Για λιγότερα από 10.000 ευρώ, το Ζ4 συνδυάζει τη σπορ συμπεριφορά της Γερμανικής εταιρίας με τη διασκέδαση που προσφέρει ένα roadster.
Οι κριτικές που συνόδευαν το Z4, το οποίο μας παρουσιάστηκε το 2003 ως διάδοχος του Z3, δεν ήταν και οι καλύτερες για την εποχή. Το μοντέλο με την εσωτερική ονομασία Ε85, έγινε ξαφνικά μεγαλύτερο, βαρύτερο και ακριβότερο από τον προκάτοχό του.
Παρόλο που τα μάτια μας έχουν πλέον συνηθίσει σε τελείως διαφορετικές σχεδιαστικές υπερβολές, το Ζ4 ακόμα και μετά από 15 χρόνια, φαίνεται ότι έχει φέρει γονίδια που επικυρώνουν την αληθινή καταγωγή ΒΜW. Ένα παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, με κίνηση στους πίσω τροχούς και πάνω από όλα ένα κλασικό 6κύλινδρο κινητήρα που υπόσχεται μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Η πρόσφυση σπάει όταν το θελήσεις, η ουρά γυρίζει με βελούδινο τρόπο και το τιμόνι και το πλαίσιο ακολουθούν πιστά τις επιθυμίες του οδηγού. Αυτή είναι 100% μια BMW.
Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι το Ζ4 εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να πετυχαίνει υψηλές τιμές μεταπώλησης παρά τα χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη του. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι ο μεγάλος εξακύλινδρος 3.0i με τους 231 ίππους και ο διάδοχος 3.0Si που ανέβηκε στους 265 ίππους. Πιο αδύναμοι, αλλά χωρίς να είναι λιγότερο ελκυστικοί είναι οι μικρότεροι εξακύλινδροι με χωρητικότητα 2,2 έως 2,5 λίτρων, οι οποίοι αποδίδουν μεταξύ 170 και 218 ίππων.
Η λιγότερο δημοφιλής και ως εκ τούτου φθηνότερη, είναι η 2.0i με τον τετρακύλινδρο των 150 ίππων, κάτι που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στις εκδόσεις Alpina και M με 300 και 343 ίππους. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ξεκάθαρη και απλή. Αυτό ισχύει και για το μείγμα υλικών ου χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα μοντέλα. Η BMW βελτιώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου facelift το 2006.
Εξωτερικά, η θεραπεία ομορφιάς ξεκίνησε από τον μπροστινό προφυλακτήρα και κατέληξε στα πίσω φώτα. Πολύ σπανιότερο από το Roadster είναι το Z4 Μ Coupe που βγήκε στην παραγωγή μόνο μεταξύ του 2006 και του 2008 . Αυτή η έκδοση προσφερόταν μόνο με τους μεγάλους κινητήρες με 265 και 343 ίππους και έχει από καιρό το δικό του αγοραστικό κοινό. Βέβαια την μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση το καλοκαίρι, την βιώνει κανείς μόνο στο κλασικό roadster. Αν το βρείτε σε εργοστασιακή μορφή, περιποιημένο και σωστά συντηρημένο, τότε θα σας παραμείνει διασκεδαστικό για πολύ καιρό ακόμα.
Συμπέρασμα: Το Z4 είναι η απόδειξη, τι έκανε μεγάλη την BMW. Η ανάρτηση, το τιμόνι και η πίσω κίνηση, συνδυάζονται για να σχηματίσουν ένα αυτοκίνητο που προσφέρει καθαρή οδηγική απόλαυση. Κατά προτίμηση επιλέξτε το με έναν εξακύλινδρο κάτω από το καπό.
Το ιστορικό του αυτοκινήτου είναι σημαντικό
Η μοίρα των σπορ αυτοκινήτων είναι συνυφασμένη με την ανάλογη κατάχρηση. Εάν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν ακόμα νέος και δεν ήταν σχολαστικός στην αλλαγή λαδιών, τότε η αγορά μετατρέπεται σε ρίσκο. Αλλά αν επενδύσετε λίγο περισσότερα χρήματα και αγοράσετε ένα καλά διατηρημένο συντηρημένο αυτοκίνητο από έναν πιο έμπειρο ιδιοκτήτη, θα έχετε μεγαλύτερη ασφάλεια στην αγορά σας.
Η βαφή ξεκολλάει: Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε αρκετά σημεία που το χρώμα είχε φθορές και ξεκολλούσε
Σπασμένα ελατήρια ανάρτησης: Ειδικά τα πίσω ελατήρια είναι λεπτά και μερικές φορές σπάνε
Σκουριά στο κάτω μέρος της πόρτας: Για αυτοκίνητα που κινούνται όλο το χρόνο, η πρώτη σκουριά εμφανίζεται στις κάτω άκρες της πόρτας
Φθαρμένοι άξονες: Με τον τρόπο που μπορεί να οδηγηθεί το Ζ4, η φθορά στους άξονες έρχεται γρηγορότερα
Η κουκούλα δεν λειτουργεί: Αν το νερό εισέλθει στην οροφή, ο μηχανισμός θα χαλάσει σε σύντομο διάστημα
Η ηλικία του εσωτερικού: Εδώ φαίνονται τα 15 χρόνια. Φθαρμένα καθίσματα και ξεθωριασμένα κουμπιά
Οι εναλλακτικές προτάσεις
Mazda MX-5 (2005) 2.0 MZR / 160 ίπποι / από 7000 ευρώ
Mercedes SLK 200 Compressor (2004) / 163 ίπποι / από 7000 ευρώ
Porsche Boxster (2003) / 228 ίπποι / από 14000 ευρώ