
Και όμως δεν επιτρέπονται όλα τα οχήματα στην αριστερή λωρίδα!
Η χρήση της αριστερής λωρίδας έχει συγκεκριμένο σκοπό.
Σε δρόμους με πάνω από 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, λεωφορεία & νταλίκες περιορίζονται στις δύο δεξιότερες.
Ι.Χ. & μηχανάκια: Η αριστερή είναι μόνο για προσπέραση, εκτός αν έχει μποτιλιάρισμα!
Πρόστιμο 200 ευρώ σε κάθε περίπτωση.
Η χρήση της αριστερής λωρίδας έχει συγκεκριμένο σκοπό
Αν βρίσκεσαι σε αυτοκινητόδρομο με 3 και πλέον λωρίδες και βλέπεις φορτηγό ή λεωφορείο να πηγαίνει στην Αριστερή λωρίδα, τότε μάθε πως ο οδηγός παρανομεί και φλερτάρει με βαρύ πρόστιμο. Σύμφωνα με το Άρθρο 29 του Κ.Ο.Κ. τα βαρέα οχήματα είναι υποχρεωμένα όταν βρίσκονται σε δρόμο με πάνω από 2 λωρίδες κυκλοφορίας, να κινούνται αποκλειστικά στις δύο δεξιές λωρίδες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην παράγραφο 4 του συγκεκριμένου Άρθρου: «Σε αυτοκινητόδρομους ή οδούς ταχεία κυκλοφορίας τριών ή περισσοτέρων λωρίδων κυκλοφορίας προς την αυτή κατεύθυνση απαγορεύεται στους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους πάνω από 3,5 τόνους, των λεωφορείων ή των συνδυασμών οχημάτων (συρμών), μήκους μεγαλύτερου των 7 μέτρων, να καταλαμβάνουν άλλη λωρίδα εκτός των δυο πλησιέστερων προς το δεξιό άκρο του οδοστρώματος». Στην περίπτωση που ο επαγγελματίας οδηγός παραβιάσει το Άρθρο αυτό και μπει στην αριστερή λωρίδα, φλερτάρει με πρόστιμο 200 ευρώ.
Ι.Χ. & μηχανάκια: Η αριστερή είναι μόνο για προσπέραση, εκτός αν έχει μποτιλιάρισμα!
Όμως ο Κ.Ο.Κ. δεν περιορίζει μόνο τα βαρέα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, στην συνέχεια του Άρθρου 29 αναφέρεται κάτι ακόμα που δυστυχώς πολλοί οδηγοί αγνοούν ή απλά... αδιαφορούν. Πιο συγκεκριμένα «Η ακραία αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης».
Πρόστιμο 200 ευρώ σε κάθε περίπτωση
Κοινώς η χρήση της αριστερής λωρίδας πρέπει να γίνεται από τα Ι.Χ. και τις μηχανές μόνο κατά τη διάρκεια προσπέρασης και όχι όπως βλέπουμε συχνά όταν ταξιδεύουμε, με πολλούς οδηγούς να κινούνται αποκλειστικά σε αυτήν ακόμα και με τη μεσαία λωρίδα κενή. Μόνο όταν υπάρχει κίνηση στο σημείο επιτρέπεται η συνεχής κίνηση σε αυτή τη λωρίδα από επιβατικά οχήματα και μηχανές. Μάλιστα, το πρόστιμο των 200 ευρώ ισχύει και σε αυτή την περίπτωση, αν και σπάνιο να δεχθεί κάποιος οδηγός πρόστιμο για κάτι τέτοιο.