
Mercedes CLA 250+: Οδηγούμε το πολυτελές sedan που αλλάζει τα δεδομένα
Premium εσωτερικό με ποιοτικά υλικά και με ικανοποιητικούς χώρους (πορτμπαγκάζ 405 λτ. + frunk 100 λτ.).
Εντυπωσιακό ηλεκτρικό σύνολο: «Βγάζει» στην πράξη 600 χλμ. και φορτίζει σε 22 λεπτά (ισχύς φόρτισης έως 320 kW).
Εξαιρετικά άνετο στον δρόμο, αλλά ταυτόχρονα ευέλικτο και ακριβές με δυνατά φρένα (100-0 σε 33 μ.).
autoagora Team
Κορυφαία ψηφιακή εμπειρία με τεράστια κεντρική οθόνη, AI, Chat GPT και ψηφιακό βοηθό που καταλαβαίνει τη φυσική ροή λόγου
Ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, όμως κάθε τόσο εμφανίζεται ένα μοντέλο που «κλειδώνει» το βλέμμα και επαναπροσδιορίζει τις δυνατότητες της κατηγορίας του. Η νέα Mercedes-Benz CLA 250+, όπως διαπιστώσαμε, είναι ακριβώς ένα τέτοιο παράδειγμα. Με τεχνολογία αιχμής, μεγάλης κλίμακας ψηφιοποίηση, εκπληκτική αποδοτικότητα και οδηγική συμπεριφορά που δεν περιμένεις από ένα ηλεκτρικό compact sedan δύο τόνων, το CLA κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο.
Η πρώτη δοκιμή μας δείχνει ότι η Mercedes δεν περιορίστηκε απλώς στο να δημιουργήσει το επόμενο ηλεκτρικό της μοντέλο, έφτιαξε ένα σημείο αναφοράς. Σε τέσσερις βασικούς άξονες – τεχνολογία και λειτουργικότητα, άνεση και πρακτικότητα, ηλεκτρικές επιδόσεις και φόρτιση, οδική συμπεριφορά και ασφάλεια – η CLA αποκαλύπτει ένα μεθοδικά εξελιγμένο σύνολο.
Αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο η Mercedes δικαιούται να μιλά για «νέα εποχή», αυτός είναι η ψηφιακή εμπειρία. Στο CLA συναντάμε την τέταρτη γενιά του MBUX, πάνω σε ένα εντελώς νέο Mercedes Operating System, που ενσωματώνει AI, ChatGPT, Google features, εξελιγμένο ψηφιακό βοηθό και ένα περιβάλλον χρήσης που μοιάζει στον τρόπο λειτουργίας ενός σύγχρονου smartphone.
Η τεράστια κεντρική οθόνη αφής λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου. Οι εφαρμογές ανοίγουν με άγγιγμα, οι λειτουργίες αλλάζουν με swipe, ενώ η φωνητική εντολή μπορεί να αναλάβει σχεδόν τα πάντα: από τη ρύθμιση του συστήματος πλοήγησης μέχρι τον έλεγχο της ψυχαγωγίας. Το νέο MBUX αντιλαμβάνεται το πλαίσιο της εντολής, μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού και προτείνει λειτουργίες που συχνά χρειάζεται.
Οι φωνητικές εντολές, αν και γενικά εντυπωσιακές, δείχνουν πού και πού μια πιο… ανθρώπινη πλευρά: οι αριθμητικές πράξεις συνοδεύονται καμιά φορά από «περίπου», ενώ σε ορισμένες ειδικές εντολές – όπως η ρύθμιση της οσφυϊκής στήριξης – προτιμά να ενημερώνει για το πού βρίσκεται το αντίστοιχο κουμπί. Όλα αυτά περισσότερο προκαλούν χαμόγελο παρά προβληματισμό.
Premium εσωτερικό με ποιοτικά υλικά και με ικανοποιητικούς χώρους (πορτμπαγκάζ 405 λτ. + frunk 100 λτ.)
Η Mercedes έχει επενδύσει σε μια καμπίνα που αποπνέει premium αίσθηση σε κάθε σημείο της. Τα υλικά είναι προσεγμένα, η εργονομία γενικά καλή και η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή χαρίζει μια εντυπωσιακή αίσθηση φωτεινότητας. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλη άνεση, εξαιρετική πλευρική στήριξη και καθίσματα με εργονομία που συναντάς σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Στο πίσω μέρος, ο χώρος είναι κάπως πιο περιορισμένος – κάτι που αναμενόμενο για το κουπέ προφίλ του μοντέλου. Παρότι δεν δημιουργείται ιδιαίτερο πρόβλημα σε καθημερινές μετακινήσεις, θα λέγαμε ότι είναι περισσότερο «άνετη για δύο παρά ιδανική για μακρινά ταξίδια με τρεις επιβάτες.
