autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Kia EV4: Οδηγούμε το επόμενο κορεάτικο μοντέλο λίγο πριν την κυκλοφορία του
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Kia EV4: Οδηγούμε το επόμενο κορεάτικο μοντέλο λίγο πριν την κυκλοφορία του

Οδηγούμε το επερχόμενο Kia EV4

26/6/2025

Hatchback και sedan διαμορφώσεις και μεγάλο μέγεθος.
Χώροι που ανταποκρίνονται στις διαστάσεις.
Έως 630 χιλιόμετρα αυτονομία υπόσχεται η Kia.
Εντυπωσιακό οδηγικά στην πρώτη επαφή.

Hatchback και sedan διαμορφώσεις και μεγάλο μέγεθος

Με το Kia EV4, οι Κορεάτες επεκτείνονται περαιτέρω στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, «χτυπώντας» στο άνω άκρο της κατηγορίας C με ένα αυτοκίνητο που θα διατίθεται σε hatchback και sedan διαμόρφωση και πατά στο ανανεωμένο πρόσωπο που έχει δείξει η Κίνα τα τελευταία χρόνια, αλλά και στην υπόσχεση της μεγάλης αυτονομίας.

Άνω άκρο γιατί με 4,43 μέτρα για το hatchback και 4,73 για το σεντάν, παρέα με το μεταξόνιο των 2.820 χιλιοστών, το EV4 είναι αρκετά μακρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας και επίσης φαρδύ στα 1,86 μέτρα. Σχεδιαστικά, λίγο απέχει από το EV3, έχοντας αντίστοιχη μάσκα «τίγρης» (με λιγότερο προτεταμένο σαγόνι πάντως), ανάλογη ουρά με φωτιστικά σώματα σε σχήμα Γ και αισθητή γωνία ανάμεσα σε πίσω παρμπρίζ και την πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και παρόμοιους τροχούς. Το ντιζάιν διαφοροποιείται στη ροή και στις καμπύλες ωστόσο, με τον αεροδυναμικό συντελεστή του sedan EV4 να υπολογίζεται στο 0,23 και τις χαρακτηριστικές γωνίες της Opposites Align φιλοσοφίας της Kia να περιορίζονται κάπως, ενώ υπάρχει και πίσω σπόιλερ.

Χώροι που ανταποκρίνονται στις διαστάσεις

Οι εξωτερικές εντυπώσεις επαληθεύονται εντός, όπου το Kia EV4 αποδεικνύεται ευάερο και ευρύχωρο, με μεγάλη κεντρική κονσόλα, άνετα εμπρός καθίσματα και άφθονο χώρο πίσω, ακόμα και στη hatchback έκδοση όπου το μικρό πρόβλημα που προκύπτει δεν έχει να κάνει με την απόσταση από την μπροστινή σειρά, αλλά με τη γωνία των γονάτων, καθώς οι θέσεις είναι αρκετά επικλινείς. Ο χώρος συνεχίζεται και στην ουρά, στο πορτ μπαγκάζ των 435 λίτρων (490 στο σεντάν).

Η διαρρύθμιση είναι αντίστοιχη του EV3, με δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment και μια μικρή ανάμεσά τους για τον κλιματισμό. Το μάρκετινγκ του αυτοκινήτου περιλαμβάνει τη βιωσιμότητα και την οικολογία, κατευθύνοντας την επιλογή ανακυκλωμένων υλικών για όλες τις επιφάνειες.

Έως 630 χιλιόμετρα αυτονομία υπόσχεται η Kia

Τα «εσώψυχα» του Kia EV4 είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό δανεικά από το EV3, καθώς και τα δύο μοντέλα είναι στημένα πάνω στην πλατφόρμα E-GMP των 400 V και χρησιμοποιούν τις ίδιες μπαταρίες των 58,3 και 81,4 kWh, που τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων στον εμπρός άξονα.

Διαφορά αναμένεται να υπάρχει στην αυτονομία πάντως, τουλάχιστον στο αεροδυναμικό sedan όπου, με τη μεγάλη μπαταρία, η Kia κάνει λόγο για 630 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP για το EV4, αντί 605 που είναι η επίσημη τιμή για το EV3, ενώ το hatchback περιορίζεται στα 590 χιλιόμετρα.

Ο ρυθμός φόρτισης παραμένει ίδιος, με 30 λεπτά στα 128 kW να απαιτούνται για το 10%-80%.

Εντυπωσιακό οδηγικά στην πρώτη επαφή

Παρ’όλο που η δοκιμή έγινε σε αυτοκίνητο προπαραγωγής, που ακόμα φορούσε λίγο καμουφλάζ, το Kia EV4 δείχνει να πείθει οδηγικά. Ευχάριστη έκπληξη το τιμόνι, που δεν έχει αυτήν την τεχνητή και αδιάφορη αίσθηση που συναντά κανείς σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά είναι ακριβές και εμπνέει αυτοπεποίθηση με την προσαρμοστικότητά του.

Το ηλεκτρικό κομμάτι από την άλλη κάνει καλή δουλειά στην επιτάχυνση, όχι μόνο με τα 7,4 δευτερόλεπτα του 0-100 αλλά και με τη γενική αίσθηση του πεντάλ και την ανταπόκριση του αυτοκινήτου σε αυτό. Τυπικά παρούσα στην ισορροπία η μπαταρία μέσω του χαμηλού κέντρου βάρους, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ στην ευθεία αναλαμβάνει η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, που απορροφά αποτελεσματικά κραδασμούς και εξομαλύνει τον αντίκτυπο από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Πολύ θετική η πρώτη ματιά στο Kia EV4 λοιπόν, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πόσο θα κοστίζει το πακέτο. Το EV3 πάντως ξεκινά από περίπου 33.000 ευρώ, αν συνυπολογιστεί η προτεινόμενη έκπτωση και η κρατική επιδότηση, οπότε για το EV4 η τιμή πιθανότατα θα είναι αρκετά κοντά στις 40.000. Η Kia σίγουρα έχει γυρίσει σελίδα.

CITROEN
TOYOTA