Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Έμεινα στο δρόμο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τι κάνω;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Έμεινα στο δρόμο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τι κάνω;

Διαβάστηκε από 3466 αναγνώστες - 18/8/2022

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν βγάζουν πολλές ζημιές, και ο κύριος λόγος που θα ακινητοποιηθούν είναι η ξεφόρτιστη μπαταρία. Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Μπορούμε να το ρυμουλκήσουμε, ή θα γίνει ζημιά; Για τα κινητά έχουμε Power Banks, υπάρχει κάτι αντίστοιχο; Ακολουθούν όλες οι απαντήσεις!

Τη χρονιά που πέρασε, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων πήραν την ανιούσα, ενώ σίγουρα έχουμε παρατηρήσει όλο και περισσότερα ηλεκτροκίνητα στο δρόμο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία όμως είναι σχετικά άγνωστη, και πολλοί έχουν ερωτήσεις που αφορούν τα θέματα αξιοπιστίας. Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις είναι «τι θα κάνω αν μείνω από μπαταρία στην άκρη του δρόμου;».

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, η λύση είναι απλή: Πηγαίνεις στο κοντινότερο πρατήριο, γεμίζεις ένα μπιτόνι και συμπληρώσεις όσα καύσιμα χρειάζονται για να φτάσεις οδικώς ξανά στο βενζινάδικο. Με τα ηλεκτρικά τι γίνεται; Οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο πολλοί όσο τα πρατήρια καυσίμων, αλλά, ακόμα και αν ήταν, δεν γίνεται να πάρεις ρεύμα σε μπιτόνι... Αναλύουμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνεις αν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πάθεις βλάβη, ή απλά αν μείνεις από ενέργεια.
 

Οι κύριες βλάβες των ηλεκτρικών οχημάτων αφορούν τη μικρή μπαταρία 12V

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποδειχθεί μέχρι στιγμής ιδιαίτερα αξιόπιστα. Το 2021 η γερμανική ADAC (αντίστοιχη της δικής μας ΕΛΠΑ) εισήγαγε ξεχωριστούς τομείς αξιολόγησης όσον αφορά τις βλάβες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι ζημιές που αφορούσαν τον τομέα της ειδικής τεχνολογίας, όπως μπαταρίες, ηλεκτρομοτέρ και σύστημα φόρτισης, αποτελούσαν το 4,4% των συνολικών βλαβών. Παρόλα αυτά, η μικρότερη μπαταρία 12V που είναι τοποθετημένη στο αυτοκίνητο ήταν υπεύθυνη για το 54% των ζημιών στα συγκεκριμένα οχήματα. Συγκριτικά, η αντίστοιχη μπαταρία που υπάρχει στα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες ευθυνόταν για το 46% των βλαβών των συμβατικών οχημάτων.

Τα πορτοκαλί καλώδια κάτω από το καπό έχουν υψηλή τάση

Πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου ένα όχημα με «κανονικό» κινητήρα παρουσίασε κάποια βλάβη, η οποία επιδιορθώθηκε, έστω και πρόχειρα, από τον οδηγό, ούτως ώστε να μπορέσει να συνεχίσει μέχρι να φτάσει στον προορισμό του. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι θέμα ασφάλειας να αφήσουμε τις επισκευές για κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο. Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να «πειράξουμε» τα πορτοκαλί καλώδια που είναι κάτω από το καπό, καθότι μέσα από αυτά περνά ρεύμα υψηλής τάσης. Αν δεν είμαστε έμπειροι και δεν ξέρουμε με απόλυτη σιγουριά τι κάνουμε, πρέπει να καλέσουμε οδική βοήθεια, ενώ παράλληλα θα πρέπει να δώσουμε σαφείς οδηγίες σε σε τυχόν περαστικούς που θα θέλουν να βοηθήσουν, έτσι ώστε να αποφευχθεί κάποιος τραυματισμός.

Συνήθως οι εταιρείες παρέχουν εγγυήσεις, στο πλαίσιο της ηλεκτροκινητικότητας. Το αυτοκίνητο θα μεταφερθεί σε κάποια αντιπροσωπεία ή εξουσιοδοτημένο συνεργάτη, προκειμένου να επισκευαστεί, ή ακόμα και σε κάποιο σταθμό φόρτισης, αν το πρόβλημα είναι απλώς μία άδεια μπαταρία.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις