autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Mercedes CLA: Οδηγούμε το γερμανικό ηλεκτρικό με τη μεγάλη αυτονομία
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Mercedes CLA: Οδηγούμε το γερμανικό ηλεκτρικό με τη μεγάλη αυτονομία

Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLA

25/6/2025

Η επόμενη ηλεκτρική μέρα της Mercedes.
Η αυτονομία στο προσκήνιο με 750 χιλιόμετρα.
Ψηφιακή προσέγγιση με νέο σύστημα Mercedes.
Πολλές οι επερχόμενες εκδόσεις, άγνωστες οι τιμές.

Η επόμενη ηλεκτρική μέρα της Mercedes

Η Mercedes μπορεί να έχει ρίζες στην αυγή της αυτοκίνησης και στον εφευρέτη του αυτοκινήτου, αλλά οι εξελίξεις στο χώρο προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς και ακόμα και η Στουτγάρδη δεν έχει πολλά περιθώρια για ανάσες. Ο ηλεκτρισμός προελαύνει, ο ανταγωνισμός από Tesla και Κίνα πιέζει και ο Γερμανός κατασκευαστής καλείται να δώσει απάντηση. Τα EQ μοντέλα ήταν η αρχή, αλλά η συνέχεια περιλαμβάνει τη νέα MMA αρχιτεκτονική (Mercedes Modular Architecture), της οποίας ο πρώτος εκπρόσωπος καταφθάνει σύντομα και λέγεται Mercedes CLA. Παίρνουμε εδώ μια πρώτη γεύση του τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν, φορώντας ακόμα το καμουφλάζ.

Αυτό σημαίνει βέβαια ότι η εμφάνιση είναι λίγο δύσκολο να κριθεί. Αλλά κάποια πράγματα είναι σχεδόν νομοτελειακά. Στα 4,75 μέτρα, το αμάξωμα είναι μακρύ και, παρ’όλο που δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλό ή fastback νοοτροπίας, εξακολουθεί να διαθέτει μια υπόνοια κουπέ. Οι γραμμές είναι αντίστοιχες των υπαρχόντων σεντάν της Mercedes και εύκολα μπορεί να κάνει κάποιος εικόνα την καθαρή σχεδίαση που ξέρουμε από τις C-Class και E-Class παραγωγής (με ίσως μικρότερες γρίλιες και εισαγωγές αέρα), αλλά η έμφαση εδώ είναι λιγότερο στην αισθητική και περισσότερο στην αεροδυναμική, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Η αυτονομία στο προσκήνιο με 750 χιλιόμετρα

Ποιος είναι ο στόχος της Mercedes CLA λοιπόν; Πολύπλευρος , αλλά πρώτα απ’όλα να πάει μακριά. Η Mercedes ήδη έχει να επιδείξει τιτάνιες αυτονομίες σε θερμικά και plug-in σύνολα, αλλά στο ρεύμα έχει ισχυρούς αντιπάλους και ο κινέζικος δράκος βρίσκεται εν μέσω βρυχηθμού. Εδώ λοιπόν έρχεται να «κολλήσει» η αεροδυναμική, αλλά και το σχετικά μικρό – για τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τέτοιου μεγέθους πάντα – βάρος, που οριακά ξεπερνά τους δύο τόνους.

Εντός του πλαισίου υπάρχει μια σεβαστή μπαταρία 85 kWh, που σύμφωνα με τη Mercedes θα κινήσει αυτό το προσεκτικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο πλαίσιο για τη διόλου ευκαταφρόνητη απόσταση των 750 χιλιομέτρων. Αν σκεφτεί κανείς ότι η Tesla δίνει 622 χιλιόμετρα για το Model Y Long Range, γίνεται σαφές ότι στη Στουτγάρδη έχουν πάρει το ζήτημα της αυτονομίας πολύ σοβαρά. Και έπεται και συνέχεια, γιατί η CLA δεν είναι παρά ο πρώτος MMA εκπρόσωπος της γερμανικής φίρμας.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, αυτή η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων που δίνει με τη σειρά του κίνηση στον πίσω άξονα. Στο μέλλον θα υπάρξει και ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση, με ένα δεύτερο μοτέρ 109 ίππων μπροστά και συνδυαστική απόδοση 380, αλλά και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.

