Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τι φθορές θα βρω σε ένα Mazda MX-5 με 100.000 χιλιόμετρα;
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι φθορές θα βρω σε ένα Mazda MX-5 με 100.000 χιλιόμετρα;

Διαβάστηκε από 73092 αναγνώστες - 29/12/2023

Το Mazda MX-5 που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνει να αντιστέκεται καλά στο πέρασμα του χρόνου και των χιλιομέτρων. Στο εσωτερικό οι μόνες μικροφθορές βρίσκονται στον επιλογέα ταχυτήτων και στο πλαϊνό μέρος της δερμάτινης επένδυσης του καθίσματος του οδηγού. Καλό είναι να γνωρίζετε ωστόσο πως ορισμένα από τα πλαστικά, όπως αυτά στις κολώνες τους εμπρός παρπρίζ, είναι ευαίσθητα στις γρατζουνιές.

Όσον αφορά στη σκουριά, το MX-5 που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι απροβλημάτιστο. Τα πρώτα μοντέλα της συγκεκριμένης γενιάς έχουν πιθανότητα να εμφανίσουν διάβρωση, ειδικά όσα κυκλοφόρησαν σε βόρειες χώρες όπου χρησιμοποιείται αρκετό αλάτι στους δρόμους το χειμώνα. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να συνοδεύεται από ένα καλό ιστορικό συντήρησης.

Ο τακτικός καθαρισμός των υδρορροών, των θόλων και γενικότερα του πατώματος του ιαπωνικού roadster είναι κάτι που συνιστάται ανεπιφύλακτα στις ομάδες κατόχων του ΜΧ-5, καθώς και η μετέπειτα συντήρηση με κερί προστασίας, η οποία παρέχει μακροπρόθεσμη κάλυψη.
Στην περίπτωση που ακούγονται «παφλασμοί» από τις πόρτες, αυτό σημαίνει πως έχουν φράξει εντελώς οι υδρορροές που βρίσκονται στο κάτω μέρος τους, κάτι που ίσως προκαλέσει ζημιά στα ηχεία. Αν κροταλίζουν τα παράθυρα στις πόρτες με την οροφή κατεβασμένη, τότε κατά πάσα πιθανότητα έχουν φθαρεί οι μικροί οδηγοί που βρίσκονται εντός των θυρών, οι οποίοι έχουν επένδυση από τσόχα.



Η μαλακή οροφή έχει χειροκίνητο μηχανισμό και λειτουργεί εξαιρετικά γρήγορα, ενώ το πίσω παράθυρο είναι γυάλινο και δεν αποκτά φθορές με τα χρόνια. Καλό είναι να κάνετε έλεγχο για τυχόν σκισίματα και ρωγμές στο υλικό της οροφής, τα οποία αν είναι μικρά επισκευάζονται και αν είναι εκτεταμένα απαιτούν αντικατάσταση.
Το Mazda MX-5 της τρίτης γενιάς κυκλοφόρησε και με μεταλλική οροφή, στην έκδοση που ονομάζεται Roadster Coupe (RC). Τα MX-5 RC είναι κατά 30 περίπου κιλά πιο βαριά, ενδέχεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα στον υδραυλικό μηχανισμό της οροφής, αλλά από την άλλη πλευρά δεν έχουν τις πιθανότητες σκισιμάτων της μαλακής κουκούλας.

Ο άκρως σπορτίφ χαρακτήρας του Mazda MX-5 αυξάνει κάθετα τις πιθανότητες το αυτοκίνητο να έχει βελτιωθεί ή να είναι συχνός επισκέπτης κάποιας πίστας. Παρόλο που αυτό δεν είναι αναγκαία κακό, θα πρέπει να γνωρίζετε πως οι υπερβολικά σκληρές αναρτήσεις και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ επιβαρύνουν το αμάξωμα με την πάροδο του χρόνου και αυξάνουν τους τριγμούς στο εσωτερικό.  

 
 

Συμπέρασμα: Το Mazda MX-5 είναι αξιόπιστο, διαχρονικό και απολαυστικό

Συνοψίζοντας, το Mazda MX-5 τρίτης γενιάς είναι ιδιαίτερα απολαυστικό και αξιόπιστο ως μεταχειρισμένο. Η αναζήτηση ενός μοντέλου με καλό ιστορικό αξίζει τον κόπο, αφού το αυτοκίνητο θα ανταμείψει τον επόμενο κάτοχό του μέσω του οδηγοκεντρικού του χαρακτήρα, της έλλειψης σοβαρών προβλημάτων, καθώς και της διαχρονικής αξίας που έχει.
 
Βλάβες: Διαρροές στο διαφορικό, ελαττωματικοί θερμοστάτες, μοτέρ που καίει λάδια.
Έλεγξε την κουκούλα για σκισίματα και το πάτωμα για σκουριές (αν είναι από το εξωτερικό).
Πέραν αυτών είναι αξιόπιστο και απολαυστικό!
Τα πιο φθηνά κοστίζουν 6.500 ευρώ, τα πιο ακριβά πάνω από 16.000 ευρώ.
Ποια είναι η αγαπημένη σου γενιά MX-5; Ξέρεις κάποιον που πήρε και ταλαιπωρήθηκε;

Σελ.
1
Βγάζουν ζημιές τα Mazda MX-5 NC;
Σελ.
2
Τι φθορές θα βρω σε ένα Mazda MX-5 με 100.000 χιλιόμετρα;