Toyota bZ4x: Με δύναμη και φρεσκάδα
Άξιζε την αναμονή το Toyota bZ4x;
Με τη συνεργασία της Toyota με τη Subaru να έχει εδώ και χρόνια εδραιωθεί, η παραγωγή από κοινού ενός ηλεκτρικού SUV με μεγάλο ύψος, προαιρετική τετρακίνηση και συμπάθεια για κακούς δρόμους, δεν ξενίζει και τόσο. Ίσως περισσότερο ξενίζει το ότι η Toyota κατασκεύασε τελικά κανονικό ηλεκτροκίνητο, παρόλο που για καιρό οι άνθρωποί της δήλωναν πως θα ακολουθούσε αποκλειστικά τον υβριδικό δρόμο. Ωστόσο μπροστά μας έχουμε το bZ4X, που αποδεικνύει ότι οι απόψεις αλλάζουν και που η Subaru το ονομάζει Solterra. Τα δυο μοντέλα είναι σχεδόν ολόιδια.
Εξετάζοντας τα τεχνικά στοιχεία, βλέπουμε θετικά (η αντλία θερμότητας είναι στάνταρ, οπότε το σύστημα θέρμανσης δεν «σπαταλάει» το πολύτιμο ρεύμα απευθείας) και αρνητικά (ο φορτιστής για φόρτιση στο AC wall box είναι μονοφασικός και ξεπερασμένος και μέσα στην άνοιξη πρέπει να παρουσιαστεί τριφασικός). Όταν μπαίνεις στο κάθισμα του οδηγού βρίσκεσαι σε μεσαίο ύψος – είναι περισσότερο σα να οδηγείς crossover παρά SUV. Η διάταξη του ταμπλό πάνω από το τιμόνι θυμίζει λιγάκι μοντέλα της Peugeot και σκοπεύει να υποκαταστήσει ένα head-up display.
Δυστυχώς η οθόνη οργάνων με το κοντέρ και την αυτονομία είναι τοποθετημένη πολύ πίσω και δεν διαβάζεται εύκολα και αν ο οδηγός καθίσει ψηλά και χαμηλώσει το τιμόνι, τότε εκείνο κρύβει τις ενδείξεις. Το τιμόνι steer-by-wire σε στυλ αεροπλάνου, που έχει ανακοινωθεί πως θα προσφέρεται στο μέλλον, σίγουρα θα βοηθήσει πολύ την κατάσταση. Επιπλέον, είναι δύσκολο να χώσεις τα πόδια σου κάτω από τα εμπρός καθίσματα όταν κάθεσαι πίσω.
Σχολιάστε |