Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το ταξίδι στα «Αστέρια» της Opel

30/9/2019

Από τα διασημότερα και πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας C, το Opel Astra με το φανατικό κοινό του, είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για την γερμανική Opel και αυτό φαίνεται σε κάθε γενιά που αναβαθμίζεται σημαντικά και στέκεται επάξια στον ανταγωνισμό.

Το Opel Astra είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της κατηγορίας C, που παράγεται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Opel.

Η πρώτη γενιά Astra παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1991 και παρέμεινε στην παραγωγή από τον Ιούλιο του 1991 έως τον Μάρτιο του 1998.  Ήταν ο διάδοχος του Opel Kadett και για πρώτη φορά υιοθετήθηκε από την Opel η ονομασία Astra, Από το λανσάρισμά του, κυκλοφόρησε σε εκδόσεις 3-πορτο hatchback και 5-πορτο hatchback, ενώ στα μέσα του 1992 προστέθηκαν το 4-πορτο sedan και το 5-πορτο station wagon.

Από την έναρξη της παραγωγής, το μοντέλο προσέφερε Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS). Από το 1992, άρχισε να προσφέρει έξτρα αερόσακο οδηγού, με πρόσθετη χρέωση. Τον Αύγουστο του 1994, με την έναρξη της σεζόν του 1995, το μοντέλο υπέστη ένα μικρό αισθητικό λίφτινγκ, σε συνδυασμό και με τεχνολογικές βελτιώσεις,



Το Astra δεύτερης γενιάς λανσαρίστηκε στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 1998 και παρήχθη έως και το 2003. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου κυκλοφόρησε σε εκδόσεις 3-πορτο hatchback, 4-πορτο sedan, 5-πορτο hatchback και 5-πορτο station wagon.

H μεγαλύτερη καινοτομία σε αυτή τη γενιά, ήταν η χρήση ενός κινητήρα φυσικού αερίου. Οι αναρτήσεις του σχεδιάστηκαν από τη Lotus, ενώ η πλατφόρμα του αποτέλεσε τη βάση για το επταθέσιο πολυμορφικό Opel Zafira. Οι διαθέσιμοι κινητήρες ήταν 3 βενζίνης και 2 πετρελαίου. Οι τιμές του κυμαίνονται από έως 4.700 ευρώ για το 1400 κ.εκ ενώ για το 1600 κ.εκ ξεκινούν από 4.900 ευρώ.

Στον τομέα του εξοπλισμού στη βασική έκδοση περιλαμβάνεται αερόσακος οδηγού και συνοδηγού και ατσάλινες ζάντες ενώ είναι προαιρετικά, το ABS, το air-condition, τα ηλεκτρικά παράθυρα μπρος/πίσω, ο τηλεχειρισμός και η ρύθμιση του τιμονιού σε ύψος και σε βάθος.



Η GM Ευρώπης λανσάρισε το Astra τρίτης γενιάς αρχές του 2004. Βασισμένο στην καινούρια τότε πλατφόρμα Delta της GM, είχε αυξημένες διαστάσεις, βελτιωμένους κινητήρες, δυναμικότερη εξωτερική εμφάνιση και εσωτερικό. Επίσης και το σύστημα διεύθυνσης βελτιώθηκε σημαντικά, με το κάθε κινητήριο μηχανικό σύνολο να έχει το δικό του σετ ρυθμίσεων ανάρτησης από την Lotus.

Κυκλοφόρησε σε δύο 5-πορτες εκδόσεις, hatchback και station wagon, και μία σπορ 3-πορτη έκδοση, αποκαλούμενη GTC. Το GTC είχε στον προαιρετικό εξοπλισμό την επιλογή για πανοραμικό παρμπρίζ, με τον ανεμοθώρακα να εκτείνεται ψηλά, μέχρι το μέσον σχεδόν της οροφής, μία μοναδική επιλογή για αυτοκίνητο παραγωγής την εποχή που κυκλοφόρησε. 

Οι τιμές ξεκινούν για το 1400 κ.εκ  από 2.800 έως 6.280 ευρώ, για το 1600 κ.εκ από 3.900 έως 8.980 ευρώ, ενώ κυκλοφόρησε και ένας 1800 κ.εκ. Οι Diesel κινητήρες εξόπλισαν όλες τις εκδόσεις αμαξώματος με χωρητηκότητα 1300 κ.εκ και τιμές έως 7.990 ευρώ. Ο μεγαλύτερος κινητήρας των 1700 κ.εκ απέδιδε περισσότερα άλογα και μπορείτε να βρείτε κάποιο μοντέλο έως 5.700 ευρώ.
 
Στον τομέα του εξοπλισμού στη βασική έκδοση περιλαμβάνεται ABS, αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού και πλαϊνοί, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, τηλεχειρισμός και το τιμόνι είναι πλέον ρυθμιζόμενο τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν το air-condition και οι ηλεκτρικοί καθρέπτες.



Η τέταρτη γενιά Astra βασίζεται στην πλατφόρμα Delta II της General Motors και έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στη Γερμανία το 2009. Το αυτοκίνητο είχε κοινή εταιρική ταυτότητα με το τότε νέο μεσαίο Opel Insignia. Το Astra αναπτύχθηκε στο Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Ανάπτυξης (ITDC) της Opel στο Rüsselsheim και συνέχιζε τη γλώσσα σχεδιασμού της Opel, η «γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Insignia. Τα συστήματα ενημέρωσης και πλοήγησης αυτοκινήτων της  προέρχονταν από τη Bosch. Κυκλοφόρησε σε 5θυρες, 5θυρες Station Wagon που ονομάζοταν Sport Tourer και τέλος σε 4θυρη Sedan.
 
Οι εκδόσεις κινητήρων αποτελείται από έναν βενζίνης 1400 κ.εκ έως 11.598 ευρώ και δύο Diesel 1300 κ.εκ από από 5.900 έως 12.800 ευρώ και 1700 κ.εκ. από 9.000 έως 11.500 ευρώ.
 
Στον τομέα του εξοπλισμού η βασική έκδοση περιλαμβάνει ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες και traction control ενώ το air-condition αποτελεί κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού μαζί με τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τις ζάντες αλουμινίου, το cruise control και το GPS.



Η Opel παρουσίασε ένα ολοκαίνουργιο Astra στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2015. Το Astra πέμπτης γενιάς (Astra K) είναι μικρότερο (5 cm) και ελαφρύτερο (έως 200 kg) σε σύγκριση με το Astra J. Παρόλο που είναι μικρότερο στο εξωτερικό, η Opel ισχυρίζεται ότι είναι μεγαλύτερο στο εσωτερικό από το προηγούμενο μοντέλο πουαντικαθιστά. Δύο εκδόσεις αμαξώματος είναι διαθέσιμες. Μια 5θυρη και μια 5θυρη Sport Tourer. 



Πολύ πρόσφατα οδηγήσαμε και την ανανεωμένη (τελευταία) έκδοση του Opel Astra με τους επαναστατικούς κινητήρες 3 κυλίνδρων. Πολύ τολμηρή απόφαση, έστω κι αν η Opel υποστηρίζει πως έτσι μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Πάντως, το Opel Astra έγινε πιο διασκεδαστικό.



Το μικρομεσαίο της Opel είναι πιο ελαφρύ, χάρη στον αλλαγμένο πίσω άξονα, αλλά και τις δύο περσίδες, που κλείνουν τη γρίλια του ψυγείου, καθώς επίσης το βελτιωμένο κάλυμμα του κινητήρα και την κάλυψη του κάτω μέρους του πατώματος, που τελικά έχει αποτέλεσμα. Η Opel επικεντρώνεται στην ουσία και επενδύει σε νέους και πιο οικονομικούς κινητήρες, και όχι στη σχεδίαση. 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις