autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
BMW X3 20d xDrive: Οδηγούμε την ντίζελ X3
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

BMW X3 20d xDrive: Οδηγούμε την ντίζελ X3

Οδηγούμε την BMW X3 20d xDrive

27/6/2025

Η τέταρτη γενιά της X3 έχει να ανταποκριθεί σε επιτυχημένο παρελθόν.
Ανανεωμένο και σύγχρονο εσωτερικό.
Ήπια υβριδικός ντίζελ 197 ίππων με χαμηλή κατανάλωση.
Αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις και ταξίδια.

Η τέταρτη γενιά της X3 έχει να ανταποκριθεί σε επιτυχημένο παρελθόν

Η BMW X3 έχει κλείσει πάνω από 20 χρόνια ζωής πλέον και ο απολογισμός είναι σίγουρα θετικός – οι Βαυαροί έπραξαν σοφά όταν λανσάρισαν το μοντέλο. Περί τα 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχει πουλήσει το όνομα X3, φτάνοντας αισίως στην τέταρτη γενιά του πέρυσι, την οποία και εξετάζουμε εδώ, στην ντιζελοκίνητη έκδοση 20d xDrive.

Σε σχέση με το παρελθόν, η πιο σύγχρονη X3 έχει περάσει στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW, όντας πιο γωνιώδης και δίνοντας συνολικά μια αίσθηση (ακόμα μεγαλύτερου) όγκου με τις βαριές τευτονικές γραμμές της, τη μεγάλη μάσκα και την εξογκωμένη ουρά, όπου η πινακίδα κυκλοφορίας έχει κατεβεί στον προφυλακτήρα. Με μήκος 4,76 μέτρα και πλάτος 1,92, έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά σε αμφότερες τις διαστάσεις συγκριτικά με τον πρόγονο. Η περισσότερη δουλειά ωστόσο έχει γίνει μέσα, όπως ανακαλύπτουμε μόλις ανοίγουμε τις πόρτες.

Ανανεωμένο και σύγχρονο εσωτερικό

Ξεχάστε τους διακόπτες, γιατί εδώ στην πλειοψηφία τους έχουν εκλείψει. Πλέον, λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, τα φώτα alarm και ο εξαερισμός γίνονται μέσω αφής στο Interaction Bar, όπως αποκαλεί η BMW τη σχετική δομή πάνω από την κεντρική κονσόλα. Απόντες ή λειτουργώντας περισσότερο ως αισθητήρες αφής είναι και μερικοί από τους διακόπτες του τιμονιού, από τους οποίους γίνεται ο έλεγχος των υαλοκαθαριστήρων και των φωτιστικών σωμάτων. Φυσικά, πολλά μπορούν να γίνουν μέσω της οθόνης του infotainment, που χρησιμοποιεί εδώ το νέο BMW Operating System 9, προπομπό του System X που θα δούμε στις Neue Klasse.

Η ευκολία στη διαχείριση και η λειτουργικότητα ωστόσο παραμένουν ψηλά, χάρη στην ύπαρξη (και εδώ) του iDrive χειριστηρίου στη μέση, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί κατάλληλα για να ελέγξει τις περισσότερες παραμέτρους των διαφόρων συστημάτων, αλλά και της δυνατότητας ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών. Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελεί από τα πλέον εξελιγμένα της αγοράς από πλευράς ανταπόκρισης και κατανόησης. Μπορεί να ακούσει μέχρι και ψιθύρους, αλλά και να απαντήσει σε αντίστοιχα χαμηλούς τόνους, διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα όταν κάποιοι επιβάτες έχουν αποκοιμηθεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Και μια και μιλάμε για την καμπίνα, να τονίσουμε ότι τα υλικά είναι ποιοτικά και η ηχομόνωση ειδικά είναι παροιμιώδης. Ελάχιστοι θόρυβοι περνούν στο εσωτερικό της BMW X3 για να χαλάσουν την άνεση που απολαμβάνουν οι ταξιδιώτες στα νέα και πολύ βολικά σπορ καθίσματα που αγκαλιάζουν τους ώμους. Άνετη και η πίσω σειρά, κυρίως στην πλάτη όπου η στήριξη είναι εξαιρετική.
Χώρος υπάρχει και στο πορτ μπαγκάζ των 570 λίτρων (1700 με τα καθίσματα διπλωμένα), κατά 20 λίτρα αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Ήπια υβριδικός ντίζελ 197 ίππων με χαμηλή κατανάλωση

Όπως είπαμε, η BMW X3 της δοκιμής είναι ντίζελ, αλλά και ήπια υβριδική. Ο 2λιτρος κινητήρας υποστηρίζεται από σύστημα 48 V που ενισχύει την εκκίνηση και την επιτάχυνση, αποδίδει δε 197 ίππους και 400 Nm ροπής. Αυτά περνούν στο δρόμο μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.900 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,4 δευτερόλεπτα.

Καίει λίγο επίσης, με την κατανάλωση της δοκιμής να ανέρχεται στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, η ντιζελοκίνητη X3 αναδεικνύεται σε δρομέα μεγάλων αποστάσεων, κάνοντας περί τα 950 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις και ταξίδια

Ισορροπημένο αμάξωμα, σπορ τιμόνι BMW, σταθερότητα και ακαμψία. Η BMW X3 θα περάσει όλες τις πληροφορίες από την άσφαλτο στον οδηγό χωρίς πρόβλημα, θα στρίψει με ελάχιστες κλίσεις ακόμα και σε απότομες καμπές και θα «ισιώσει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, κυλώντας υποδειγματικά. Σε αυτό κάνει τα πράγματα ακόμα καλύτερα η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα εγκατάστασης του Driving Assistant Professional, για ημιαυτόνομη οδήγηση. Εδώ αναλαμβάνει το cruise control και η πλοήγηση, για τη χάραξη και τη διατήρηση σταθερής πορείας, καθώς και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας που επεμβαίνουν στις αλλαγές λωρίδων, όταν το αμάξωμα πλησιάζει πολύ άλλο αντικείμενο σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, καθώς και στη διαχείριση σε συνθήκες κίνησης. Ειδικά τα συστήματα έκτακτου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας είναι από τα πιο ευαίσθητα, ακριβή και διακριτικά στην επέμβαση που μπορεί να βρει κανείς στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Και όλα αυτά πάντα αθόρυβα. Ο ντίζελ θα ακουστεί σπάνια, συνήθως σε απότομη επιτάχυνση, ο αέρας στις υψηλές ταχύτητες δε γίνεται αισθητός, οι θόρυβοι του περιβάλλοντος δε φτάνουν μέσα και οι κραδασμοί απορροφώνται. Τα 950 χιλιόμετρα που βγάζει η BMW X3 θα γίνουν άνετα και ήσυχα, με τα καθίσματα, την ηχομόνωση και την ανάρτηση να εξαφανίζουν κάθε τι ενοχλητικό και κουραστικό.

Υπάρχει κάποιο πρόβλημα; Ίσως το εύρος των λειτουργιών οδήγησης. Μέχρι 8 διατίθενται θεωρητικά, αλλά στην πράξη οι έξι από αυτές δεν αφορούν όντως την οδήγηση, αλλά περισσότερο οπτικοακουστικά ζητήματα, όπως ο φωτισμός της καμπίνας ή ο ήχος του κινητήρα. Φρένα, αμορτισέρ, τιμόνι, γκάζι και ESP παραμένουν αμετάβλητα, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες εξατομίκευσης της οδηγικής συμπεριφοράς. Τα δύο προγράμματα που επεμβαίνουν πραγματικά κάνουν πολύ καλή δουλειά, αλλά θα πρέπει κάποιος να αρκεστεί σε αυτά.

Η BMW X3 20d xDrive ξεκινά στην Ελλάδα από τα 71.400 ευρώ. Τιμή που δεν είναι για όλους, αλλά οπωσδήποτε φαίνεται να συνδέεται με ένα εξαιρετικά εξοπλισμένο και στημένο αυτοκίνητο. Η πιο πρόσφατη γενιά της X3 έχει όλα τα φόντα για να συνεχίσει την επιτυχία των προηγούμενων.

CITROEN
TOYOTA