autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Καπνίζει το καπό; Δες τι πρέπει να κάνεις

Καπνίζει το καπό; Δες τι πρέπει να κάνεις

29/11/2024

Σβήστε τον κινητήρα, περιμένετε να παγώσει και ελέγξτε το νερό
Τσεκάρετε τη λειτουργικότητα του ανεμιστήρα και την ακεραιότητα του ψυγείου
Εξασφαλίστε την επάρκεια των υγρών κι αποφύγετε δρόμους με μποτιλιάρισμα
Οι 90 βαθμοί Κελσίου είναι οι ιδανικοί για τη ζωή του κινητήρα

Σβήστε τον κινητήρα, περιμένετε να παγώσει και ελέγξτε το νερό

Ένας από τους μεγαλύτερους φόβους των οδηγών, δεν είναι άλλος από την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Εκεί που διατηρείται η πορεία, να εμφανιστεί η αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων και πόσο μάλλον, όταν αυτή επιμείνει. Το αίσθημα άγχους, η αγωνία, τα ερωτηματικά του τύπου «και τώρα τι κάνουμε»; Μην ανησυχείτε, καθώς στον ακόλουθο οδηγό θα δώσουμε απαντήσεις σε όλα αυτά που μπορεί να σας ταλανίσουν σε εκείνη τη δυσάρεστη στιγμή και ενώ βρίσκεστε στο δρόμο για το τοπικό συνεργείο:

Αρχικά, το πρώτο που πρέπει να κάνετε, είναι να βγείτε από την κίνηση και εάν η αύξηση της θερμοκρασίας επιμείνει, σβήστε τον κινητήρα και ετοιμαστείτε για επέμβαση. Χωρίς όμως να αγγίξετε αμέσως κάτι, καθώς τα πάντα κάτω από το καπό είναι ζεστά, δε χρειάζεται να πάθετε και... έγκαυμα! Αφού λοιπόν περιμένετε για λίγο, ξεκινήστε ρίχνοντας μια ματιά στο χοντρό σωλήνα νερού, ο οποίος πρέπει να είναι ζεστός. Σε περίπτωση που δεν είναι, τότε πιθανότατα να υπάρχει πρόβλημα στο θερμοστάτη του κινητήρα, με την αδυναμία ροής νερού στο ψυγείο.

Τσεκάρετε τη λειτουργικότητα του ανεμιστήρα και την ακεραιότητα του ψυγείου

Στη συνέχεια, επιστρέψτε στην καμπίνα και ρυθμίστε τον ανεμιστήρα και τη θερμοκρασία στο υψηλότερο επίπεδο για να επιτευχθεί ψύξη. Το κουτί του ανεμιστήρα διαθέτει ένα ψυγείο όπως και ο κινητήρας, το οποίο συνδέεται με το αντίστοιχο κύκλωμα. Έπειτα, ελέγξτε τους αισθητήρες θερμοκρασίας και τη λειτουργικότητά τους, καθώς, μια ελαττωματική μονάδα δεν μπορεί να συνδέσει τη συσκευή με την τροφοδοσία, το βεντιλατέρ δε λειτουργεί και το ψυγείο «βράζει». Αποσυνδέστε το βύσμα και γεφυρώστε με ένα καλώδιο και δοκιμάστε και πάλι. Εάν εξακολουθεί να μην παίρνει μπροστά, τότε πάμε στην ύστατη λύση:

Χρησιμοποιήστε ένα καλώδιο τροφοδοσίας και ενώστε το βύσμα απευθείας με την μπαταρία. Αν το πρόβλημα επιμείνει, τότε μιλάμε για ελαττωματικό ανεμιστήρα. Ακολούθως, ελέγξτε το ψυγείο για τυχόν ρωγμές. Με λίγο χάλυβα μπορείτε να σφραγίσετε τις όποιες οπές υπάρχουν. Πράξτε τον ίδιο έλεγχο και στον εύκαμπτο σωλήνα του ψυγείο και σε περίπτωση που εντοπίσετε τρύπες, σφραγίστε με ταινία.

Πέραν των ελέγχων, αξίζει να γνωρίζετε και τις πιο συνήθεις αιτίες που δημιουργούν προβλήματα.

Εξασφαλίστε την επάρκεια των υγρών κι αποφύγετε δρόμους με μποτιλιάρισμα

Αρχικά, πρέπει να εξασφαλίσετε ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις στα υγρά του κινητήρα μέσω τακτικών ελέγχων. Το υγρό των φρένων, όντας υγροσκοπικό, ιδιαίτερα όταν περνάτε από δρόμους σε μεγάλα υψόμετρα, μπορεί να προκαλέσουν βλάβη. Η σωστή στάθμη του ψυκτικού υγρού είναι αναγκαία, καθώς τα προβλήματα μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους σε ανύποπτο χρόνο. Από την μία, τα ταξίδια είναι αυτά τα οποία υποβάλλουν τον κινητήρα σε μεγαλύτερες συνθήκες πίεσης.

Από την άλλη, το μποτιλιάρισμα στην πόλη δημιουργεί έντονες και ανθυγιεινές συνθήκες όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για τα αυτοκίνητα. Η έλλειψη του αέρα επιβραδύνει τη σωστή ψύξη του ψυγείου ενώ η συνεισφορά του βεντιλατέρ δεν επαρκεί λόγω της θερμότητας που δημιουργεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Οι 90 βαθμοί Κελσίου είναι οι ιδανικοί για τη ζωή του κινητήρα

Μιλώντας όμως για θερμότητα, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τι σημαίνει η θερμοκρασία υπό την οποία λειτουργεί ο κινητήρας μας και τι σημαίνουν οι βαθμοί Κελσίου στους οποίους βρίσκεται:

20 βαθμοί: Ο κινητήρας βρίσκεται σε κρύα κατάσταση, η οποία ουσιαστικά απαγορεύει τις υψηλές στροφές και τις απότομες εκκινήσεις στα φανάρια.  
90 βαθμοί: Είναι η ιδανικότερη θερμοκρασία για τον κινητήρα, καθώς τον κάνει να αισθάνεται «άνετα» και καθιστά πιο εύκολη τη λειτουργία του, ακόμη και για μεγαλύτερες ταχύτητες. Με την άνοδο της θερμοκρασίας, ο θερμοστάτης ενεργοποιείται και το ψυκτικό υγρό ρέει προς το ψυγείο.
130 βαθμοί: Το επιθυμητό όριο έχει ξεπεραστεί και υπάρχει πιθανότητα για εμφάνιση προβλήματος με τη λειτουργία ψύξης. 

Εν κατακλείδι, η σωστή «συνταγή» για την μακροζωΐα του κινητήρα μας είναι η εξής: Φροντίστε για τον σταθερό έλεγχο του αυτοκινήτου σας. Τσεκάρετε τη στάθμη των υγρών καθώς και αποφύγετε την κυκλοφοριακή συμφόριση και την έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε