Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
524
σχόλια
Συγκρίνουμε την Alfa Romeo Tonale με το νέο Toyota C-HR

Συγκρίνουμε την Alfa Romeo Tonale με το νέο Toyota C-HR

Διαβάστηκε από 15509 αναγνώστες - 15/4/2024

Βάζουμε τo ολοκαίνουργιο και full υβριδικό Toyota C-HR απέναντι στην ήπια υβριδική Alfa Romeo Tonale και συγκρίνουμε τα δύο ξεχωριστά σε σχεδίαση οικογενειακά SUV σε 11 κρίσιμους τομείς σύγκρισης.

Η πρώτη γενιά του C-HR αποδείχτηκε λίρα εκατό για την Toyota, αφού απέδειξε στους Ιάπωνες ότι μπορούν να βγάλουν αρκετά χρήματα από ένα αυτοκίνητο που χτυπάει πρωταρχικά στην εμφάνιση, με την Toyota να αναφέρει πως το 59% όσων αγόρασαν C-HR ήταν νέοι πελάτες. Στη χώρα μας μόνο το C-HR πούλησε σχεδόν 14.000 μονάδες από το 2017 που λανσαρίστηκε (πάνω από 840.000 πανευρωπαϊκά) και έγινε το εν Ελλάδι best seller της κατηγορίας.

To ολοκαίνουργιο Toyota C-HR «βγάζει μάτι» με τον φουτουριστικό του σχεδιασμό και έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με πριν (28 χλστ. λιγότερα σε μήκος από τα 4.390 χλστ. του προηγούμενου), διατηρώντας το μεταξόνιο των 2.640 χλστ. και όντας 35 χλστ. πιο φαρδύ. Πλέον είναι διαθέσιμο μόνο ως full υβριδικό με θερμικό κινητήρα 1,8 ή 2,0 λτ. και συνδυαστική απόδοση 140 ή 197 ίππων αντίστοιχα. Μάλιστα η top έκδοση μπορεί να συνδυαστεί και με ηλεκτρική τετρακίνηση, που υλοποιείται χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί. Η 25ετής εμπειρία της Toyota στην full υβριδική τεχνολογία και οι αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης δίνουν σαφές προβάδισμα στα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Πάντως, το «βάρος» της συνέχισης της εμπορικής επιτυχίας του προηγούμενου θα πέσει στην πιο… εύπεπτη έκδοση με τον 1,8 λτ. κινητήρα, η οποία συνδυάζεται όπως πάντα με αυτόματο κιβώτιο eCVT. Eίναι διαθέσιμο από την έκδοση C-ULT και 29.300 ευρώ με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Ωστόσο για τη σημερινή αντιπαράθεση θα επιλέξουμε τη δεύτερη έκδοση C-LUB με τιμή 32.770 ευρώ, που είναι πιο κοντά στη βασική έκδοση της Alfa Romeo Τonale.

Το πρώτο μικρομεσαίο οικογενειακό SUV των Ιταλών ήρθε σχεδιασμένη από τον Έλληνα, Αλέξανδρο Λιώκη για να φέρει συναίσθημα στη ψυχρή λογική του premium μέρους της κατηγορίας των οικογενειακών SUV. Για τη σύγκριση επιλέξαμε την «βασική» Tonale των 130 ίππων (προσφέρεται και με 160 ίππους με το 1,5 λτ. κινητήρα να έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας). Και οι δύο εκδόσεις έχουν ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική προσφέρει δυνατότητα ηλεκτροκίνησης στο παρκάρισμα και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ στάνταρ είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT. Η βασική έκδοση Super κοστίζει μετά από έκπτωση 38.500 ευρώ, που δείχνει και τον premium προσανατολισμό της Tonale.

Θα καταφέρει το νέο Toyota C-HR να κοντράρει μια ξεκάθαρα premium πρόταση στα οικογενειακά μικρομεσαία SUV, όπως η Alfa Romeo Tonale; Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ»!

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης της Alfa Romeo Tonale με το Toyota C-HR

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 130 TCT Super: 38.500 ευρώ
Toyota C-HR 1,8 Hybrid C-LU8: 32.770 ευρώ
Η Alfa Romeo Tonale είναι σχεδόν 6 χιλιάρικα ακριβότερη από τη δεύτερη πλούσια εξοπλισμένη έκδοση του C-HR (C-LUB) και σχεδόν 9 χιλιάρικα από τη βασική C-ULT (από την τελευταία πάντως δε λείπει τίποτα). 
2 Κατανάλωση: Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 130 TCT: 8,5 λτ./100 χλμ.
Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 5 λτ./100 χλμ.
Χάρη στις αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης, το full υβριδικό Toyota C-HR είναι πολύ πιο οικονομικό σε κατανάλωση από την ήπια υβριδική Alfa Romeo Tonale (που πάντως μπορείς να κάνει εκκινήσεις και παρκάρισμα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα της). Η διαφορά είναι μεγάλη και δικαιολογεί 2πόντο για το ιαπωνικό μοντέλο.
3 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 130 TCT: 35,7 μ.
Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 38,1 μ.
To Tonale στο φρενάρισμα πανικού είναι 2,4 μ. καλύτερη.
4
After Sales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποιήσαμε, η βαθμολογία της Toyota ήταν εντυπωσιακή και αισθητά πάνω από το μέσο όρο σε αντίθεση με την επίδοση της Alfa Romeo, που ήταν μετριότατη.
Η Toyota επιβεβαιώνει στην πράξη τις υψηλές after sales υπηρεσίες που προσφέρει στον αγοραστή. 
5 Αίσθηση πολυτέλειας-Design: Η Alfa Romeo Tonale ήρθε σχεδιασμένη από τον Αλέξανδρο Λιώκη για να φέρει συναίσθημα στην ψυχρή λογική του premium μέρους της κατηγορίας των οικογενειακών SUV. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα τόσο στην εξωτερική σχεδίαση, όσο και στην ποιοτική καμπίνα. Το Toyota C-HR έχει πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση και ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, αλλά η πολυτέλεια στην καμπίνα της Tonale είναι πιο έντονη δικαιολογώντας και την premium στόχευση του πρώτου μικρομεσαίου SUV της θρυλικής ιταλικής φίρμας. 
6 Χώρος αποσκευών: Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 130 TCT: 500 λτ.
Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 388 λτ.
Είναι ικανή διαφορά υπέρ της Alfa Romeo Τonale για να της δώσει ακόμα έναν πόντο.
7 Εγγύηση: Alfa Romeo: 5 χρόνια ή 200.000 χλμ.
Toyota: 6 χρόνια ή 180.000 χλμ.
Μεγαλύτερη εγγύηση για την Toyota με τον αγοραστή να έχει για ένα 6 χρόνο παραπάνω το κεφάλι του ήσυχο. Εντυπωσιακή και η εγγύηση για την μπαταρία του C-HR που φτάνει τα 11 χρόνια, 3 περισσότερα από εκείνα για την μπαταρία της Tonale.
8 Εξοπλισμός άνεσης: Και τα δύο μοντέλα στις εκδόσεις εξοπλισμού που εξετάζουμε διαθέτουν αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών η Tonale και 17 το C-HR), οθόνη αφής για το infotainment (10,25 ιντσών η Tonale, 12,3 ιντσών το C-HR), ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control («έξυπνο»), αισθητήρες φώτων και βροχής, φώτα LED και συνδεδεμένες υπηρεσίες. Το C-HR προσφέρει όμως και επιπλέον στοιχεία, όπως κάμερα όπισθεν (σημαντικό στοιχείο), πλοήγηση, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασύρματη φόρτιση κινητού, προβολείς ομίχλης, είσοδο χωρίς κλειδί και ambient φωτισμό καμπίνας.
 
