Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Η διαφορά ανάμεσα σε παλιό και καινούργιο φίλτρο δείχνει γιατί πρέπει να το αλλάζεις τακτικά!
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η διαφορά ανάμεσα σε παλιό και καινούργιο φίλτρο δείχνει γιατί πρέπει να το αλλάζεις τακτικά!

Έχεις το ίδιο φίλτρο καμπίνας 10 χρόνια; Αναπνέεις μούχλα & σκόνη

8/5/2024

Πολλοί το αφήνουν στην τύχη ή τσιγκουνεύονται μερικά ευρώ για να το αλλάξουν. Δες γιατί πρέπει να το αλλάζεις ακόμα και κάθε χρόνο!

Κάνεις κακό στο αμάξι και στην υγεία σου!

Δυστυχώς το φίλτρο καμπίνας είναι ένα από τα αναλώσιμα που ξεχνούν πολύ συχνά να αλλάξουν στο αυτοκίνητό τους οι οδηγοί, ενώ άλλοι «λυπούνται» τα λεφτά της αλλαγής του ή αδιαφορούν, ενώ αν η αλλαγή του είναι δύσκολη γιατί ο κατασκευαστής το έβαλε σε δύσκολο σημείο, έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φορά το ίδιο φίλτρο καμπίνας για χρόνια.
Τι συμβαίνει όταν έχεις το ίδιο φίλτρο για χρόνια;

Μυρίζει άσχημα, σαν χώμα & μούχλα

Αν όταν ανοίγεις τον κλιματισμό στο αμάξι σου μυρίζει μούχλα και «χωματίλα» τότε είναι ξεκάθαρο ότι το φίλτρο καμπίνας θέλει αλλαγή. Οι υδρατμοί που δημιουργούνται στο κύκλωμα των αεραγωγών από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας του αέρα (ειδικά αν κλείσουμε απότομα τον κλιματισμό και τον ανεμιστήρα μαζί), προκαλούν μούχλα που μένει στο κύκλωμα και στον φίλτρο. Αυτό συμβαίνει και το καλοκαίρι και ακόμα περισσότερο το χειμώνα, που ο ζεστός αέρας που μένει στο κύκλωμα παγώνει και οι υδρατμοί εξατμίζονται πολύ πιο αργά.

Από την άλλη, το χώμα, η σκόνη, τα καυσαέρια και η γύρη του αέρα της ατμόσφαιρας, «αιχμαλωτίζονται» στο φίλτρο καμπίνας, όπως πρέπει, όμως με τον καιρό αυτό αρχίζει να «φράζει». Αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να περάσει ο αέρας με ευκολία, παρασέρνοντας μαζί του κάποια από τα εγκλωβισμένα υπολείμματα.

Τα παραπάνω μειώνουν την απόδοση του συστήματος, περνούν και εντός της καμπίνας και τα αναπνέουν οι επιβάτες, κάτι που βλάπτει την υγεία. Ο μολυσμένος με βακτήρια και άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς αέρας, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και αδυναμία, ακόμα και λοίμωξη στο αναπνευστικό.

Όταν φράζει το φίλτρο ζορίζεται να δουλέψει ο μηχανισμός

Είπαμε πως το φραγμένο φίλτρο αφήνει λιγότερο αέρα να περάσει και άρα ζορίζει τη λειτουργία του συστήματος. Έτσι χρειάζεται παραπάνω χρόνο να δροσίσει ή ζεστάνει την καμπίνα και οι επιβάτες ιδρώνουν ή κρυώνουν αντίστοιχα. Επίσης, αν το σύστημα ζορίζεται για καιρό, φλερτάρεις να πάθει ζημιά. Καμένο μοτέρ ανεμιστήρα ή σκασμένο ψυγείο καλοριφέρ είναι κάποια από τα ρίσκα που παίρνεις.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε