισμό για να γίνει κορυφαία η άνεση που προσφέρει, μαζί με τη συνδεσιμότητα που έχει γίνει απαραίτητη και αναγκαία σήμερα. Με τα παραπάνω, αυτό που πετυχαίνει η Ford στο νέο Fiesta, είναι να επιδεικνύει σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα σε όλους τους τομείς, κάτι που φαίνεται πως εκτιμά ο αγοραστής της «μικρής» κατηγορίας.
 
Αυτή η ποιοτική «πρόοδος» μπορεί να γίνει αντιληπτή και με την αφή: τα υλικά στην καμπίνα είναι αναβαθμισμένα και δίνουν την αίσθηση της ακριβότερης κατασκευής στο νέο Fiesta. Ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό και είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε πρόκληση με τα προσόντα του. Είναι οικονομικός και πολύ ψυχωμένος, ενώ δείχνει να αντεπεξέρχεται εξαιρετικά στις ανάγκες και των καθημερινών μετακινήσεων μέσα στην πόλη.
 
Το μεταξόνιο του νέου Fiesta είναι 2,49 μέτρα- ίδιο με αυτό της προηγούμενης γενιάς, τη στιγμή που το αντίστοιχο του Hyundai i20 έχει φτάσει τα 2,57 μέτρα. Έτσι είναι σαφές πως το Κορεάτικο μοντέλο προσφέρει καλύτερους χώρους, μια και το Fiesta δεν έγινε ξαφνικά τεράστιο σε χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Κι αφού η Ford έχει μείνει να βελτιώνει το ίδιο πλαίσιο με του προηγούμενου μοντέλου, ο ανταγωνισμός έχει βρει πρόσφορο έδαφος για να κάνει τη διαφορά, στην κατηγορία των αυτοκινήτων με μήκος τα 4 περίπου μέτρα που αναμένεται να γίνει η νέα «εθνική κατηγορία».
Βλέπετε έχουν συγκρατημένες διαστάσεις, είναι οικονομικά και πολύ ικανά να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες ακόμα και για κάποια οικογένεια, επιβάλλοντας πολύ λιγότερους συμβιβασμούς σε ότι έχει να κάνει με το μέγεθος, σε σχέση με το παρελθόν. Την πλήρη εικόνα τους συμπληρώνει η άνεση και το μοντέρνο στυλ τους, που τα κάνει πολύ ελκυστικά. Στα δύο προαναφερθέντα, φέρνουμε «απέναντι» το Opel Corsa με τα γνωστά του προτερήματα αλλά και το Citroen C3 που προβάλλει την άνεση και τη χαλαρή διάθεση ως συγκριτικό πλεονέκτημα.
 
 
4. Citroen C3 Puretech 110 ps 495 βαθμοί
 
UP: Ξεχωρίζει για το εσωτερικό του που κάνει την άνεση για τους επιβάτες πρωταρχικό μέλημα...
 
DOWN: ... έχει και κάποιες αμφιλεγόμενες λεπτομέρειες όπως το flat bottom τιμόνι που δεν του πάει αλλά και τον τραχύ σε λειτουργία τρικύλινδρο.

 
Είναι μοναδική περίπτωση το C3. Η Citroen έχει κάνει ένα «πακέτο» μικρότερο από τα συνηθισμένα της, που προσφέρει όμως όλα όσα περιμένει κανείς: μοναδική άνεση με τα μεγάλα και μαλακά καθίσματα να προσφέρουν ξεκούραστη παραμονή στους επιβάτες αλλά και την ανάρτηση που επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις και αυτή με τη σειρά της δίνει το στίγμα της κατασκευής που απέχει από το χαρακτηρισμό sport.
Δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο και ο τραχύς τρικύλινδρος 1.200άρης συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και αρκετά άμεσο. Στο πίσω κάθισμα η πρόσβαση είναι λιγότερο εύκολη καθώς το άνοιγμα των θυρών είναι μικρότερο. Επίσης, είναι λίγο πρόβλημα και το να χειρίζεσαι τα πάντα μέσω μιας οθόνης αφής, που αναγκαστικά έχει σχετικά πολύπλοκο μενού. Συνολικά το C3 αν σε έχει κερδίσει έχει καλώς. Αν όχι, οφείλεις να το αφήσεις πίσω σου και να κοιτάξεις κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας, μια και ο χαρακτήρας του είναι έντονος και πραγματικά ξεχωριστός.
 
3. Opel Corsa 1.0 Ecotec 511 βαθμοί
 
UP: Από τα καλύτερα value for money της αγοράς. Ένα μικρό αυτοκίνητο με χάρες μεγαλύτερης κατηγορίας.
 