Το C-HR στην έκδοση εξοπλισμού C-LUB προσφέρει στοιχεία, όπως κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασύρματη φόρτιση κινητού. Με δεδομένη και τη πολύ χαμηλότερη τιμή του, το C-HR μεγαλώνει τη διαφορά.
9 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων KOK, προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. To C-HR προσφέρει 1 επιπλέον αερόσακο (για τα γόνατα του οδηγού) και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, χωρίς όμως η επιμέρους αντιπαράθεση να ξεφεύγει από την ισοπαλία.
10 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 130 TCT: 5,5 δλ.
Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 5,8 δλ.
 
Το πιο γρήγορο κιβώτιο και η βοήθεια χαμηλά από τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (για τα δεδομένα των ήπια υβριδικών) η Tonale παρότι βαρύτερη και με 10 άλογα λιγότερα προσπερνάει σχεδόν στο ίδιο χρόνο με το C-HR. Η υπέρ της διαφορά του 0,3 δλ. δε δικαιολογεί πόντο. Ανάλογη είναι η διαφορά και στο 80-120 χλμ./ώρα (7,1 δλ. η Tonale και 7,4 δλ. το C-HR). Το ιαπωνικό μοντέλο με 10,0 δλ. είναι 0,2 δλ. πιο γρήγορο στο σπρίντ του 0-100. Στην πλήρη επιτάχυνση πάντως είναι πιο θορυβώδες.
11 Γόνατα πίσω επιβατών: Alfa Romeo Tonale: 15,5 εκατ.
Toyota C-HR: 14,5 εκατ.
Στο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, η Τonale δεν έχει ικανή διαφορά υπέρ της ώστε να σκοράρει και να μειώσει τη διαφορά.
Alfa Romeo Tonale – Toyota C-HR: 3-6

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Γκολ από τα αποδυτήρια για το C-HR λόγω τιμής (0-1)
Η Tonale στοχεύει στο premium κομμάτι της κατηγορίας και αυτό γίνεται αντιληπτό και από την τιμή της. Για την ήπια υβριδική έκδοση των 130 ίππων (διαθέσιμη και 160 άλογα χάρη μεταξύ άλλων και στο turbo μεταβλητής γεωμέτρίας), η βασική έκδοση Super κοστίζει μετά από σχετική έκπτωση 38.500 ευρώ. Από την άλλη το full υβριδικό νέο Toyota C-HR στη βασική έκδοση C-ULT με το υβριδικό σύστημα των 140 ίππων (μοτέρ 1,8 λτ.) κοστίζει 29.300 ευρώ, ενώ στην ακόμα πιο πλούσια έκδοση C-CLUB που επιλέξαμε κοστίζει 32.770 ευρώ. Η διαφορά τιμής είναι εμφανής και με δεδομένη τη full υβριδική τεχνολογία του, το Toyota C-HR κερδίζει τον πρώτο πόντο. 
 
Καίει 70% λιγότερο το C-HR (0-3)
Χάρη στη full υβριδική του υπόσταση και τις αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η εξελιγμένη σχετική τεχνολογία της Toyota, το C-HR κερδίζει την ήπια υβριδική Tonale, καθώς τα 3,5λτ/100 χλμ. υπέρ του σε μέση κατανάλωση (5 λτ./100 χλμ. έναντι 8.5 λτ./100 χλμ.) μεταφράζεται σε περίπου 1.000 €/έτος λιγότερα. Παρά τη δυνατότητα της Alfa Romeo Tonale να εκκινεί και να παρκάρει ηλεκτρικά (όχι συνηθισμένο για ήπια υβριδικό μοντέλο), το C-HR καίει τα μισά και μέσα στην πόλη (3,5 έναντι 7 λτ./100 χλμ.). Ακόμα και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, το C-HR καίει 1,5 λτ./100 λιγότερα (5,5 έναντι 7 λτ./100 χλμ.). Η διαφορά υπέρ του C-HR δικαιολογεί 2πόντο!
 
