Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς

Μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς

28/4/2024

Μπορεί η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων να κρατάει τις κλίσεις μηδενικές και το torque vectoring να μειώνει σε εκπληκτικό βαθμό την πιθανότητα εμφάνισης υποστροφής, όμως το Puma ST μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο ήρεμους ρυθμούς. Χάρη στα αμορτισέρ της Hitachi που μαλακώνουν μόλις «αντιληφθούν» ότι πέφτουν σε συνεχόμενες ανωμαλίες, η άνεση δεν πάει «περίπατο» στο βαθμό που περιμένεις από ένα SUV προσανατολισμένο στην δυναμική οδήγηση. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες δεν θα νιώσουν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά τουλάχιστον όχι σε βαθμό που θα γίνουν κουραστικές.

Η καμπίνα παραμένει φιλική προς τους επιβάτες

Αν εξαιρέσεις τα bucket καθίσματα, η καμπίνα συνεχίζει να έχει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών και δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ η κεντρική οθόνη είναι 8 ιντσών και προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του συστήματος SYNC3.



To flat-bottom τιμόνι είναι θερμαινόμενο, με τα paddle στο πίσω μέρος να ενισχύουν την αγωνιστική αίσθηση του ST, τη στιγμή που το ηχοσύστημα της Β&Ο τυλίγει με ποιοτικό ήχο το εσωτερικό. Ούτε χωροταξικά δεν συναντάμε διαφορές, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει σχετικά άνετα 2 άτομα, ενώ διαθέτει το κορυφαίο χώρο αποσκευών με 456 λίτρα, που εκτοξεύεται στα 536 λίτρα με το Mega Box, το οποίο είναι ένας επιπλέον χώρος 80 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ. 



Η τιμή του Ford Puma ST των 170 ίππων ορίζεται στα 38.290 ευρώ, τη στιγμή που το χειροκίνητο ST των 200 ίππων ακουμπάει τα 40.890 ευρώ χωρίς όμως να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις (ελαφρώς καλύτερο 0-100, χειρότερες ρεπρίζ) ή εξοπλισμό.

Συμπέρασμα
Χωρίς να στερείται την αδρεναλίνη του «μεγάλου» ST, το Puma ST των 170 ίππων προσφέρει καλύτερη οικονομία και περισσότερη ευκολία λόγω του αυτόματου κιβωτίου, ενώ ταυτόχρονα κοστίζει λιγότερο και μπαίνει και στο δακτύλιο. Σίγουρα η βασική του χρήση δεν είναι για απλή μετακίνηση από το σημείο Α στο Β, αλλά δεν ξεχνάει ότι είναι ένα μικρό SUV, φέροντας όλα τα πλεονεκτήματα που πρέπει να έχει ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Ford Puma ST 170PS
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3/12
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός βενζίνης+ turbo, mhev 48V
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 170/5.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 248/3.000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 7/αυτόματο/μπροστά
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,3
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 3,7
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 4,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.394
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 6,3
Μέση Δοκιμής 8,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 144
Ρεζερβουάρ (λτ.) 42
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 458+80
Τιμή από (ευρώ) 38.290

Σελ.
1
Ford Puma ST: 1.000αρη με 170 ίππους και συμπεριφορά «κόλαση»
Σελ.
2
Μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς