
Dacia Hipster: Πρώτη επαφή με το cool τετραθέσιο των 3 μ.
Χώρος για τέσσερις επιβάτες – σε μόλις τρία μέτρα μήκος.
Μινιμαλιστικό εσωτερικό και στυλ «urban adventurer».
Δύο εκδόσεις (μία με τελική 45 χλμ./ώρα και μία με 90 χλμ./ώρα) και τιμή κάτω από 10.000€.
autoagora Team
Μικρότερο από το ηλεκτρικό Spring, αλλά με μεγάλες φιλοδοξίες
Την ώρα που τα περισσότερα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα και βαρύτερα, η Dacia δείχνει να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα. Μετά το μικροσκοπικό ηλεκτρικό Spring, οι Ρουμάνοι παρουσιάζουν τη μελέτη Hipster Concept, ένα τριών μέτρων ηλεκτρικό τετραθέσιο που υπόσχεται να κάνει την αστική μετακίνηση ακόμη πιο προσιτή και πρακτική.
Το Hipster ανήκει στην κατηγορία των microcars, όπου ήδη δραστηριοποιούνται μοντέλα όπως τα Opel Rocks, Microlino και Fiat Topolino. Η Dacia, ωστόσο, διαφοροποιείται, προσφέροντας το μοντέλο της τόσο σε έκδοση L6e όσο και L7e – η πρώτη θα μπορεί να οδηγείται με δίπλωμα κατηγορίας AM (μοτοποδηλάτων και ελαφρών τετράκυκλων, με μέγιστη ταχύτητα 45 km/h και κυβισμό έως 50cc), ενώ η δεύτερη απαιτεί κανονικό δίπλωμα αυτοκινήτου.
Χώροι για τέσσερις επιβάτες – σε μόλις τρία μέτρα μήκος
Με μήκος μόλις 3 μέτρα, το Hipster είναι 70 εκατοστά κοντύτερο από το ήδη μικρό Spring και 7 εκατοστά στενότερο, διατηρώντας το ίδιο ύψος. Παρ’ όλα αυτά, η Dacia κατάφερε να μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες στο εσωτερικό του, κάτι που το διαφοροποιεί σαφώς από τα περισσότερα microcars της αγοράς.
Όπως διαπιστώθηκε, το εσωτερικό είναι αναπάντεχα ευρύχωρο. Οι πίσω θέσεις είναι άνετες, αν και τα υποπόδια θα μπορούσαν να είναι πιο βολικά, ενώ τα καθίσματα με πλέγμα στην πλάτη αγκαλιάζουν το σώμα και προσφέρουν μια αίσθηση άνεσης που δεν περιμένεις από ένα τόσο μικρό όχημα. Ακόμη και ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζει: με τα πίσω καθίσματα πεσμένα, φτάνει τα 500 λίτρα, ενώ με τέσσερις επιβάτες περιορίζεται στα 70 λίτρα.
.jpg)
Dacia Hipster: Πρώτη επαφή με το cool τετραθέσιο των 3 μ.
Μινιμαλιστικό εσωτερικό και στυλ «urban adventurer»
Το εσωτερικό του Hipster χαρακτηρίζεται από απλότητα και λειτουργικότητα. Η Dacia έχει εξοπλίσει το μικρό ηλεκτρικό με έντεκα σημεία YouClip, στα οποία μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα αξεσουάρ, όπως βάση για smartphone, ποτηροθήκες, mini soundbar ή ακόμα και ανεμιστηράκι.
Εξωτερικά, το Hipster ακολουθεί εντελώς νέα σχεδιαστική γραμμή και σίγουρα δεν πρόκειται για ένα «συμπιεσμένο» Spring. Οι κοφτές γραμμές, η τετραγωνισμένη σιλουέτα και τα άβαφα πλαστικά τμήματα από ανακυκλωμένα υλικά το κάνουν να μοιάζει με μικρογραφία ενός Hummer. Οι ίσιες επιφάνειες των παραθύρων και τα «χοντρά» ελαστικά ενισχύουν τον «outdoor» χαρακτήρα του.
Δύο εκδόσεις (μία με τελική 45 χλμ./ώρα και μία με 90 χλμ./ώρα) και τιμή κάτω από 10.000€
Η Dacia σκοπεύει να λανσάρει το Hipster το 2027 σε δύο εκδόσεις. Η βασική, με τελική ταχύτητα 45 km/h, θα ανήκει στην κατηγορία L6e και θα μπορεί να οδηγείται από νέους κάτω των 18 ετών με δίπλωμα AM. Η ισχυρότερη, με τελική περίπου 90 km/h, θα κατατάσσεται στην L7e, προσφέροντας πρόσβαση και σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, αν και αυτό μένει να αποδειχθεί αν είναι σοφή επιλογή.
Η Dacia έχει θέσει ξεκάθαρο στόχο να κάνει την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις προσιτή. Ενώ μεγάλοι κατασκευαστές ακόμη δεν διαθέτουν ηλεκτρικό μοντέλο κάτω των 20.000€, η Dacia στοχεύει να ρίξει τον πήχη κάτω από τα 10.000€.
Το Dacia Hipster Concept δείχνει ότι τα μικρά ηλεκτρικά δεν χρειάζεται να είναι βαρετά. Μπορούν να είναι cool, ευρύχωρα και οικονομικά. Και αν η έκδοση παραγωγής παραμείνει πιστή στη φιλοσοφία του πρωτοτύπου, ίσως δούμε σύντομα ένα νέο είδος αστικού αυτοκινήτου να κατακτά τις ευρωπαϊκές πόλεις.