Φρενάρει καλύτερα η Alfa Romeo Tonale (1-3) 
Σχεδόν 2,5 μέτρα καλύτερα «κοκκαλώνει» η Alfa Romeo Tonale από τα 100 χλμ/ώρα σε κατάσταση φρένων πανικού. Για την ακρίβεια η Tonale χρειάζεται 35,7 μέτρα και το C-HR, 38,1 μ. Για την ιστορία πάντως η ιταλίδα της δοκιμής φορούσε τους έξτρα τροχούς των 20 ιντσών με ελαστικά 235/40, ενώ το C-HR είχε τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 225/50.
 
Καλύτερες After Sales υπηρεσίες και μεγαλύτερη εγγύηση από την Toyota (1-5) 
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποιήσαμε, η βαθμολογία της Toyota ήταν εντυπωσιακή και αισθητά πάνω από το μέσο όρο σε αντίθεση με την επίδοση της Alfa Romeo, που ήταν μετριότατη. Η Toyota επιβεβαίωσε στην πράξη τις υψηλές after sales υπηρεσίες που προσφέρει στον αγοραστή. Παράλληλα προσφέρει και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση από την Alfa Romeo, για να κερδίσει 2 πόντους και να αυξήσει τη διαφορά.
 
Είναι κούκλα και έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ η ιταλίδα (3-5)
Όσο και υποκειμενισμό να κρύβει αυτός ο τομέας, δεν μπορεί κανείς να μείνει αδιάφορος στο μεσογειακό ταμπεραμέντο της Alfa Romeo Tonale. Μάλιστα οι όμορφες γραμμές της Tonale, που έχουν στοιχειά από το ένδοξο παρελθόν της Alfa Romeo, έχουν προκύψει από τα χέρια του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη. Το νέο C-HR κάθε άλλο παρά αδιάφορο είναι σχεδιαστικά, αφού δείχνει πολύ φουτουριστικό. Είναι και εξαιρετικά καλοφτιαγμένο, αισθητά καλύτερο από πριν, αλλά η συνολική αίσθηση πολυτέλειας δεν είναι ανάλογη της Tonale. Είναι η στιγμή της Tonale να σκοράρει 2 μαζεμένες πόντους. 
 
Με καλύτερο εξοπλισμό το αισθητά φθηνότερο C-HR (3-6)
Το C-HR στην έκδοση εξοπλισμού C-LUB προσφέρει παραπάνω στοιχεία, όπως κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και ασύρματη φόρτιση κινητού. Με δεδομένη και τη πολύ χαμηλότερη τιμή του, το C-HR σκοράρει στο τελευταίο λεπτό και διευρύνει την υπέρ του διαφορά.
 
Συμπέρασμα: 6-3 κερδίζει το C-HR
Το νέο full υβριδικό Toyota C-HR καίει αισθητά λιγότερο, έχει μεγαλύτερη εγγύηση και διαθέτει καλύτερο εξοπλισμό, ενώ δεν υπάρχει σύγκριση στις after sales υπηρεσίες που απολαμβάνει. Από την άλλη, η Alfa Romeo Tonale έχει σαφώς πιο μεσογειακό ταμπεραμέντο στο design, προσφέρει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, φρενάρει πιο δυνατά και έχει πιο premium υλοποίηση στην καμπίνα. Αυτά όμως δεν αρκούν και με δεδομένη τη διαφορά τιμής, το C-HR κάνει πάρτυ ως μια σαφώς πιο Value for Money επιλογή.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

  • Εμμ Τζιακης

    Συκριση Ιταλικου ( ?) ζημιαρικου σκουπιδοντενεκε με ενα μεσαιο ποιοτικο αυτοκινητο. Ελεος.

    Προβολή περισσότερων σχολίων