Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Suzuki Jimny: Η περιπέτεια σε μικρή συσκευασία

20/7/2018

Κανένα άλλο μικρό off-road αυτοκίνητο δεν προσφέρει τόσο μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες όπως το Jimny. Αυτός είναι και ο λόγος που το τετρακίνητο μοντέλο διατηρεί μια εξαιρετικά σταθερή τιμή στην αγορά.

Το λιγότερο ξαφνιάζεσαι, όταν ο πωλητής ανακοινώνει την τιμή πώλησης στα 10.000 ευρώ. Το μοντέλο της Suzuki που βρήκαμε στην μάντρα Max Automobile 24 στο Elsdorf κοντά στο Rendsburg, είναι οκτώ χρονών και έχει 75.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του.

Σαν καινούργιο, στην βενζινοκίνητη έκδοση κόστιζε μόλις 5.000 ευρώ περισσότερο και υπολογίστε ακόμα 2.000 ευρώ αν φορούσε το σπάνιο αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο, όπως στη δική μας περίπτωση. Έτσι μετά από επτά χρόνια, υπολογίστε μια απομείωση της τιμής στο 41%, νούμερο που τα καινούργια αυτοκίνητα δεν μπορούν καν να το ονειρευτούν. Ας δούμε γιατι συμβαίνει αυτό.

Το μικρό Suzuki διαθέτει σοβαρή off-road τεχνολογία και καταπληκτικές ικανότητες να διασχίζει κάθε είδους διαδρομή. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το μικρό  μέγεθος, κάνουν το Jimny μοναδικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι αν σταθμεύσετε ένα VW Up στην οροφή του και κοιτάξετε από ψηλά, το μόνο που προεξέχει είναι ο εφεδρικός τροχός. Επίσης, χάρη στις μικρές προεξοχές, οι κυνηγοί και οι λάτρεις της φύσης, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις απότομες στροφές στο δάσος.



Οι δύο άκαμπτοι άξονες και το εξαιρετικά κοντό μεταξόνιο, αρκούν για να φτάσει γρήγορα πάνω από τα 80 χλμ/ανά ώρα, όμως δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες που διαμαρτύρονται για το τρέμουλο στο σύστημα διεύθυνσης μεταξύ 90 και 110 χλμ/ανά ώρα και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις δυσκολεύονται και στην στάθμευση. Το τρέμουλο μπορεί να προκληθεί από κακή ζυγοστάθμιση των τροχών, από ζάντες με στραβωμένα κέντρα, από φθαρμένα ρουλεμάν στους άξονες ή ελαστικά με εξογκώματα. Αλλά ακόμα και χωρίς τρέμουλο, τα χαρακτηρισιτκά οδήγησης του Jimny απαιτούν μια πρόσθετη δόση προσοχής. Οι υποψήφιους αγοραστές, καλό θα είναι να προχωρήσουν και σε ορισμένες αλλαγές. Όπως για παράδειγμα, δεν υπάρχει καμία εργοστασιακή προστατευτική ποδιά, κάτι που είναι απαραίτητο για τα μοντέλα με ηλεκτρικά επιλέξιμη τετρακίνηση για την προστασία του στρώματος καλωδίων κατά την οδήγηση εκτός δρόμου.



Μια καλή προστασία χάλυβα πάχους δύο χιλιοστών είναι επίσης διαθέσιμη στο ελεύθερο εμπόριο, για τα ψυγεία και το ρεζερβουάρ, με κατάλληλα bolt-on σημεία σύνδεσης.  Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα για τοποθέτηση συστήματος για εναλλαγή του ποσοστού κλειδώματος διαφορικού, από την εταιρία ARB. Με τον παραπάνω εξοπλισμό, μπορέιτε να βιώσετε ακόμα μεγαλύτερες περιπέτειες.



Συμπέρασμα: Το Jimny έχει μεγάλο ταλέντο στις εκτός δρόμου διαδρομές και μικρές ανησυχίες καθώς γερνάει. Αλλά στο κομμάτι της οδήγησης έχει συγκεκριμένα όρια. Όποιος όμως δεν ψάχνει για περιπέτειες και διαλέγει κομμάτια διαδρομής για να χαλαρώσει, καλύτερα να επιλέξει ένα μοντέλο του 2015 με ESP.

Δεν επένδυσε σωστά κάθε ιδιοκτήτης στον φθηνό εργάτη του
Πολλά Jimny είχαν κακομεταχειριστεί από τους ιδιοκτήτες τους. Όχι μόνο στο πεδίο δράσης, αλλά συχνά και σε λειτουργία ρυμούλκησης. Εξάλλου, το μικρό μπορεί να τραβήξει μέχρι και 1,3 τόνους. Η συναρμολόγηση του Cabrio την Santana στην Ισπανία, απολαμβάνει μικρότερης φήμης όσον αφορά τη διαδικασία επεξεργασίας, συγκριτικά με την σταθερή οροφή από την Ιαπωνία. Ένα γενικό πρόβλημα είναι τα ρουλεμάν των αξόνων, που αναγνωρίζονται από τις λαδωμένες αρθρώσεις.

Προστασία από τη διάβρωση
Η σκουριά στο σκελετό είναι συχνά μόνο ένα οπτικό ελάττωμα.



Κοιτάξτε από κάτω
Απροστάτευτο από το εργοστάσιο, συνιστάται η εκ των υστέρων προσαρμογή τουλάχιστον για την περίπτωση του κιβωτίου.

¶ρθρωση άξονα
Συχνά μπορεί να είναι χτυπημένη ή μπορεί να έχει σκουριάσει. Κάθε πλευρά κοστίζει περίπου 300 ευρώ

Σπάταλος βενζινοκινητήρας
Ο μικρός βενζινοκινητήρας λειτουργεί ξέγνοιαστα, αλλά καταπίνει αρκετό καύσιμο λόγω της κοντής μετάδοσης.

Οι εναλλακτικές
1) Daihatsu Terios: 1.5 4WD (2008)
105 ίπποι
6.000 ευρώ
2) Fiat Panda 4X4: 0,9 TwinAir (2013)
86 ίπποι
 8.000 ευρώ
3) Lada Niva (4X4): 1.7i (2010)
82 ίπποι
5.000 ευρώ
 
Τεχνικά:
Κινητήρας: 4κύλινδρος
Χωρητικότητα: 1328κ.εκ.
Ισχύς: 63 kW 86 ίππους / 6000σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 110 NM / 4100σ.α.λ.
Μετάδοση: τετρακίνηση / 5τάχυτο χειροκίνητο
Διαστάσεις (Μηκ./Πλ./Υψ.): 3625/1600/1670χιλ
Βάρος: 1090 κιλά
Χώρος αποσκευών: 113-816 λίτρα
0-100: 14,4 δευτ.
Τελική: 140 χλμ
Ρεζερβουάρ: 40 λίτρα
 
Έξοδα
Δοκιμή κατανάλωσης: 7,9 λ / 100 χλμ
CO2: 187 g / km
Τεχνικός έλεγχος: 250-450 ευρώ
Ευθύνη: 421 ευρώ
Μερική ασφάλιση: 115 ευρώ
Πλήρης ασφάλιση: 457 ευρώ
 
Τιμές ανταλλακτικών
Δυναμό: 426 ευρώ
Μίζα 500 ευρώ
Αντλία νερού: 239 ευρώ
Ιμάντας χρονισμού: 457 Ευρώ
Κύριος σιγαστήρας 221 ευρώ
Αριστερό φτερό βαμμένο: 570 ευρώ
Δίσκοι φρένων και τακάκια μπροστά: 342 Ευρώ
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις