autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Suzuki e Vitara: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό SUV
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Suzuki e Vitara: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό SUV

Οδηγούμε το Suzuki e Vitara

12/5/2025

Ηλεκτρικό, αλλά προσανατολισμένο στο χώμα
Άνετο εσωτερικό και καλοί χώροι
Έως 183 ίπποι και επιλογή τετρακίνησης
Σταθερό και με καλή απόκριση εντός και εκτός δρόμου

Ηλεκτρικό, αλλά προσανατολισμένο στο χώμα

Μη σας μπερδεύει. Η Suzuki ανανέωσε σχετικά πρόσφατα το Vitara, το οποίο και θα παραμείνει στην γκάμα της. Το e Vitara από την άλλη είναι η νέα άφιξη, το πρώτο βήμα της Suzuki στο χώρο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, που κοιτά προς το μέλλον επιχειρώντας παράλληλα να διατηρήσει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του ομώνυμου θερμικού.
Η εμφάνιση μπορεί να έχει αρκετές διαφορές από το συμβατικό Vitara λοιπόν, αλλά δεν πρόκειται για κάποια επίδειξη ηλεκτρικού φουτουρισμού. Η πλαστική προστασία σε προφυλακτήρες, ποδιές και τους θόλους των τροχών προδίδουν off-road καταβολές και η στιβαρή σχεδίαση πείθει για την αποτελεσματικότητά του.
Το e Vitara έχει μεγαλώσει λίγο σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο, με το μήκος των σχεδόν 4,28 μέτρων να το τοποθετεί κάτω από το S-Cross και το πλάτος στα 1,8 να είναι κατά δύο εκατοστά μεγαλύτερο του συμβατικού.

Άνετο εσωτερικό και καλοί χώροι

Το εσωτερικό είναι επίσης καινούργιο. Το μεγάλο ταμπλό με το γωνιώδη σχεδιασμό δείχνει επίσης προς έναν πιο «σκληροπυρηνικό» χαρακτήρα, υπάρχει ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα και οι δύο οθόνες infotainment επιδεικνύουν τη σύγχρονη πλευρά της κατασκευής. Η Suzuki δεν έχει ακόμα δώσει λεπτομέρειες για τις παραμέτρους του συστήματος, ούτε αν θα υποστηρίζει σύνδεση με κινητά τηλέφωνα. Νέο είναι και το flat bottom τιμόνι.
Για το πόσο… μαζεμένο είναι το e Vitara, το εσωτερικό αποδεικνύεται ευχάριστα ευρύχωρο. Τα καθίσματα είναι άνετα, ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δε θα αφήσει κανέναν με παράπονα και θα πρέπει κάποιος να είναι αρκετά ψηλός για να αρχίσει να αισθάνεται περιορισμένος στη θέση του οδηγού, πάνω από την οποία υπάρχει και μια μικρή κοιλότητα ακριβώς για να βοηθήσει σε τέτοιες περιπτώσεις.
Η μπαταρία περιορίζει κάπως το χώρο αποσκευών, αφήνοντας ελεύθερα 306 λίτρα. Η χωρητικότητα ωστόσο μπορεί να αυξηθεί στα 562 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και πλησιάζει τα 900 όταν πέσει και του συνοδηγού. Το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά ψηλά, αλλά το επίπεδο πάτωμα του πορτ μπαγκάζ διευκολύνει.

Έως 183 ίπποι και επιλογή τετρακίνησης

Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Suzuki, το e Vitara είναι στημένο πάνω στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Heartect-e, που ενδεχομένως θα δούμε στο μέλλον και σε άλλα EVs της εταιρείας. Η πλατφόρμα υποστηρίζει δύο μεγέθη μπαταρίας, 49 και 61 kWh αντίστοιχα.
Η έκδοση με τη μικρή μπαταρία θα είναι προσθιοκίνητη, με απόδοση 144 ίππων. Για τη μεγάλη, η ισχύς ανεβαίνει στους 174 ίππους και υπάρχει και δυνατότητα τετρακίνησης με ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων στον πίσω άξονα και συνδυαστική ισχύ 183 ίππων. Το 0-100 επιτυγχάνεται έτσι σε 7,4 δευτερόλεπτα.
Για την ισχυρότερη προσθιοκίνητη έκδοση, η Suzuki δίνει ονομαστική αυτονομία 400 χιλιομέτρων, βάσει του κύκλου WLTP. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε 45 λεπτά έως το 80% σε ταχυφορτιστή 90 kW, ενώ στο wallbox θα χρειαστούν γύρω στις πεντέμισι ώρες.

Σταθερό και με καλή απόκριση εντός και εκτός δρόμου

Παρά την επιτάχυνση της τετρακίνητης έκδοσης, το βάρος των 1,9 τόνων δύσκολα κρύβεται. Δεν προβληματίζει ωστόσο, καθώς η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και οι αεριζόμενοι δίσκοι πίσω εξασφαλίζουν προβλέψιμη συμπεριφορά και σταθερότητα, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και ο μικρός κύκλος στροφής στα 10,4 μέτρα.
Το e Vitara, όπως προειπώθηκε, δεν είναι ένα ηλεκτρικό που φτιάχτηκε για τα μάτια. Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα αποδίδει 65 Nm ροπής και όταν κληθεί θα ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από το χιόνι και τη λάσπη, το πρόγραμμα Trail προσομοιώνει τη λειτουργία ενός κεντρικού διαφορικού και εμποδίζει την ανεξέλεγκτη περιστροφή σε ένα μόνο άξονα και η ομαλή επιτάχυνση μαζί με το ESP σημαίνουν ότι δύσκολα οι τροχοί θα «σκάψουν» το χώμα. Το e Vitara μπορεί αναμφισβήτητα να κυκλοφορήσει εκτός δρόμου και η μόνη απαίτηση που θα μπορούσε να έχει κανείς είναι στην απόσταση από το οδόστρωμα, καθώς 18 εκατοστά μπορεί να αποδειχθούν ανεπαρκή σε πιο απαιτητικές συνθήκες.
Η μπαταρία λιθίου είναι ανθεκτική, αλλά η ταχυφόρτιση, που περιορίζεται στα 90 kW, δεν είναι και τόσο ταχεία στα 45 λεπτά και ενδεχομένως θα προσθέσει χρόνο σε πιο μεγάλα ταξίδια. Από την άλλη, η άνεση εντός της καμπίνας και η καλή οδηγική συμπεριφορά σημαίνουν ότι τουλάχιστον αυτά τα ταξίδια θα είναι ευχάριστα.
Ο πρώτος πλήρης εξηλεκτρισμός της Suzuki δίνει λοιπόν ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο, που έχει ξεπεράσει τα περισσότερα προβλήματα του παρελθόντος διατηρώντας παράλληλα την ουσία και το χαρακτήρα που έχουν συνδεθεί στο πέρασμα του χρόνου με το όνομα Vitara.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

ILEP
11 STEPS