Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κρατάς το λάστιχο που «φοράει» ή αλλάζεις διάσταση; Στενό ή φαρδύ;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κρατάς το λάστιχο που «φοράει» ή αλλάζεις διάσταση; Στενό ή φαρδύ;

15/4/2024

Ανάλογα του μεγέθους του αυτοκινήτου υπάρχουν και συγκεκριμένες διαστάσεις ελαστικών που «φορά». Μπορεί όμως το ίδιο μοντέλο να παίρνει διαφορετικά πέλματα και μεγέθη. Έχει, τελικά, σημασία η ίντσα;

Διεθνές test ελαστικών από τον ADAC δίνει τις απαντήσεις

Πόσο διαφορετική είναι η συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου με βάση την διάσταση της ζάντας και γιατί ο κατασκευαστής προτείνει 2-3 επιλογές συνήθως; Σε αυτήν την ερώτηση θα απαντήσουμε παρακάτω με τη βοήθεια και του ADAC, ο οποίος τοποθέτησε στο ίδιο μοντέλο (VW Golf VII) διαφορετικού μεγέθους ζάντες και εξέτασε παραμέτρους όπως η απόσταση φρεναρίσματος και η συμπεριφορά στο βρεγμένο.
 
Ο ADAC (κορυφαία ευρωπαϊκή ένωση στον κλάδο της αυτοκίνησης, αντίστοιχη με την ΕΛΠΑ) δοκίμασε καλοκαιρινά ελαστικά σε διαφορετικές διαστάσεις (15, 16, 17 και 18 ιντσών) και από αυτό βγήκαν σημαντικά συμπεράσματα. Για τις ανάγκες του τεστ, μάλιστα, έγινε δοκιμή και σε χειμερινά ελαστικά με αντίστοιχα προφίλ και ιδιότητες.
 
Ως πρώτο συμπέρασμα έχουμε να καταθέσουμε ότι όσο μεγαλύτερη η επιφάνεια των ελαστικών, τόσο μεγαλύτερη είναι και η πρόσφυση. Επίσης, λόγω του χαμηλότερου ύψους των πλαϊνών (στα ελαστικά χαμηλότερου προφίλ), το ελαστικό είναι περισσότερο άκαμπτο και ο χειρισμός βελτιωμένος. Από την άλλη, όταν το πλάτος αυξάνεται, υπάρχει περισσότερο πέλμα σε επαφή με τον δρόμο και τα ελαστικά έχουν μειωμένη απόσταση πέδησης και αποδοτικότερο φρενάρισμα σε στεγνό οδόστρωμα.

Στενό ή φαρδύ; Ποιο κερδίζει στο φρενάρισμα & τι «παίζει» με την υδρολίσθηση;

Πρώτη δοκιμασία ήταν το φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα. Μοντέλο δοκιμής ήταν το VW Golf VII και στο τεστ συμμετείχαν 16 διαφορετικά καλοκαιρινά ελαστικά διάστασης από 15 έως 18 ίντσες. Στην δοκιμή της ADAC, όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, τα στενά ελαστικά διαμέτρου 195 mm ακινητοποιούνται μετά από κατά μέσο όρο 38,8 μέτρα, σχεδόν δύο μέτρα πιο μακριά από τα ελαστικά με πλάτος 225 mm και διάμετρο 18 ιντσών (36,7 μέτρα).
 
Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προέκυψαν όμως και κατά τη δοκιμασία της υδρολίσθησης, όπου εδώ το σημαντικό είναι το ελαστικό να διατηρεί την επαφή του με το οδόστρωμα και οι αυλακώσεις του πέλματος να απομακρύνουν αποτελεσματικά το νερό. Εδώ, λοιπόν, τα στενά ελαστικά έχουν πλεονέκτημα, γιατί η αντίσταση στο στρώμα νερού είναι μικρότερη ή αν το πούμε διαφορετικά «σχίζουν» ευκολότερα το στρώμα νερού. Στον πίνακα πιο πάνω, πιο αναλυτικά, βλέπουμε ότι οδηγώντας με στενότερα ελαστικά, το VW Golf VII που αποτέλεσε μοντέλο δοκιμής κινήθηκε 10 χλμ/ώρα γρηγορότερα στην ευθεία σε σχέση με τα φαρδύτερα ελαστικά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις