autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Fiat Grande Panda: Οδηγούμε την επόμενη πρόταση για την ελληνική αγορά
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Fiat Grande Panda: Οδηγούμε την επόμενη πρόταση για την ελληνική αγορά

Οδηγούμε το Fiat Grande Panda

26/5/2025

Το Panda είναι πάντα Panda
Λιτό εσωτερικό, αλλά δε λείπει η τεχνολογία
Υβριδικό ή ηλεκτρικό, με χαμηλή κατανάλωση και 320 χιλιόμετρα αυτονομία
Για την πόλη και τις εκδρομές

Το Panda είναι πάντα Panda

125 χρόνια δεν είναι λίγα για μια εταιρεία. Το Panda είναι από τα πιο εμβληματικά μοντέλα αυτής της μακράς πορείας και ταιριαστή επιλογή για να γιορτάσει η Fiat την ιστορία της και την παράδοσή της στα μικρά αυτοκίνητα. Αναμένεται να δούμε αρκετές εκδοχές του Panda μέχρι το 2027 λοιπόν, αλλά η πρώτη, ένα λιλιπούτειο crossover, είναι ήδη εδώ, λέγεται Fiat Grande Panda και επιχειρεί να θέσει σε καλό επίπεδο τον πήχη.

Εξωτερικά, η ταυτότητα του νέου αυτοκινήτου διατηρείται, δεν κρύβεται και μάλλον προωθείται. Πρόκειται ξεκάθαρα για Panda, με γωνιώδες και στιβαρό ντιζάιν, απλές γραμμές και μια νότα από το παλιό Panda 4x4 του 1983, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (περί τα 18 εκατοστά), τους θόλους με την υπόνοια τετραγωνισμού και τις ράβδους της οροφής. Μια πιο σύγχρονη πινελιά δίνουν τα pixel φωτιστικά σώματα εμπρός. Με μήκος μια ανάσα κάτω από τα 4 μέτρα, παραμένει συμμαζεμένο και ευέλικτο, ενώ το ύψος των 1,57 μέτρων και οι προαιρετικοί τροχοί των 17 ιντσών προσδίδουν μια πιο έντονη παρουσία.

Λιτό εσωτερικό, αλλά δε λείπει η τεχνολογία

Η δεκαετία του ’80 έχει επηρεάσει και το εσωτερικό, συγκεκριμένα την οβάλ μορφή του ταμπλό στο Grande Panda. Οι οθόνες βέβαια είναι σαφώς από τη σύγχρονη πραγματικότητα, με πίνακα οργάνων 10 ιντσών και infotainment 10,25 ιντσών, πολύ καλό μέγεθος για B-SUV. Η οθόνη infotainment είναι standard μόνο στην ηλεκτρική έκδοση, με τη βασική υβριδική να αρκείται σε βάση για smartphone.

Μέγεθος βρίσκεται και στους χώρους, που δεν είναι τεράστιοι αλλά βρίσκονται σε καλό επίπεδο. Πέντε θέσεις, καλό μεταξόνιο στα 2,54 μέτρα και άκρως ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 412 λίτρων επιτρέπουν τη χρήση και με πιο οικογενειακό προσανατολισμό.

Συνολικά, το εσωτερικό είναι αρκετά λιτό και απέριττο, αλλά έχει και στιλ και ποιότητα, όπως υποδεικνύουν το επίπεδο πάνω και κάτω τιμόνι, οι λεπτομέρειες μπαμπού στην επένδυση και οι μικρές πινελιές χρώματος στην κονσόλα.

Αυτό που σίγουρα δε λείπει από το Grande Panda είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, που έχουν αρχίσει να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά σε μικρότερα αυτοκίνητα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όσα έχει είναι εύχρηστα, καθώς και διακόπτες υπάρχουν και δίνεται η δυνατότητα φωνητικών εντολών (ανεξαρτήτως της ύπαρξης οθόνης).

Υβριδικό ή ηλεκτρικό, με χαμηλή κατανάλωση και 320 χιλιόμετρα αυτονομία

Κάτω από το καπό, το Fiat Grande Panda θα φέρει είτε ήπια υβριδική, είτε αμιγώς ηλεκτρική καρδιά. Το υβριδικό σύνολο των 1,2 λίτρων διαθέτει μπαταρία 48 V, συνολική ισχύ 110 ίππων και λειτουργεί σε κύκλο Miller για μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και χαμηλή κατανάλωση, που κατά τη Fiat διαμορφώνεται στα 5,1 λτ./100 χλμ.

Το μοτέρ στην ηλεκτροκίνητη έκδοση τροφοδοτείται από μπαταρία 44 kWh με παρόμοια απόδοση 113 ίππων. Η ονομαστική αυτονομία είναι στα 320 χιλιόμετρα, ενώ για την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας η τελική ταχύτητα περιορίζεται, ομολογουμένως αρκετά χαμηλά, στα 132 χλμ./ώρα (160 στην υβριδική έκδοση). Για να πιάσετε τουλάχιστον τα 100 απαιτούνται 11 δευτερόλεπτα (σημειώσατε ότι η Fiat δίνει κατά 1 δευτερόλεπτο καλύτερη επιτάχυνση για το υβριδικό σε σχέση με το ηλεκτρικό λόγω του κατά 207 κιλά μικρότερου βάρους). Η ταχυφόρτιση είναι αρκετά γρήγορη στα 100 kW, με 27 λεπτά να απαιτούνται για το 20%-80%. Το πρωτοποριακό ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης λειτουργεί με 7 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα.

Για την πόλη και τις εκδρομές

Στο δρόμο, τα 1.347 (1.554 στην ηλεκτρική έκδοση) κιλά του Fiat Grande Panda είναι αρκετά άνετα στην κύλιση. Δε θα προβληματίσει στην πόλη και στην κίνηση και σε συνδυασμό με τους χώρους του θα εξασφαλίσει σχετικά εύκολες διαδρομές στις οικογενειακές εξόδους και τα σαββατοκύριακα.

Το τιμόνι θα μπορούσε να δίνει λίγο καλύτερη πληροφόρηση, αλλά είναι επαρκώς ακριβές και επιτρέπει εύκολο και ομαλό χειρισμό. Εκεί που το Grande Panda μπορεί να συμπεριφερθεί λίγο πιο άνισα είναι στο φρενάρισμα και στις απότομες ανωμαλίες του δρόμου, με την ανάρτηση να μην αποσβένει εντελώς τους κραδασμούς.  

Το Grande Panda έχει πάρει ήδη το δρόμο για την ελληνική αγορά, αν και ακόμα δε γνωρίζουμε τις τιμές του στη χώρα μας. Στις ευρωπαϊκές αγορές πάντως, το κόστος της ηλεκτρικής έκδοσης ξεκινά από περίπου 25.000 ευρώ, με το υβριδικό σύνολο να είναι γύρω στα 6.000 ευρώ φθηνότερο, αριθμοί που το τοποθετούν ανάμεσα στις φθηνότερες προτάσεις της κατηγορίας. Με το θελκτικό σχεδιασμό εντός και εκτός, την παρουσία υβριδικής τεχνολογίας από τη βάση και τα ηλεκτρονικά του συστήματα, είναι πιθανό να αποτελέσει ανταγωνιστική πρόταση ανάμεσα στα B-SUV.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

ILEP
11 STEPS