BMW Z4: Το δοκιμάζουμε 15 χρόνια μετά

Διαβάστηκε από 3381 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/9/2018

Πόση αντοχή έχει μία BMW Z4 15ετίας. Τη δοκιμάζουμε και σας την παρουσιάζουμε.

 
   
Οι κριτικές που συνόδευαν το Z4, το οποίο μας παρουσιάστηκε το 2003 ως διάδοχος του Z3, δεν ήταν και οι καλύτερες για την εποχή. Το μοντέλο με την εσωτερική ονομασία Ε85, έγινε ξαφνικά μεγαλύτερο, βαρύτερο και ακριβότερο από τον προκάτοχό του.

Παρόλο που τα μάτια μας έχουν πλέον συνηθίσει σε τελείως διαφορετικές σχεδιαστικές υπερβολές, το Ζ4 ακόμα και μετά από 15 χρόνια, φαίνεται ότι έχει φέρει γονίδια που επικυρώνουν  την αληθινή καταγωγή ΒΜW. Ένα παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, με κίνηση στους πίσω τροχούς και πάνω από όλα ένα κλασικό 6κύλινδρο κινητήρα που υπόσχεται μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Η πρόσφυση σπάει όταν το θελήσεις, η ουρά γυρίζει με βελούδινο τρόπο και το τιμόνι και το πλαίσιο ακολουθούν πιστά τις επιθυμίες του οδηγού. Αυτή είναι 100% μια BMW.



Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, δεν είναι καθόλου περίεργο το γεγονός ότι το Ζ4 εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να πετυχαίνει υψηλές τιμές μεταπώλησης παρά τα χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη του. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι ο μεγάλος εξακύλινδρος 3.0i με τους 231 ίππους και ο διάδοχος 3.0Si που ανέβηκε στους 265 ίππους. Πιο αδύναμοι, αλλά χωρίς να είναι λιγότερο ελκυστικοί είναι οι μικρότεροι εξακύλινδροι με χωρητικότητα 2,2 έως 2,5 λίτρων, οι οποίοι αποδίδουν μεταξύ 170 και 218 ίππων.

Η λιγότερο δημοφιλής και ως εκ τούτου φθηνότερη, είναι η 2.0i με τον τετρακύλινδρο των 150 ίππων, κάτι που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στις εκδόσεις Alpina και M με 300 και 343 ίππους. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ξεκάθαρη και απλή. Αυτό ισχύει και για το μείγμα υλικών ου χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα μοντέλα. Η BMW βελτιώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου facelift το 2006.



Εξωτερικά, η θεραπεία ομορφιάς ξεκίνησε από τον μπροστινό προφυλακτήρα και κατέληξε στα πίσω φώτα. Πολύ σπανιότερο από το Roadster είναι το Z4 Μ Coupe που βγήκε στην παραγωγή μόνο μεταξύ του 2006 και του 2008 . Αυτή η έκδοση προσφερόταν μόνο με τους μεγάλους κινητήρες με 265 και 343 ίππους και έχει από καιρό το δικό του αγοραστικό κοινό. Βέβαια την μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση το καλοκαίρι, την βιώνει κανείς μόνο στο κλασικό roadster. Αν το βρείτε σε εργοστασιακή μορφή, περιποιημένο και σωστά συντηρημένο, τότε θα σας παραμείνει διασκεδαστικό για πολύ καιρό ακόμα.


Συμπέρασμα: Το Z4 είναι η απόδειξη, τι έκανε μεγάλη την BMW.  Η ανάρτηση, το τιμόνι και η πίσω κίνηση, συνδυάζονται για να σχηματίσουν ένα αυτοκίνητο που προσφέρει καθαρή οδηγική απόλαυση. Κατά προτίμηση επιλέξτε το με έναν εξακύλινδρο κάτω από το καπό.

Το ιστορικό του αυτοκινήτου είναι σημαντικό
Η μοίρα των σπορ αυτοκινήτων είναι συνυφασμένη με την ανάλογη κατάχρηση. Εάν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν ακόμα νέος και δεν ήταν σχολαστικός στην αλλαγή λαδιών, τότε η αγορά μετατρέπεται σε ρίσκο. Αλλά αν επενδύσετε λίγο περισσότερα χρήματα και αγοράσετε ένα καλά διατηρημένο συντηρημένο αυτοκίνητο από έναν πιο έμπειρο ιδιοκτήτη, θα έχετε μεγαλύτερη ασφάλεια στην αγορά σας.


Η βαφή ξεκολλάει: Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε αρκετά σημεία που το χρώμα είχε φθορές και ξεκολλούσε

Σπασμένα ελατήρια ανάρτησης: Ειδικά τα πίσω ελατήρια είναι λεπτά και μερικές φορές σπάνε

Σκουριά στο κάτω μέρος της πόρτας: Για αυτοκίνητα που κινούνται όλο το χρόνο, η πρώτη σκουριά εμφανίζεται στις κάτω άκρες της πόρτας
Φθαρμένοι άξονες: Με τον τρόπο που μπορεί να οδηγηθεί το Ζ4, η φθορά στους άξονες έρχεται γρηγορότερα

Η κουκούλα δεν λειτουργεί: Αν το νερό εισέλθει στην οροφή, ο μηχανισμός θα χαλάσει σε σύντομο διάστημα

Η ηλικία του εσωτερικού: Εδώ φαίνονται τα 15 χρόνια. Φθαρμένα καθίσματα και ξεθωριασμένα κουμπιά

Οι εναλλακτικές προτάσεις
Mazda MX-5 (2005) 2.0 MZR / 160 ίπποι / από 7000 ευρώ
Mercedes SLK 200 Compressor (2004) / 163 ίπποι / από 7000 ευρώ
Porsche Boxster (2003) / 228 ίπποι / από 14000 ευρώ
 
 Τεχνικά
Κινητήρας: 6κύλινδρος
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι: 4 ανά κύλινδρο / 2
Χωρητικότητα: 2497 κ.εκ.
Ισχύς: 141 kW 192 ίπποι / 6000σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 245 NM / 3500σ.α.λ.
Μετάδοση: Χειροκίνητο 5τάχυτο / πίσω κίνηση
Διαστάσεις (Μηκ./Πλ./Υψ.): 4091/1781/1229χιλ
Βάρος: 1335 κιλά
Χώρος αποσκευών: 240-260 λίτρα
0-100: 7,0 δευτ.
Τελική: 235 χλμ
Ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
 
ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ
Συντήρηση
Κατανάλωσης δοκιμής:  10,3 λ / 100 χιλ
CO2: 244 g / km
Έλεγχος: 350-600 ευρώ
Ευθύνη (12) 1) 553 ευρώ
Μερική ασφάλιση (1): 133 ευρώ
Ολική ασφάλιση ( 1): 541 ευρώ
 
Τιμές ανταλλακτικών (2)
Γεννήτρια ρεύματος ( δυναμό) : 556 ευρώ
Μίζα εκκίνησης: 456 ευρώ
Αντλία νερού: 336 ευρώ
Ιμάντας χρονισμού (σετ):  καδένα
Κεντρικό σιλανσιέ: 1635 Ευρώ
Φτερό μπροστά αριστερό, βαμμένο: 843 Ευρώ
Δίσκοι φρένων και τα τακάκια για μπροστά: 448 Ευρώ
1) Διαδικτυακή τιμή της ασφάλισης στη Γερμανία: Γαα οδηγό 25 ετών, με χαμηλή βαθμίδα ζημιών, με ετήσια χιλιόμετρα 15 000 km
.2) Οι τιμές περιλαμβάνουν φόρο πωλήσεων
 

 
   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ


Ροη Ειδησεων