Ο χώρος αποσκευών, στα 405 λίτρα, βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο για την κατηγορία – όχι ο μεγαλύτερος, αλλά πλήρως αξιοποιήσιμος. Επιπλέον, το 100-λιτρο frunk μπροστά, ειδικά σχεδιασμένο για το καλώδιο φόρτισης, αποτελεί πραγματικό πλεονέκτημα που λίγοι ανταγωνιστές προσφέρουν. Θα θέλαμε να υπάρχουν χειριστήρια αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων από το πορτμπαγκάζ, αλλά αυτό είναι περισσότερο θέμα ευκολίας παρά ουσίας. Στη συνολική εικόνα, η CLA συνδυάζει premium αίσθηση και πρακτικότητα, με μια μικρή έμφαση στο στιλ και λιγότερο στη μέγιστη χωροταξική ευρυχωρία – επιλογή που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Εντυπωσιακό ηλεκτρικό σύνολο: «Βγάζει» στην πράξη 600 χλμ. και φορτίζει σε 22 λεπτά (ισχύς φόρτισης έως 320 kW)
Ο τρίτος και πιο εντυπωσιακός άξονας της δοκιμής είναι το ίδιο το ηλεκτρικό σύνολο. Η Mercedes δηλώνει για την έκδοση CLA 250+ μία θεωρητική αυτονομία έως 792 χλμ. (WLTP) – επίδοση που την τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας. Στην πραγματική δοκιμή, με εξοπλισμό AMG Line και σπορ ελαστικά Michelin Pilot Sport 5, το αυτοκίνητο κατανάλωσε 17,8 kWh/100 χλμ., προσφέροντας 508 χλμ. πραγματικής αυτονομίας. Μια απόδοση εξαιρετική για βάρος 2 τόνων και σπορ ελαστικά.
Με ήπια οδήγηση, η κατανάλωση πέφτει ακόμη πιο χαμηλά, στα 13,9 kWh/100 χλμ., επιτρέποντας αυτονομία γύρω στα 600 χλμ. – αριθμός που σε καθημερινές συνθήκες είναι περισσότερο από αρκετός για κάθε χρήση.
Όμως το σημείο που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η φόρτιση. Η CLA υποστηρίζει 800-βολτη αρχιτεκτονική και ισχύ φόρτισης έως 320 kW – τιμή που ξεπερνά ακόμη και τις επιδόσεις Tesla. Αυτό μεταφράζεται σε μόλις 22 λεπτά για μια τυπική στάση φόρτισης. Επιπλέον, η αντλία θερμότητας διασφαλίζει ότι η αυτονομία και η απόδοση παραμένουν σε υψηλό επίπεδο ακόμη και τον χειμώνα.
Με λίγα λόγια, το CLA 250+ είναι ένα από τα πιο ικανά «τουριστικά» ηλεκτρικά της κατηγορίας. Αν συνυπολογίσουμε το χαμηλό θόρυβο κύλισης, την καλή αεροδυναμική και την άνεση στο ταξίδι, το μοντέλο ξεχωρίζει ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά sedan της αγοράς.
Εξαιρετικά άνετο στον δρόμο, αλλά ταυτόχρονα ευέλικτο και ακριβές με δυνατά φρένα (100-0 σε 33 μ.)
Παρά το βάρος που πλησιάζει τους δύο τόνους, η CLA ξαφνιάζει με την αίσθηση ελαφρότητας και ακρίβειας που μεταφέρει στον οδηγό. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα στοιχεία του αυτοκινήτου: απορροφά ανωμαλίες με απίστευτη ευγένεια, κυλάει ήσυχα, αλλά παραμένει σφιχτή όπου χρειάζεται για να διατηρεί το αμάξωμα υπό έλεγχο.
Η ηλεκτρική επιτάχυνση είναι άμεση, γραμμική και σταθερή σε όλο το εύρος ταχύτητας, με μια ελαφριά – αλλά όχι ενοχλητική – μετάβαση στο «δεύτερο» ηλεκτρικό στάδιο λίγο πάνω από τα 100 χλμ./ώρα. Η μετάδοση της δύναμης στο δρόμο γίνεται με αυτοπεποίθηση, ενώ το σύστημα ESP επεμβαίνει σχεδόν… τηλεπαθητικά, με διακριτικότητα που σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς κάτι πολύ εξελιγμένο.
Το τιμόνι παρουσιάζει μια μικρή «ουδέτερη ζώνη» στο κέντρο, αλλά πολύ γρήγορα αποκτά ακρίβεια και ευαισθησία. Σε υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο μεταδίδει ασφάλεια και σταθερότητα, χωρίς υπερβολικές αντιδράσεις. Το φρενάρισμα ολοκληρώνει την εικόνα: η CLA σταματά από τα 100 χλμ./ώρα σε 33 μέτρα, επίδοση που θα ζήλευαν ακόμη και σπορ μοντέλα.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, με κάμερες υψηλής ευκρίνειας και προηγμένα ραντάρ, λειτουργούν άψογα. Το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης παραμένει σταθερό και λεπτοδουλεμένο, ενώ το παρκάρισμα – χάρη και στις πλαϊνές κάμερες στους καθρέφτες – γίνεται παιχνιδάκι.
Συμπερασματικά, η νέα Mercedes-Benz CLA 250+ δεν είναι απλώς ένα ακόμη βήμα στην ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας, αλλά μια στοχευμένη δήλωση. Με κορυφαία αυτονομία, αστραπιαία φόρτιση, premium τεχνολογική εμπειρία και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά, η Mercedes έχει τον τρόπο η CLA να ξεχωρίζει εύκολα στην κατηγορία της.


