Η δεύτερη γενιά του C5 βρίσκεται ανάμεσα στο πολυτελές C6 και το θρυλικό DS

Βάτραχος: Το αυτοκίνητο που ήταν δεκαετίες μπροστά απο την εποχή του

Χαρακτηριστικό της σχεδίασης ήταν φυσικά οι καλυμμένοι από το αμάξωμα πίσω τροχοί

Τέτοιο τιμόνι μόνο η Citroen θα μπορούσε να έχει. Ο καθρέπτης είναι τοποθετημένος χαμηλά λόγω τις κλίσης της οροφής

Εντυπωσιακό ακόμα και σήμερα το μεγάλο C6

Η Citroen διέθετε το μεγάλο μοντέλο από 2005-2012. Πολυτελές με αέρινη ποιότητα κύλισης

Τα κουμπιά ελέγχου της ανάρτησης του C6

Το ψηφιακό κοντέρ ήταν μπροστά από την εποχή του. Το εσωτερικό είναι πολυτελές και ποιοτικό

Σχήμα τριών όγκων για το μεσαίο Citroen

Στην Ελλάδα επικράτησε σε πωλήσεις το σεντάν σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που το μεγαλύτερο μέρος της πίτας ανήκει στην station wagon έκδοση

Ιδιαίτερο το τιμόνι με τον σταθερό ομφαλό και την περιστρεφόμενη στεφάνη.

Απο αυτά τα κουμπιά ρυθμίζεται η ανάρτηση του C5

Καλή ποιότητα και χώροι. Το τιμόνι είναι υπερφορτωμένο

H C5 και η C6 έχουν κυρτό πίσω τζάμι. Η DS όπως και η μεταγενέστερη CX έχουν την δική τους ομορφιά

H C5 και οι θρύλοι της Citroen

Διαβάστηκε από 5292 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/3/2018

H Citroen C5 και οι θρύλοι της Citroen. Είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με την διάσημη υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen και το καθιστά ορόσημα στην ιστορία της γαλλικής εταιρίας. Το φέρνουμε δίπλα σε δυο αυτοκίνητα σταθμούς στη άνετη ιστορία της εταιρείας.

 
   
Το μεσαίο σεντάν συναντά δύο διάσημους συγγενείς του. Την θρυλική θεά DS και το πολυτελές C6 που θέλησε να μπει στην μύτη των Γερμανών στην μεγάλη κατηγορία.


Δίπλα στην «θεά» η C5 μοιάζει ένα απλό αυτοκίνητο αλλά φυσικά δεν είναι έτσι. Έχουν κάτι κοινό που ενώνει το 1955 με το σήμερα και αυτό δεν είναι άλλο φυσικά από την υδροπνευματική ανάρτηση.


Αντί των συμβατικών ελατηρίων και αμορτισέρ τοποθετήθηκαν σφαίρες γεμάτες με άζωτο και υγρό που απορροφούν κάθε είδους ανωμαλία πριν περάσει στην καμπίνα. Καταπίνει με τέτοια άνεση όλες τις ανωμαλίες του δρόμου που θα σε κάνει να νομίσεις ότι τελικά ο δήμος έστρωσε καινούργια άσφαλτο. Ο στόχος φυσικά είναι η καλύτερη δυνατή άνεση για τους επιβάτες αλλά ταυτόχρονα και η άριστη οδική συμπεριφορά.

Η Citroen το κατάφερε αυτό το 1955 όπως κανείς άλλος.

Ιδιαίτερο φυσικά ήταν στην DS του πεντάλ φρένου που απλά δεν ήταν...πεντάλ. Μια μικρή λαστιχένια «μπάλα» δίπλα από το πεντάλ του γκαζιού λειτουργούσε σαν on/off του φρένου και ήταν φυσικά τόσο απότομο που έπρεπε να ενημερώσεις από πριν όποιον ήθελε να οδηγήσει την θρυλική θεά. Πάρα τις όποιες ιδιαιτερότητες είχε η DS, που ήταν πολλές, είναι το εσωτερικότερο αυτοκίνητο της Citroen και φυσικά και ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του κόσμου.


Σημαντικά πιο καινούργιο αλλά πιστό στις αρχές της είναι φυσικά το C6 του 2005 με το οποίο μετά από αρκετά χρόνια  θέλησε η Citroen να διεισδύσει στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων. Είχε ασυμβίβαστο χαρακτήρα και με σχεδόν 50,000 ευρώ προσέφερε κυριολεκτικά τα πάντα. Δεν υπήρξε η αναμενόμενη απήχηση αλλά θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα εξελιχθεί σε κλασικό μοντέλο.


Μια πιθανότητα υπάρχει βέβαια και για το C5 2ης γενιάς να εξελιχθεί σε ιστορικό μοντέλο αφού η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε πως μαζί με την λήξη της παραγωγής του θα περάσει και η φημισμένη ανάρτηση στην ιστορία. Το κόστος της ανάρτησης είναι αυτό που την στέλνει στο ράφι και γι αυτό προοριζόταν πάντα για τα μεγάλα αυτοκίνητα της γκάμας.


Η Citroen μένοντας προσανατολισμένη στην άνεση έχει παρουσιάσει ήδη και έχει τοποθετήσει στο ανανεωμένο C4 Cactus μια πιο απλή εκδοχή αυτής της ανάρτησης. Το  Progressive Hydraulic Cushions όπως λέγεται  το νέο σύστημα ανάρτησης έρχεται από το WRC και αναφέρεται στην τοποθέτηση υδραυλικών στόπ στο άνω και κάτω άκρο της ανάρτησης απορροφώντας καλύτερα τους κραδασμούς. Πιο απλά, μιλάμε για δύο ελατήρια στο ίδιο ειδικό αμορτισέρ που λειτουργούν σαν μαξιλάρια.


Το C5 σαν κλασικός εκπρόσωπος της μεσαίας κλάσης προσφέρει καλούς χώρους, άνετα καθίσματα και ισχυρούς ντίζελ κινητήρες που το κάνουν άριστο καθημερινό σύντροφο. Υπάρχουν αναφορές για απώλεια λαδιού και εξασθενημένη πίσω ανάρτησή. Κάτοχοι των δίλτρων εκδόσεων παραπονιούνται για το κιβώτιο ταχυτήτων. Η C5 είχε και αυτή τις ιδιαιτερότητες της όπως το τιμόνι με σταθερό ομφαλό. Είναι μια καθαρόαιμη Citroen και δεν μπορεί να το κρύψει. Και να ήθελε, το ελαφρύ χαμήλωμα του πίσω μέρους κατά την στάθμευση θα φώναζε ότι κάτι ιδιαίτερο κρύβεται κάτω από το μεγάλο αμάξωμα.


Συμπέρασμα: Η C5 δεύτερης γενιάς προσφέρει μεγάλους χώρους, άνεση, όλα τα τεχνολογικά καλούδια και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες είναι ελάχιστα. Με χαμηλή τιμή απόκτησης παίρνεις ένα  οικογενειακό που ποίος ξέρει.. ίσως σε μερικά χρόνια γίνει ιστορικό παρότι δεν είναι τόσο φουρτουριστικό όσο το C6 και η DS.
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Citroën DS 20 Pallas Citroën C5 HDi 140 Citroën C6 3.0 V6 HDi 240
       
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1972/4 1997/4 2992/6
Καύσιμο Βενζίνη Πετρέλαιο Πετρέλαιο
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 95/5,750 140/4,000 241/3,800
Ροπή (Nm/σαλ) - 320/2,000 450/1,600
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 4/χειροκίνητο/ εμπρός 6/αυτόματο/εμπρός 6/χειροκίνητο/εμπρός
Start/Stop ΌΧΙ - -
0-100 χλμ/ώρα (δλ) - 10,6 8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 165 205 235
Δοχείο καυσίμου(λτ.) - 71 72
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 500 471 421
Μ/Π/Υ 4874/1803/1470 4779/1840/1458 4908/1860/1464
Κατανάλωση(λτ./100χλμ) 11 6,2 7,3
Ρύποι (γρ/χλμ) 261 164 193
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Νίκος

    Όλα καλα με τη c5 και άριστα με την ds. Η c6 ομως ήταν καθαρά ένα μοντέλο για Γάλλους, για να μην αγοράζουν (όσοι μπορούσαν) τις γερμανικές λιμουζίνες. Έπρεπε, ωστόσο, να ήσουν γάλλος μέχρι το κόκαλο για να δώσεις τα λεφτά σου για ένα τόσο ατσούμπαλο κ άχαρο (σχεδιαστικα) μοντέλο...

      1