Αλλά παρεκτρεπόμαστε. Όπως είπαμε, η έμφαση είναι στο κομμάτι της αυτονομίας και η πραγματική επίδειξη ταχύτητας της Mercedes CLA είναι στο φορτιστή. Η πλατφόρμα των 800 Volt μπορεί να φορτίσει με έως 300 kW, που εν προκειμένω σημαίνει ότι, στην περίπτωση που η «ταξιδιάρα» μπαταρία χρειαστεί να μπει στην πρίζα κατά τη διάρκεια της διαδρομής, θα επεκτείνει την αντοχή της κατά 400 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις 15 λεπτά.

Πώς μεταφράζεται το παραπάνω πακέτο στην οδήγηση; Αθόρυβα και… αέρινα είναι η απάντηση, καθώς η CLA κινείται ταχύτατα, ακούγεται ελάχιστα, πατά βελούδινα, φρενάρει ακαριαία και φαίνεται ικανή να κινηθεί στον αιώνα τον άπαντα αν δεν πιεστεί.

Ψηφιακή προσέγγιση με νέο σύστημα Mercedes

Το εσωτερικό της CLA ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που δημιουργεί το εξωτερικό, όντας ευρύχωρο και άνετο. Ακόμα και πίσω, όπου οι κουπέ καταβολές θέτουν κάποιους περιορισμούς, δε θα στριμωχτεί κανείς – όπως προειπώθηκε, δεν πρόκειται για ιδιαίτερα χαμηλό ή fastback αυτοκίνητο. Αντίστοιχα είναι τα πράγματα και στο χώρο αποσκευών, όπου τα 400 λίτρα δεν εντυπωσιάζουν μεν, αλλά ούτε και απογοητεύουν, ενώ τα πράγματα κάνει αρκετά ευκολότερα η ύπαρξη ενός απροσδιορίστου μεγέθους frunk.

Αρκετές επιφάνειες του σαλονιού ήταν καλυμμένες, αλλά ορατή ακόμα κι έτσι ήταν η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment, που πλέον αποτελεί εταιρική υπόθεση, καθώς η Mercedes έχει εξελίξει το δικό της σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι ενημερώσεις και οι αναβαθμίσεις θα μπορούν να γίνονται αυτόματα και να κρατούν σύγχρονο το σύστημα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να περιμένει το επόμενο facelift, αλλά και ότι στο πέρασμα του χρόνου οι λειτουργίες και οι δυνατότητες θα αυξάνονται.

Πολλές οι επερχόμενες εκδόσεις, άγνωστες οι τιμές

Η Mercedes CLA της δοκιμής είναι μόνο μία από τις πολλές μορφές που αναμένεται να έχει το μοντέλο. Για να δελεάσουν τον κάθε οικογενειάρχη, οι Γερμανοί θα διαθέτουν το αυτοκίνητο με μπαταρία 58 kWh και ετοιμάζουν και προσθιοκίνητες εκδοχές με ήπια υβριδικούς βενζινοκινητήρες. Όλα αυτά, μαζί φυσικά και με τη βασική ηλεκτροκίνητη έκδοση, θα προσφέρονται και με αμάξωμα τύπου shooting brake, με τον τιμοκατάλογο προς το παρόν να μην αποκαλύπτεται.

Η ουσία όμως είναι εδώ, στον ηλεκτροκινητήρα των 272 ίππων και στη μεγάλη αυτονομία. Αυτό είναι το πεδίο στο οποίο επέλεξε να δώσει μάχη η Mercedes και που στηρίζει τις μελλοντικές της κινήσεις. Σε έναν κόσμο όπου όλο και περισσότερα αυτοκίνητα αποκτούν μπαταρία και όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα της στάσης για φόρτιση και της αναζήτησης σταθμού και πρίζας, η CLA είναι η στροφή της Στουτγάρδης προς τις σύγχρονες απαιτήσεις. Και σε πρώτη φάση, δείχνουν να έχουν πετύχει.

CITROEN
TOYOTA