
Toyota bZ4X: Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV μετά το facelift
Οδηγούμε το Toyota bZ4X
Ψηφιακή αναβάθμιση και οθόνη 14 ιντσών.
Σημαντικές αλλαγές στα κινητήρια σύνολα, έως 573 χιλιόμετρα αυτονομία.
Βελτιωμένη ακόμα και στο πρωτότυπο η οδική συμπεριφορά.
Η Toyota ανανεώνει το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, αλλά δεν επεμβαίνει στη σχεδίαση
Το Toyota bZ4X ξεκίνησε ως το πρώτο μοντέλο της σειράς bZ, δηλαδή «beyond zero», με την οποία ο ιαπωνικός αυτοκινητιστικός κολοσσός σχεδίαζε να περάσει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, έχοντας προγραμματίσει αρχικά επτά αυτοκίνητα για μέχρι το 2025. Προγραμματισμός που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε για διάφορους λόγους, αλλά όχι για την εμπορική πορεία του bZ4X, που είναι από τα επιτυχημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία των D-SUV.
Προς ενίσχυση και συνέχιση αυτής της πορείας, η Toyota ανακοίνωσε τον Μάιο του 2025 ότι το μοντέλο θα λάβει facelift και είχαμε την ευκαιρία να εξετάσουμε αυτήν τη νέα εκδοχή του. Το φρεσκάρισμα πάντως αφορά κυρίως το εσωτερικό και τα μηχανολογικά μέρη, καθώς λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στον εξωτερικό σχεδιασμό. Οι πλαϊνοί αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα έχουν γίνει λεπτότεροι και πιο κάθετοι για καλύτερη λειτουργία και αεροδυναμική απόδοση, τα φωτιστικά σώματα μπροστά έχουν αλλάξει και υπάρχει μπάρα LED κάτω από το σήμα, αλλά κάπου εκεί οι διαφορές τελειώνουν – οι Ιάπωνες κρατούν το σχεδιαστικό DNA του bZ4X αμετάβλητο.
Ψηφιακή αναβάθμιση και οθόνη 14 ιντσών
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Toyota bZ4X ξεχωρίζει η νέα μεγάλη οθόνη πολυμέσων, η διαγώνιος της οποίας φτάνει πλέον τις 14 ίντσες. Το σύστημα infotainment έχει ήδη αναβαθμιστεί και εδώ βρίσκεται στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, με καινούργια λειτουργία πλοήγησης που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα σημεία της διαδρομής όπου η μπαταρία αναμένεται να πέσει στο 50% και στο 20% της χωρητικότητάς της. Παρούσα και η τρίτη γενιά του Toyota Safety Sense, που διαχειρίζεται τα συστήματα οδηγικής υποβοήθησης του αυτοκινήτου, στα οποία περιλαμβάνεται σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, ελέγχου ταχύτητας και αυτόματου φρεναρίσματος. Το λογισμικό θα εξακολουθήσει να αναβαθμίζεται μέσω over-the-air τεχνολογίας.
Σημαντικές αλλαγές στα κινητήρια σύνολα, έως 573 χιλιόμετρα αυτονομία
Εντελώς διαφορετικά είναι τα πράγματα κάτω από το πάτωμα στο ανανεωμένο bZ4X. Πλέον, το SUV της Toyota διατίθεται με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 57,7 και 73,1 kWh αντίστοιχα. Η πρώτη συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 167 ίππων, ενώ η δεύτερη τροφοδοτεί ένα μοτέρ 224 ίππων στη δικίνητη έκδοση και δύο μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 343 ίππων στην κορυφαία τετρακίνητη, όντας και ένα από τα ισχυρότερα μοντέλα της εταιρείας εκτός της γκάμας των GR.
Η μέγιστη αυτονομία της μεγάλης μπαταρίας υπολογίζεται στα 573 χιλιόμετρα, γύρω στα 60 χιλιόμετρα παραπάνω από τις ανώτερες προ ανανέωσης τιμές, βάσει μεικτού κύκλου WLTP. Το facelift έχει επίσης βελτιώσει τη φόρτιση χάρη σε μια νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας. Στα 150 kW, η μπαταρία χρειάζεται λιγότερη από μισή ώρα για να φτάσει στο 80%.
Βελτιωμένη ακόμα και στο πρωτότυπο η οδική συμπεριφορά
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν όχημα προπαραγωγής, αλλά ακόμα και έτσι τα πράγματα δείχνουν να έχουν γίνει καλύτερα πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου bZ4X, που ήδη ήταν αρκετά άνετο στην οδήγηση.
Στην τετρακίνητη έκδοση των 343 ίππων το τιμόνι έχει αποκτήσει καλύτερη αίσθηση και πιο άμεση απόκριση, που σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση (και φυσικά την ισορροπία ενός ηλεκτρικού) προσφέρουν άνεση στην κύλιση, σβελτάδα στις στροφές και καλό κράτημα. Βελτιωμένη και ακόμα ταχύτερη είναι η ανταπόκριση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ σαφής διαφορά υπάρχει και στην ανάκτηση ενέργειας μέσω φρεναρίσματος, που πλέον μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα.
Στην Ελλάδα, θα δούμε την πιο πρόσφατη μορφή του Toyota bZ4X μέσα στο καλοκαίρι ή αρχές φθινοπώρου, ενώ η τιμή του θα ξεκινά προ επιδότησης, σύμφωνα με την εταιρεία, από περίπου 40.000 ευρώ.