DOWN: Δείχνει ξεπερασμένο και ειδικά στην καμπίνα, οι φόρμες και τα σκληρά πλαστικά, παραπέμπουν σε αυτοκίνητο παλιότερης γενιάς.

 
Όλες οι λεπτομέρειες της εμφάνισής του, «φωνάζουν» Opel. Είναι τόσο χαρακτηριστικά τα σχήματα και οι γραμμές των αυτοκινήτων του Γερμανού κατασκευαστή, που και να μην το έχεις ξαναδεί ποτέ στη ζωή σου, αν έχεις δει όλα τα υπόλοιπα Opel θα το αναγνωρίσεις από απόσταση. Είναι ένα ασφαλές και αρκετά ευέλικτο σε ότι έχει να κάνει τη διαμόρφωση της καμπίνας του, μικρό αυτοκίνητο με το -μέχρι πρόσφατα- μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία (φτάνει έως τα 1.120 λίτρα).
Το τιμόνι είναι βαρύ, ενώ και η κλιμάκωση των σχέσεων του δίνει μια επιπλέον ζωντάνια. Ο χιλιάρης Ecotec δεν έχει και πολύ ψυχωμένη αίσθηση, δείχνει να μην είναι ο πιο δυνατός του είδους και καίει αρκετά (6,2 λίτρα η μέση κατανάλωση της δοκιμής). Το πλαίσιο δείχνει να είναι πολύ στιβαρό πίσω, ενώ μπροστά τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, στα όρια του πλαδαρού. Ο ανταγωνισμός φρενάρει καλύτερα, ενώ έχει και καλύτερα στοιχεία σε ότι αφορά το μοντέρνο στυλ και την πολυτέλεια, με πιο σύγχρονα συστήματα πλοήγησης.
 
 
2. HYUNDAI i20 BLUE 1.0 T-GDI 529 βαθμοί
 
UP: Στο ταμπλό τα πάντα είναι εύκολα για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Οι διακόπτες έχουν πάνω τους τις απαραίτητες εξηγήσεις και εδώ που τα λέμε, έτσι θα έπρεπε να είναι σε όλα τα αυτοκίνητα.
 
DOWN: Η ανάρτηση είναι αχρείαστα σφιχτή με «θύμα» την άνεση των επιβατών. Τα πλαστικά στο ταμπλό και την κονσόλα το αδικούν σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική ποιότητα.

 
 
Η Hyundai κερδίζει το στοίχημα προσφέροντας ένα απόλυτα ικανό αυτοκίνητο για να χαρακτηριστεί «υψηλής αξίας» αυτοκίνητο. Έχει κερδίσει τόσο πολύ σε χώρους που μπορεί να παίξει το ρόλο του ενός και μοναδικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Έχει βελτιωμένη ποιότητα στη συναρμολόγηση, μεγάλα καθίσματα για τους επιβάτες του, την καλύτερη περιφερειακή ορατότητα για τον οδηγό και -επιτέλους- ένα σύγχρονο turbo βενζινοκινητήρα.
Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι αρκετά για να κάνουν το i20 μια υπολογίσιμη δύναμη στην κατηγορία. Επιπρόσθετα, η Hyundai επιδεικνύοντας μεγάλη σιγουριά για την ποιότητα των μοντέλων της, προσφέρει 5ετή εγγύηση στους πελάτες της. Το i20 έχει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες για την βοήθεια του οδηγού, με το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης να είναι η πιο πρόσφατη προσάρτηση στον εξοπλισμό. Ο κινητήρας είναι δυναμικός και δίνει καλές επιδόσεις στο μοντέλο, ενώ πολύ καλό είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να είναι εφοδιασμένο τόσο με κάμερα οπισθοπορείας, όσο και με θερμαινόμενα καθίσματα.
 
 
1. FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST 540 βαθμοί
 
UP: Μπορεί να μην είναι τόσο sport όσο στο παρελθόν αλλά με τα νέα ηλεκτρονικά που του αλλάζουν επίπεδο, το Fiesta φαίνεται πως έχει «ενηλικιωθεί».
 
DOWN: Είναι νέος και προηγμένος ο εξοπλισμός αλλά το πλαίσιο δείχνει τα χρόνια του. Τα νέα Ibiza, Polo και Fabia τα αισθάνεσαι πιο σύγχρονα στο δρόμο.

 
Κάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,6 δευτερόλεπτα και είναι το ταχύτερο από τα τέσσερα. Ο 1.000άρης Ecoboost έχει δουλευτεί στα σημεία και τώρα δείχνει πιο πολιτισμένος από ποτέ, ενώ σημειώνει και τις χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης. Χώρια που η συντήρησή του είναι πλέον ορισμένη να γίνεται κάθε 30.000 χιλιόμετρα (ή δύο χρόνια). Η Ford έχει «γυαλίσει» το best seller της συνολικά: ακόμα και το πλαίσιο, έχει δεχτεί κάποιες επεμβάσεις έτσι ώστε να δείχνει πως έχει εξελιχτεί και είναι πιο «στρογγυλό» στις αντιδράσεις του όταν ο δρόμος δεν είναι καλά στρωμένος. Σε λίγο καιρό, θα υπάρχουν και πιο δυνατές εκδόσεις που θα βοηθήσουν τις αλλαγές στο πλαίσιο να φανούν καλύτερα.
Ο επιλογέας των ταχυτήτων παραμένει υποδειγματικός, ενώ και το τιμόνι είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία. Από τα νέα στοιχεία του μοντέλου ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα, που υπογραμμίζει και την ύπαρξη των νέων ηλεκτρονικών βοηθημάτων του μοντέλου. Το πίσω μέρος είναι ακλόνητο στο δρόμο και κλείνοντας, πρέπει να πούμε πως και οι τιμές του είναι συγκρατημένες.
 
 
Πλήρες πακέτο βοηθημάτων για τον οδηγό
 

Μόνο και μόνο από την πληρότητά του αυτή, το Fiesta περνάει το i20 κατά 12 πόντους στην αξιολόγηση. Για πρώτη φορά σε μικρό μοντέλο της Ford έχουμε αυτό το πακέτο των βοηθημάτων που έχουν και ενεργή συμμετοχή στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Δεν έχουν μόνο προειδοποιητικό ρόλο (όπως για παράδειγμα στο Ibiza). Η αυτόματη λειτουργία των φώτων είναι διαθέσιμη από την βασική έκδοση του αυτοκινήτου, ενώ και η λειτουργία ανάγκης διαθέτει τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος. Αυτόματο φρενάρισμα και προσαρμόσιμο cruise control που λειτουργεί σε ταχύτητες από 30 έως 200 χλμ./ώρα, είναι μερικά από τα νέα στοιχεία του νέου μοντέλου της Ford.
 
Σύνταξη: JOACHIM STAAT, MIRKO MENKE
Φωτογραφίες: C. BRRIES



 
Τεχνικά CITROËN FORD HYUNDAI OPEL
Κινητήρας 3κυλ./turbo 3κυλ./turbo 3κυλ./turbo 3κυλ./turbo
Τοποθέτ. Εγκάρσια Εγκάρσια Εγκάρσια Εγκάρσια
Βαλβίδες/ΕΕΚ 12/2 12/2 12/2 12/2
Οδ. εκκ. Ιμάντας Ιμάντας Καδένα Καδένα
Κυβισμός 1199 κ.εκ. 998 κ.εκ. 998 κ.εκ. 999 κ.εκ.
Ίπποι/σ.α.λ. 110/5750 125/6000 120/6000 115/5000
Nm/σ.α.λ. 205/1500 170/1400 172/1500 170/1800
Τελ. Ταχ. 188 χλμ./ώρα 195 χλμ./ώρα 190 χλμ./ώρα 195 χλμ./ώρα
Μετάδοση 5Ταχ./χειρ. 6Ταχ./χειρ. 6Ταχ./χειρ. 6Ταχ./χειρ.
Κίνηση εμπρός εμπρός εμπρός εμπρός
Φρένα ε/π Δ/Τ Δ/Τ Δ/Τ Δ/Τ
Ελαστικά 205/50R17 V 205/45R17 W 195/55R16 H 195/55R16 H
Μάρκα ελ. Goodyear Michelin Michelin Michelin
Μέγεθος τρ. 6,5 x 17" 7 x 17" 6 x 16" 6 x 16"
CO2 103 γρ./χλμ. 98 γρ.χλμ. 112 γρ./χλμ. 117 γρ./χλμ.
Κατανάλωση 4,6 λίτρα (εργ.) 4,3 λίτρα (εργ.) 4,8 λίτρα (εργ.) 5,1 λίτρα (εργ.)
Ρεζερβουάρ 45 λίτρα 42 λίτρα 50 λίτρα 45 λίτρα
Αποσκευές 300-922 λίτρα 26801.093 λίτ. 326-1.042 λίτρα 285-1.120 λίτρα
ΜxΠxΥ χιλ. 3996/1749/1474 4040/1735/1476 4035/1734/1474 4021/1746/1479
 
Μετρήσεις        
0-50 χλμ./ώρα 3.6 δλ. 3.0 δλ. 3.1 δλ. 3.9 δλ.
0-100 χλμ./ώρα 10.4 δλ. 9.6 δλ. 9.8 δλ. 10.8 δλ.
0-130 χλμ./ώρα 17.5 δλ. 15.2 δλ. 16.0 δλ. 17.9 δλ.
0-160 χλμ./ώρα 31.3 δλ. 25.3 δλ. 27.9 δλ. 29.5 δλ.
60-100 χλμ./ώρα 8.9 δλ.(4η) 8.2 δλ.(4η) 8.0 δλ.(4η) 8.2 δλ.(4η)
80-120 χλμ./ώρα 13.1 δλ. (5η) 11.6 δλ. (5η) 11.8 δλ. (5η) 11.4 δλ. (5η)
Βάρος/ ωφέλιμο 1.142/458 κιλά 1.159/511 κιλά 1.165/475 κιλά 1.191/489 κιλά
Κατανομή βάρους 62/38% 61/39% 62/38% 62/38%
Κύκλος στρ. Αρ/Δ. 11.3/11.3 μ. 10.6/10.6 μ. 11.0/10.9 μ. 10.8/10.8 μ
100-0 χλμ./ώρα (ζεστά) 37.0 34.8 μ. 36.9 μ. 38.1 μ.
Αυτονομία 780 χλμ. 760χλμ 830 χλμ. 720 χλμ
 
Αμάξωμα Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Χώροι εμπρός 20 15 17 16 15
Χώροι πίσω 20 17 20 18 14
Ευρυχωρία 10 7 8 7 6
Χώρος αποσκευών 20 12 13 13 11
Ευελιξία καμπίνας 10 5 5 6 2
Δυνατότητα φόρτωσης 10 9 8 8 8
Δυνατότητα ρυμούλκ. 5 4 5 5 2
Ορατότητα 15 8 9 8 8
Αίσθηση ποιότητας 20 16 16 16 15
Λειτουργικότητα 10 8 7 8 7
Εξοπλισμός ασφαλ. 10 5 4 6 5
Σύνολο 150 106 112 111 93
 
Περιβάλλον Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Διαστάσεις εξ. 10 3 3 3 3
Βάρος 10 7 7 7 7
Εκπομπές CO2 10 8 7 7 8
Ενεργειακή απόδοση 5 5 4 4 5
Θόρυβος (εξ.) 5 5 3 3 4
Τεχνολογία περιβ. 10 6 6 6 4
Σύνολο 50 34 30 30 31
 
Στο δρόμο Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Συμπεριφορά 20 18 17 18 17
Ηλεκτρον. Βοηθ. 15 12 12 12 11
Ευστάθεια 10 9 10 9 10
Ευελιξία 20 17 16 16 15
Τιμόνι 20 16 15 16 13
Πρόσφυση 10 7 7 7 7
Κύκλος στροφής 10 5 5 5 4
Φρένα 20 18 13 13 13
Σύνολο 125 102 95 96 90
 
Συνδεσιμότητα Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Τηλέφωνο 5 4 4 4 4
Σύστη. Πλοήγησης 10 7 4 3 6
Εφαρμογές 10 6 5 6 7
Ηχοσύστημα 5 5 5 5 5
Βοήθ. οδηγού 20 13 1 7 5
Σύνολο 50 35 19 25 27
 
Ανεση Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Καθίσματα 5 4 4 4 3
Θέση καθισμάτων 20 17 17 17 16
Καθίσματα εμπρός 25 19 20 18 16
Καθίσματα πίσω 10 6 8 6 5
Ευχρηστία 10 8 9 8 8
Ανάρτηση 30 23 21 21 20
Θόρυβος καμπίνας 10 7 6 6 7
Ηχητική πίεση 15 12 11 10 11
Εξοπλισμός άνεσης 15 6 13 9 10
Κλιματισμός 10 3 5 3 5
Σύνολο 150 105 114 102 101
 
Επιδόσεις Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Επιταχύνσεις 15 13 12 11 12
Ελαστικότητα 20 15 16 15 16
Τελική ταχύτητα 5 4 4 4 4
Ποιότητα κύλισης 15 12 11 11 11
Κράτημα/ Απόκριση 10 7 7 7 7
Μετάδοση 20 15 15 15 13
Κατανάλωση δοκιμής 30 25 24 23 24
Αυτονομία 10 5 6 5 5
Σύνολο 125 96 95 91 92
Αξιολόγηση ιδιοκτ. 650 478 465 455 434
 
Κόστη Μεγ.βαθμ. Ford Hyundai Opel Citroen
Τιμή 20 11 12 14 15
Μεταπώληση 15 9 7 5 8
Φόροι/Ασφάλιση 10 8 8 8 8
Συντήρηση 10 8 2 4 4
Εγγυήσεις 15 4 12 4 4
Κόστος καυσίμου 20 16 16 15 16
Κόστος έξτρα εξ. 10 6 7 6 6
Υπολ. Κόστους 100 62 64 56 61
Συν. Βαθμολογία 750 540 529 511 495

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις